Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #1 Skrevet 18. juli 2014 Det gjelder, mine, dine, våre barn I forhold til å inkludere iforhold til ferier og slikt. Så er det en selvfølge at hennes barn er med på alt, mens hans barn ikke er like inkludert. Noe jeg syntes er veldig synd :-( da alle skal være en del av familien Anonymous poster hash: 655dd...980
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 Er jo umulig å ha med alle barn overalt. Her har vi en samtale når ferie planlegges. Hvem vil være med på hva? Alle vil til syden og barnevennlige steder så da blir det slik. Hans er ikke like opptatt av å få bli med på hytta med min familie så da legger vi den turen når hun er med mor. På denne måten føler ingen seg utelatt. Skrekken er at spesielt stedatter skal føle seg tilsidesatt og ikke en del av familien. På denne måten har hun selv kontroll på ferie og vet hun er et likeverdig medlem som felles barn. Anonymous poster hash: d12f1...df2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Det er veldig synd. Velger man et dine/mine/våre barn forhold så må man ta hele pakken. Ingen barn skal holdes utenom. Anonymous poster hash: 2f6c4...e7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Er jo umulig å ha med alle barn overalt. Her har vi en samtale når ferie planlegges. Hvem vil være med på hva? Alle vil til syden og barnevennlige steder så da blir det slik. Hans er ikke like opptatt av å få bli med på hytta med min familie så da legger vi den turen når hun er med mor. På denne måten føler ingen seg utelatt. Skrekken er at spesielt stedatter skal føle seg tilsidesatt og ikke en del av familien. På denne måten har hun selv kontroll på ferie og vet hun er et likeverdig medlem som felles barn. Anonymous poster hash: d12f1...df2 Da har jo dere en felles enighet om dette og det er noe helt annet enn å med vilje utestenge. Anonymous poster hash: 2f6c4...e7f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Er jo umulig å ha med alle barn overalt. Her har vi en samtale når ferie planlegges. Hvem vil være med på hva? Alle vil til syden og barnevennlige steder så da blir det slik. Hans er ikke like opptatt av å få bli med på hytta med min familie så da legger vi den turen når hun er med mor. På denne måten føler ingen seg utelatt. Skrekken er at spesielt stedatter skal føle seg tilsidesatt og ikke en del av familien. På denne måten har hun selv kontroll på ferie og vet hun er et likeverdig medlem som felles barn. Anonymous poster hash: d12f1...df2 Da har jo dere en felles enighet om dette og det er noe helt annet enn å med vilje utestenge. Anonymous poster hash: 2f6c4...e7f Ja. Mine barn (det inkluderer stedatter) skal føle seg høyt elsket og inkludert til tross for at ikke alle er sammen hele tiden. Vet alt om hvor sårt det er å ikke kunne delta i samtalen om morsom ferie fordi jeg ikke var med. Det skal ikke min stedatter oppleve. Anonymous poster hash: d12f1...df2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Jeg vet om flere par som har mine/dine/våre barn som klarer å løse det på en utmerket måte. Tror ikke det er utpreget mer vanlig i slike familier at hennes barn prioriteres foran hans barn (det er i alle fall ikke mitt inntrykk), men det er jo ikke til å stikke under en stol at det krever litt mer organisering enn for en familie som bare har våre barn. Selv har vi bare dine og våre barn (ikke mine), og det er ikke alle ting vi klarer å få til med hans barn selv om vi har dem 50/50. Vi har bare tre uker ferie hver, heldigvis to av ukene samtidig i år, og når dette skal passe sammen med to andre sine ferier (barnas mor og hennes samboer), så må vi prøve å få til å prioritere det hans barn ønsker, også har de forståelse for at de faktisk får dobbelt så mye ferie (i alle fall dobbelt så mange ferieaktiviteter) som deres småsøsken. Og det er helt ok for dem. Anonymous poster hash: 66256...2a8
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Vi har 5 barn til sammen i alle aldere. Ikke lett å tilfredstille alles ferieønsker, så det er vi voksne som bestemmer. I år ble min stesønn på 17 år furten fordi vi ikke skulle til syden, selv om han godt vet at vi ikke drar til syden om sommeren, det har vi aldri gjort. Så da vil ikke han bli med oss i det hele tatt og det er fullt bråk med mor som beskylder oss for å holde han utenfor. Det får så være, gutten er 17 år. Vi andre drar til Lalandia 1 uke og så kjøre rundt i Europa 2 uker, dette gadd ikke han så nei vel! Anonymous poster hash: eb12d...91f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Eller her har vi bare et av stebarna som får være med på ferie. For største er så enkel å ha med å gjøre, og er bestevenninne til stemors yngste, så da ser eller hører de ikke de, når de er sammen. Så jeg fikk beskjed om å hente minste barnet, da han kjedet seg så forferdelig og savnet meg. Dagen etter reiser de på hyttetur til Sverige, og finner på masse gøy. Noe han og gjerne ville vært med på. Anonymous poster hash: 597e3...3b6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Vi har 5 barn til sammen i alle aldere. Ikke lett å tilfredstille alles ferieønsker, så det er vi voksne som bestemmer. I år ble min stesønn på 17 år furten fordi vi ikke skulle til syden, selv om han godt vet at vi ikke drar til syden om sommeren, det har vi aldri gjort. Så da vil ikke han bli med oss i det hele tatt og det er fullt bråk med mor som beskylder oss for å holde han utenfor. Det får så være, gutten er 17 år. Vi andre drar til Lalandia 1 uke og så kjøre rundt i Europa 2 uker, dette gadd ikke han så nei vel! Anonymous poster hash: eb12d...91f Det vil si at du bestemmer? Jeg er sikker på at om det var din sønn hadde du strukket deg enda lengre for å ha han med Anonymous poster hash: 655dd...980
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 Vi har 5 barn til sammen i alle aldere. Ikke lett å tilfredstille alles ferieønsker, så det er vi voksne som bestemmer. I år ble min stesønn på 17 år furten fordi vi ikke skulle til syden, selv om han godt vet at vi ikke drar til syden om sommeren, det har vi aldri gjort. Så da vil ikke han bli med oss i det hele tatt og det er fullt bråk med mor som beskylder oss for å holde han utenfor. Det får så være, gutten er 17 år. Vi andre drar til Lalandia 1 uke og så kjøre rundt i Europa 2 uker, dette gadd ikke han så nei vel! Anonymous poster hash: eb12d...91f Det vil si at du bestemmer?Jeg er sikker på at om det var din sønn hadde du strukket deg enda lengre for å ha han med Anonymous poster hash: 655dd...980 Unødvendig å trekke den konklusjonen. INGEN er mer furten enn en på 17 som furter. Jeg forstår at han ikke gidder å bli med på bilferie når han er 17. Jeg gadd heller ikke det. Og har familien ALDRI dratt til syden hvorfor begynne fordi en på 17 prøver å styre butikken? Anonymous poster hash: d12f1...df2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Vi har 5 barn til sammen i alle aldere. Ikke lett å tilfredstille alles ferieønsker, så det er vi voksne som bestemmer. I år ble min stesønn på 17 år furten fordi vi ikke skulle til syden, selv om han godt vet at vi ikke drar til syden om sommeren, det har vi aldri gjort. Så da vil ikke han bli med oss i det hele tatt og det er fullt bråk med mor som beskylder oss for å holde han utenfor. Det får så være, gutten er 17 år. Vi andre drar til Lalandia 1 uke og så kjøre rundt i Europa 2 uker, dette gadd ikke han så nei vel! Anonymous poster hash: eb12d...91f Det vil si at du bestemmer? Jeg er sikker på at om det var din sønn hadde du strukket deg enda lengre for å ha han med Anonymous poster hash: 655dd...980 Seriøst, han er 17 år. Det var ytterst sjelden jeg gadd å være med familien min på ferie da jeg var 17, for de gjorde bare kjedelige ting i mine øyne. Og de lot meg alltid være igjen hjemme om jeg ville det, selv om begge var mine biologiske foreldre. Anonymous poster hash: 3accd...7b4
skinnfilla Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Vi har 5 barn til sammen i alle aldere. Ikke lett å tilfredstille alles ferieønsker, så det er vi voksne som bestemmer. I år ble min stesønn på 17 år furten fordi vi ikke skulle til syden, selv om han godt vet at vi ikke drar til syden om sommeren, det har vi aldri gjort. Så da vil ikke han bli med oss i det hele tatt og det er fullt bråk med mor som beskylder oss for å holde han utenfor. Det får så være, gutten er 17 år. Vi andre drar til Lalandia 1 uke og så kjøre rundt i Europa 2 uker, dette gadd ikke han så nei vel!Anonymous poster hash: eb12d...91f Det vil si at du bestemmer? Jeg er sikker på at om det var din sønn hadde du strukket deg enda lengre for å ha han medAnonymous poster hash: 655dd...980 Jeg gadd hvert fall ikke være med på familietur da jeg var 17.Jeg var hjemme og passet huset, hadde sommerjobb og passe også .
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Vi drar til syden om vinteren, det har vi alltid gjort i de 10 årene faren og jeg har vært gift, og det fordi mannen alltid har gjort det og det er helt ok. Jeg var heller ikke med mine foreldre på ferie som tenåring så har full forståelse for at min stesønn ikke vil, men å furte fordi vi ikke skal til syden blir for dumt for meg. Har en egen 17 åring som mer enn gjerne blir med oss på ferien. Min stesønn har aldri blitt holdt utenfor og heller ikke nå, det er hans eget valg. At mora skriker og bærer seg og sier noe annet får så være. Anonymous poster hash: eb12d...91f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner hva du mener, men det er ofte flere sider av en sak. Hos oss er hans særkullsbarn dødsfornærmet fordi vi tar med mitt barn på hytta uten han. Han er på fotballeir den uken. I tillegg har han vært en uke i Frankrike med sin mor og to uker i hennes hjemland Spania. Sammen drar vi alle til Kristiansand. Min manns særkullsbarn skal også til fjells med sin farmor og farfar. Likevel er det sure miner og kjefting fordi vi tar mitt barn med en uke på hytta. Blur helt matt jeg. Og nei, mitt barn drar ikke noe sted med sin far eller sin fars familie. Anonymous poster hash: 7eda7...0c5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner hva du mener, men det er ofte flere sider av en sak. Hos oss er hans særkullsbarn dødsfornærmet fordi vi tar med mitt barn på hytta uten han. Han er på fotballeir den uken. I tillegg har han vært en uke i Frankrike med sin mor og to uker i hennes hjemland Spania. Sammen drar vi alle til Kristiansand. Min manns særkullsbarn skal også til fjells med sin farmor og farfar. Likevel er det sure miner og kjefting fordi vi tar mitt barn med en uke på hytta. Blur helt matt jeg. Og nei, mitt barn drar ikke noe sted med sin far eller sin fars familie. Anonymous poster hash: 7eda7...0c5 Han er kanskje litt sår bare. Det har vært episoder med min stedatter der hun gjerne vil få med seg alt. Hun skulle på ridetur med sin mor en langhelg og gledet seg. Jeg tok med min datter til København samme helg. Stedatter ville også være med, men etter å ha pratet om det og forklart at hun fikk ridetur og at det også var en fin tur, samt at hvis hun skulle være med oss måtte hun velge ri eller København så kom det jo frem at hun ville heller ri. Unger er jo egoister og vil ALT, min stedatter ser ikke nødvendigvis at hun får dobbelt med turer hos oss og mor. Etter vi startet med "du må velge hva du vil" (i samarbeid med mor selvsagt) har det ikke vært noen hendelser med sjalusi. Hun forstår at hun ikke kan være to steder samtidig og når hun selv har valgt føles det greit for henne. Hun kan selvsagt si til sin søster at hun er misunnelig på turen og da sier lillesøster hun er misunnelig på det hun skal og begge er egentlig fornøyd. Bare som et eksempel, kommunikasjon er så viktig. Anonymous poster hash: d12f1...df2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Det du siste skriver vil jo ingen høre om når de " stakkars" barna til mannen ikke får i pose,sekk og bag..... Anonymous poster hash: 71d0e...cce
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner hva du mener, men det er ofte flere sider av en sak. Hos oss er hans særkullsbarn dødsfornærmet fordi vi tar med mitt barn på hytta uten han. Han er på fotballeir den uken. I tillegg har han vært en uke i Frankrike med sin mor og to uker i hennes hjemland Spania. Sammen drar vi alle til Kristiansand. Min manns særkullsbarn skal også til fjells med sin farmor og farfar. Likevel er det sure miner og kjefting fordi vi tar mitt barn med en uke på hytta. Blur helt matt jeg. Og nei, mitt barn drar ikke noe sted med sin far eller sin fars familie. Anonymous poster hash: 7eda7...0c5 Han er kanskje litt sår bare. Det har vært episoder med min stedatter der hun gjerne vil få med seg alt. Hun skulle på ridetur med sin mor en langhelg og gledet seg. Jeg tok med min datter til København samme helg. Stedatter ville også være med, men etter å ha pratet om det og forklart at hun fikk ridetur og at det også var en fin tur, samt at hvis hun skulle være med oss måtte hun velge ri eller København så kom det jo frem at hun ville heller ri. Unger er jo egoister og vil ALT, min stedatter ser ikke nødvendigvis at hun får dobbelt med turer hos oss og mor. Etter vi startet med "du må velge hva du vil" (i samarbeid med mor selvsagt) har det ikke vært noen hendelser med sjalusi. Hun forstår at hun ikke kan være to steder samtidig og når hun selv har valgt føles det greit for henne. Hun kan selvsagt si til sin søster at hun er misunnelig på turen og da sier lillesøster hun er misunnelig på det hun skal og begge er egentlig fornøyd. Bare som et eksempel, kommunikasjon er så viktig. Anonymous poster hash: d12f1...df2 Vi har forsøkt noe lignende, men han mener helt seriøst at vi skal være hjemme når han reiser rundt på ferier med øvrig familie. Han er 15 år. Anonymous poster hash: 7eda7...0c5
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Jeg skjønner hva du mener, men det er ofte flere sider av en sak. Hos oss er hans særkullsbarn dødsfornærmet fordi vi tar med mitt barn på hytta uten han. Han er på fotballeir den uken. I tillegg har han vært en uke i Frankrike med sin mor og to uker i hennes hjemland Spania. Sammen drar vi alle til Kristiansand. Min manns særkullsbarn skal også til fjells med sin farmor og farfar. Likevel er det sure miner og kjefting fordi vi tar mitt barn med en uke på hytta. Blur helt matt jeg. Og nei, mitt barn drar ikke noe sted med sin far eller sin fars familie. Anonymous poster hash: 7eda7...0c5 Han er kanskje litt sår bare. Det har vært episoder med min stedatter der hun gjerne vil få med seg alt. Hun skulle på ridetur med sin mor en langhelg og gledet seg. Jeg tok med min datter til København samme helg. Stedatter ville også være med, men etter å ha pratet om det og forklart at hun fikk ridetur og at det også var en fin tur, samt at hvis hun skulle være med oss måtte hun velge ri eller København så kom det jo frem at hun ville heller ri. Unger er jo egoister og vil ALT, min stedatter ser ikke nødvendigvis at hun får dobbelt med turer hos oss og mor. Etter vi startet med "du må velge hva du vil" (i samarbeid med mor selvsagt) har det ikke vært noen hendelser med sjalusi. Hun forstår at hun ikke kan være to steder samtidig og når hun selv har valgt føles det greit for henne. Hun kan selvsagt si til sin søster at hun er misunnelig på turen og da sier lillesøster hun er misunnelig på det hun skal og begge er egentlig fornøyd. Bare som et eksempel, kommunikasjon er så viktig. Anonymous poster hash: d12f1...df2 Vi har forsøkt noe lignende, men han mener helt seriøst at vi skal være hjemme når han reiser rundt på ferier med øvrig familie. Han er 15 år. Anonymous poster hash: 7eda7...0c5 Ja da er det jo umulig. Han er vel i en beintøff alder nå da det meste dreier seg om han. Får sette det på pubertetkontoen hans og fortsette som dere gjør. Det er virkelig ikke synd på han. Anonymous poster hash: d12f1...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå