Gå til innhold

Sushi til småbarn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle må barna være for at de skal kunne spise sushi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Treåringen vår er veldig glad i det. Er du trygg på mathygienen skal det jo ikke være noe problem, ta samme hensyn som gravide skal ta jf matportalen :)

Skrevet

Over året. 

Anonymous poster hash: 5ff58...4e7
Skrevet

Mine har fått det så snart de klarte å tygge, minus soya og wasabi.

Skrevet

Ingen alders grense så klart.

Hvordan trur du barna i Kina og Japan spiser?

Anonymous poster hash: 95044...372

Skrevet

Barna i Kina spiser ikke sushi. Og barna i Japan får kun sushi som festmat. 

Anonymous poster hash: e7ceb...edb

Skrevet

Mi på 14 mnd spiser sushi. Minus soya og wasabi

Anonymous poster hash: 5580d...5cd
Skrevet

Mini har spist siden han var året, nå er han tre år og har det som klar favorittmat :)

Skrevet

Mine har fått det fra de var rundt ett år, og eldste digger det :)

Skrevet

Flott :D Tusen takk for svar, snille dere!

Skrevet

skal ikke ha spekemat, rå fisk, nøtter eller skalldyr før fylte 3 år pga allergi

Anonymous poster hash: a30de...08a
Skrevet

skal ikke ha spekemat, rå fisk, nøtter eller skalldyr før fylte 3 år pga allergi

Men kjære vene, DET var hysterisk da. Link? Min datter på 2 har smakt mye sushi, elsker nøtter og har vel prøvd it reker når vi andre har spist det.

Anonymous poster hash: 73a28...6f2

Skrevet

Det her er vel bare tull? Er det mye allergier i familien så skal man se det an.

Spekemat ser jeg at man bør begrense pga salt, men resten høres rart ut for meg.

Ellers så vil jeg veldig gjerne ha en link til dette.

Skrevet

Barna i Kina spiser ikke sushi. Og barna i Japan får kun sushi som festmat.

Anonymous poster hash: e7ceb...edb

Stemmer ikke. Vi har bodd i begge landene og der spiste barna daglig sushi . Helt ned i 7 månders alder.

Sikkert forskjellig fra sted til sted, men sushi var ukentlig kost.

Skrevet

Oi det har jeg aldri hørt om. Min 2-åring har fått alt unntatt rå fisk. Viste seg at hun ikke tålte skalldyr da, men skjedde ikke noe verre enn at hun kastet opp...

Anonymous poster hash: 76ee1...9d6

Skrevet

Barn kan fint spise alt dette, men ikke peanøtter til de helt minste. Peanøtter inneholder en olje som ødelegger lungene hvis de svelger feil og får det dit.

Anonymous poster hash: 6112d...12e

Skrevet

skal ikke ha spekemat, rå fisk, nøtter eller skalldyr før fylte 3 år pga allergi Anonymous poster hash: a30de...08a

Nei nei nei. Det er jo når mor ikke spiser ting i svangerskap og baby ikke får smake ting det lettere blir allergi. Du lever etter gamle myter. Bare å gi ting. Reagerer de så gjør de det uansett når.

Anonymous poster hash: ae993...0c4

Skrevet

skal ikke ha spekemat, rå fisk, nøtter eller skalldyr før fylte 3 år pga allergi Anonymous poster hash: a30de...08a

Nei nei nei. Det er jo når mor ikke spiser ting i svangerskap og baby ikke får smake ting det lettere blir allergi. Du lever etter gamle myter. Bare å gi ting. Reagerer de så gjør de det uansett når.

Anonymous poster hash: ae993...0c4

Skrevet

Vår på 13 mnd elsker sushi og får så mye h*n vil ha (minus wasabi selvsagt). Eneste jeg ikke gir er fisk som kan inneholde tungmetaller (kveite, tunfisk etc.). Har aldri lest noe sted at det ikke skal være trygt så lenge man tar de samme forholdsregler som for voksne ift hygiene. 

Skrevet

Jaja? Det er helt nytt for meg.. I familier der det er kjent allergi bør man avvente litt ja, slik at man lettere oppfatter signaler på allergisk reaksjon, men for barn uten genetisk anlagt allergi er det aller beste å introduserer matvarer mens barnet får mm. Over ett år er helt innafor for å smake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...