Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #2 Skrevet 18. juli 2014 22-23 Anonymous poster hash: a5f48...2e2
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #3 Skrevet 18. juli 2014 Her legger jenta seg mellom kl. 23.00 - 01.00 - spørs hva vi holder på med. I går satt vi alle å spilte spill frem til 00.30, så skulle hun spise kvelds og så dusje. Tror klokken var rett over 01.00 før hun fant sengen. Anonymous poster hash: c6839...595
Mrs. Kaizer Skrevet 18. juli 2014 #4 Skrevet 18. juli 2014 Her legger jenta seg mellom kl. 23.00 - 01.00 - spørs hva vi holder på med. I går satt vi alle å spilte spill frem til 00.30, så skulle hun spise kvelds og så dusje. Tror klokken var rett over 01.00 før hun fant sengen. Anonymous poster hash: c6839...595 Oi, det synes jeg er fryktelig sent for en 10- åring..Her i huset legger 10- åringen seg mellom 21 og 21.30, alt etter hvilket humør jeg er i😉 Får lese på sengen frem til kl 22. Jeg er nødt til å ha noe voksentid på kvelden, er jo den beste tiden på døgnet etter at ungene er i seng😉
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #5 Skrevet 18. juli 2014 Hun må være i seng til 22.00. Med mindre det er noe spesielt som et selskap el.l. Anonymous poster hash: a0a19...9fd
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #6 Skrevet 18. juli 2014 Senest kl 22. Jeg vil ha alene tiden min, den nytes etter hektiske dager i ferien. Anonymous poster hash: 51846...71e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #7 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #8 Skrevet 18. juli 2014 Varierer etter humøret på henne. Hun er ni. Noen ganger er hun trøtt og da blir hun anmasende. Er på hytta og i går spilte vi spill til 23. Synes det er hyggelig så lenge hun er opplagt. Anonymous poster hash: f2039...66f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #9 Skrevet 18. juli 2014 Begynner å tenke på senga i ti-tiden, er i seng senest 23. I går la han seg 22.30 Anonymous poster hash: 96556...109
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #10 Skrevet 18. juli 2014 22:) Anonymous poster hash: 2962f...fcd
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #11 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint?
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #12 Skrevet 18. juli 2014 Her legger 10-åringen seg ca kl 21. Han klarer ikke sove lengre på morran selv om det er ferie, og er i farta rundt halv sju-sju. Så selv om han syns det er tidlig å legge seg kl ni, så er det ingen kjære mor her. Men han får lov å leke litt inne på rommet sitt om han har lyst til det, men ofte kjenner han at han er trøtt, så han tar fram ei bok eller lydbok og sovner til det. Alenetida til oss voksne er også prioritert her i huset, og når begge vi voksne fortsatt ikke har tatt ferie enda og skal tidlig på jobb, er det ikke lange timen vi får med alenetid før vi også legger oss. Anonymous poster hash: 820d4...e5f
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #13 Skrevet 18. juli 2014 Her legger jenta seg mellom kl. 23.00 - 01.00 - spørs hva vi holder på med. I går satt vi alle å spilte spill frem til 00.30, så skulle hun spise kvelds og så dusje. Tror klokken var rett over 01.00 før hun fant sengen. Anonymous poster hash: c6839...595 Men herregud så sent! Må jo sove halve dagen for å få nok søvn da eller? Min legger seg ved 22 tiden. Anonymous poster hash: 4e6e7...5ad
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #14 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint? Og jeg som trodde man tilpasset besøk etter yngres alder og rutiner. Anonymous poster hash: a04e3...398
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Her legger jenta seg mellom kl. 23.00 - 01.00 - spørs hva vi holder på med. I går satt vi alle å spilte spill frem til 00.30, så skulle hun spise kvelds og så dusje. Tror klokken var rett over 01.00 før hun fant sengen. Anonymous poster hash: c6839...595 Oi, det synes jeg er fryktelig sent for en 10- åring..Her i huset legger 10- åringen seg mellom 21 og 21.30, alt etter hvilket humør jeg er i Får lese på sengen frem til kl 22. Jeg er nødt til å ha noe voksentid på kvelden, er jo den beste tiden på døgnet etter at ungene er i seng Du motsier jo deg selv her. Min niåring legger seg senere enn din tiåring. Og leggetid er valgt utfra når hun trenger å sove. Du sier først at du synes det er sent, for så å si at du har valgt leggetid fordi du vil ha alenetid om kvelden. Burde det ikke velges ut fra ungen og ungens søvnbehov? (Ja, jeg er litt sår på dette, har en stemor til dattera mi som vil ha ungene i seng så tidlig som mulig pga voksentid om kvelden. Voksentid forsvinner kveldstid når ungene blir større, slik er det bare.)
humlemamma Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Min unge får lov til det fordi hun har vært b-menneske hele livet, og i ferier er eneste tiden hvor hun kan ha dagene slik hun trives best med. Hun elsker å ligge lenge om morgenen, og kvelden er jo skikkelig kosetid. Leker gjerne ute til 21. Legger seg 21 når det ikke er ferier, 22-22.30 i ferier.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Hjemme hvis det ikke er noe spesielt kl 22. På tur eller ved besøk ol har det blitt rundt kl 24 Anonymous poster hash: 93326...701
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Mine legger seg 21-22, altså senest 22. Da det er skole, så er det leggetid 21. Alt annet blir for sent. 23 eller 01, åh Guud! Det er ikke bra. Anonymous poster hash: 4f9da...de8
Honningmelon Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Seinest kl. 22. Tolv-ett syns jeg er alt for sent for en 10-åring.
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #20 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint?Og jeg som trodde man tilpasset besøk etter yngres alder og rutiner. Anonymous poster hash: a04e3...398 No er det ein familie vi driv, ikkje ein konsentrasjonsleir. Forøvrig; våre barn er små enda, ikkje tiåringar (skulle tru dei er enda meir fleksible), kom berre med eit forslag til grunn for seinare leggetid i ferien.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #21 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint?Og jeg som trodde man tilpasset besøk etter yngres alder og rutiner. Anonymous poster hash: a04e3...398 No er det ein familie vi driv, ikkje ein konsentrasjonsleir. Forøvrig; våre barn er små enda, ikkje tiåringar (skulle tru dei er enda meir fleksible), kom berre med eit forslag til grunn for seinare leggetid i ferien. Konsentrasjonsleir? Hva er det du babler om? Saklighet er litt for mye å be om? Anonymous poster hash: a04e3...398
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #22 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint?Og jeg som trodde man tilpasset besøk etter yngres alder og rutiner. Anonymous poster hash: a04e3...398 No er det ein familie vi driv, ikkje ein konsentrasjonsleir. Forøvrig; våre barn er små enda, ikkje tiåringar (skulle tru dei er enda meir fleksible), kom berre med eit forslag til grunn for seinare leggetid i ferien. Konsentrasjonsleir? Hva er det du babler om? Saklighet er litt for mye å be om? Anonymous poster hash: a04e3...398 Å tviholde på rutiner på lyse og varme sommarkvelder hørest direkte ukoselig ut, det er det heile. Om ein skulle ha eit uvanlig skjørt barn kan eg forstå det, men dei aller fleste toler litt rutinebrudd. Har nettopp lagt toåringen min til kvil, sjølv om ho har slutta i kvardagen. Dette fordi det vart seint i går og blir seint i dag. Ser ingen ulempe med eigne reglar for ferien, slik er det ofte for oss voksne også. Tiåringar kan oftast fint sove lenger om morgonen, spesielt etter å ha komt inn i ferierytme. Det gjer gjerne toåringen min også, men ho vart vekt av babyen i dag kl 7.30, og det er vel tidlig i ferien. Andre toåringar er oppe i dei tider uansett, men er då meir tilbøyelige til å kvile middag. Kan ikkje hugse å ha hatt fast leggetid i det heile tatt om sommarane, sjølv om det var strengt i skuleåret. Det var det beste med sommaren, hugsar eg.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #23 Skrevet 18. juli 2014 Klokken har passer 00.00 flere ganger i sommer, og begge barna sover til over 11.00 om morgonen. Det er fantastisk å få vokne av seg selv og drikke en kaffi før barna står opp. Dette er helt innafor, vi har storkost oss så langt i ferien. Alle er opplagde og blide. Anonymous poster hash: 294f9...afa
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #24 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint?Og jeg som trodde man tilpasset besøk etter yngres alder og rutiner. Anonymous poster hash: a04e3...398 No er det ein familie vi driv, ikkje ein konsentrasjonsleir. Forøvrig; våre barn er små enda, ikkje tiåringar (skulle tru dei er enda meir fleksible), kom berre med eit forslag til grunn for seinare leggetid i ferien. Konsentrasjonsleir? Hva er det du babler om? Saklighet er litt for mye å be om? Anonymous poster hash: a04e3...398 Å tviholde på rutiner på lyse og varme sommarkvelder hørest direkte ukoselig ut, det er det heile. Om ein skulle ha eit uvanlig skjørt barn kan eg forstå det, men dei aller fleste toler litt rutinebrudd. Har nettopp lagt toåringen min til kvil, sjølv om ho har slutta i kvardagen. Dette fordi det vart seint i går og blir seint i dag. Ser ingen ulempe med eigne reglar for ferien, slik er det ofte for oss voksne også. Tiåringar kan oftast fint sove lenger om morgonen, spesielt etter å ha komt inn i ferierytme. Det gjer gjerne toåringen min også, men ho vart vekt av babyen i dag kl 7.30, og det er vel tidlig i ferien. Andre toåringar er oppe i dei tider uansett, men er då meir tilbøyelige til å kvile middag. Kan ikkje hugse å ha hatt fast leggetid i det heile tatt om sommarane, sjølv om det var strengt i skuleåret. Det var det beste med sommaren, hugsar eg. Så interessant at du vet at de fleste ti-åringer tåler rutinebrudd i ferien. Kilder? Vi er en hel haug mennesker som leier en øy hver sommer. Det er rundt 50 barn hvert år, de fleste ungene er mellom 8-11 år. Vår erfaring er uten unntak at det er de ungene som legger seg tilnærmet likt som vanlig som klarer seg best. De som blir grinete, trøtte og urolige er alltid de som er oppe lengst. Søvn avler søvn, også for store barn 😊 Sånn generelt sover norske barn altfor lite i løpet av natten og legger seg for sent, Anonymous poster hash: a04e3...398
☆☆☆ Skrevet 18. juli 2014 #25 Skrevet 18. juli 2014 Ni-åringen legger seg kl 21. Jeg fatter ikke hvorfor unger skal være seint oppe bare fordi det er ferie? Anonymous poster hash: a04e3...398 Fordi ein gjerne er på besøk og kjem heim seint?Og jeg som trodde man tilpasset besøk etter yngres alder og rutiner. Anonymous poster hash: a04e3...398 No er det ein familie vi driv, ikkje ein konsentrasjonsleir. Forøvrig; våre barn er små enda, ikkje tiåringar (skulle tru dei er enda meir fleksible), kom berre med eit forslag til grunn for seinare leggetid i ferien. Konsentrasjonsleir? Hva er det du babler om? Saklighet er litt for mye å be om? Anonymous poster hash: a04e3...398 Å tviholde på rutiner på lyse og varme sommarkvelder hørest direkte ukoselig ut, det er det heile. Om ein skulle ha eit uvanlig skjørt barn kan eg forstå det, men dei aller fleste toler litt rutinebrudd. Har nettopp lagt toåringen min til kvil, sjølv om ho har slutta i kvardagen. Dette fordi det vart seint i går og blir seint i dag. Ser ingen ulempe med eigne reglar for ferien, slik er det ofte for oss voksne også. Tiåringar kan oftast fint sove lenger om morgonen, spesielt etter å ha komt inn i ferierytme. Det gjer gjerne toåringen min også, men ho vart vekt av babyen i dag kl 7.30, og det er vel tidlig i ferien. Andre toåringar er oppe i dei tider uansett, men er då meir tilbøyelige til å kvile middag. Kan ikkje hugse å ha hatt fast leggetid i det heile tatt om sommarane, sjølv om det var strengt i skuleåret. Det var det beste med sommaren, hugsar eg. Så interessant at du vet at de fleste ti-åringer tåler rutinebrudd i ferien. Kilder? Vi er en hel haug mennesker som leier en øy hver sommer. Det er rundt 50 barn hvert år, de fleste ungene er mellom 8-11 år. Vår erfaring er uten unntak at det er de ungene som legger seg tilnærmet likt som vanlig som klarer seg best. De som blir grinete, trøtte og urolige er alltid de som er oppe lengst. Søvn avler søvn, også for store barn 😊 Sånn generelt sover norske barn altfor lite i løpet av natten og legger seg for sent, Anonymous poster hash: a04e3...398 Om ein ber om kilder bør ein helst hoste opp nokre sjølv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå