Gå til innhold

Når starter permisjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det fortsatt slik at permisjonen starter tre uker før termindato?

Det var slik da jeg fikk når en for fire år siden.

 

Anonymous poster hash: 8fafb...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, permisjonen starter senest 3 uker før termin, men man kan velge å starte inntil 12 uker før termin om man vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg og min mann har kjøpt oss hus i Lyngen, og hadde planlagt å flytte 1. desember eller 1. januar. Men så ble vi gravide! Termin ca 29.mai. Det jeg lurte på er om man selv kan bestemme når permisjonen starter, og utfra den datoen man velger (inntil 12 uker før temin) må man da ha jobbet 6 av 10 måneder for å få full pott foreldrepenger? Eller blir de 6 av 10 månedene man må ha jobbet før termin uansett beregnet ut fra tre uker før termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann har kjøpt oss hus i Lyngen, og hadde planlagt å flytte 1. desember eller 1. januar. Men så ble vi gravide! Termin ca 29.mai. Det jeg lurte på er om man selv kan bestemme når permisjonen starter, og utfra den datoen man velger (inntil 12 uker før temin) må man da ha jobbet 6 av 10 måneder for å få full pott foreldrepenger? Eller blir de 6 av 10 månedene man må ha jobbet før termin uansett beregnet ut fra tre uker før termin? 

Opptjeningen gjelder 6 av 10 mnd før permisjonen starter. Om du velger å starte den 12 uker før termin er opptjeningen i tiden før denne datoen.

 

Anonymous poster hash: 21e08...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...