Gå til innhold

Puh, travelt med ettåring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med ettåringer? Hvordan er deres barn, med tanke på interesser for tiden, soving, osv. Min er høyt og lavt og jeg er så sliten. Han river ned alt for tiden, går inni skap, roter, drar alt fra hverandre, klisser med mat, osv. Klarer ikke å sitte på fanget mer enn 2 sekunder. Leker er kjedelig, så det bryr han ser ikke om. Det eneste som er spennede for tiden er andre barn og å rive ut ting fra skuffer og skap. 

Har jeg en veldig aktiv ettåring, eller er dette vanlig?:) 

Hilsen sliten førstegangsmor..:) 

Anonymous poster hash: 10313...e05
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig :) og det gir seg ikke med det første ;) har du prøvd å sette opp lekene, ha litt orden på dem. Ikke bare ha dem slengendes i en kasse. Kanskje det hjelper om du setter deg ned og begynner å leke litt først? Ellers er det bare å rydde unna alle farlige gjenstander, og fylle skuffer og skap med slikkepotter,sleiver og bakeboller.

Skrevet

Haha, når blir det bedre;)? Jeg prøver å leke med han, men interessen er likevel i ca 20 sek;) 

Skrevet

Du har en helt normal ettåring :)

Anonymous poster hash: e25d9...8e7
Skrevet

Du beskriver min ettåringer. Jeg er så sliten! Ingen av mine andre to barn har vært slik. Minstemann klarer ikke å sitte i ro, ikke engang når han spiser. Da reiser han seg fra tripptrapp-stolen og klatrer på bordet. Men seler i så vrir han og hyler fordi han skal ut å farte. ALT skal røres på. Og nå er han så høy at når han står på tå så klarer han å fiske ting ned fra kjøkkenbenken, så det er veldig viktig at vi husker å sette alt helt inntil veggen. Håper han roer seg litt etterhvert som han blir eldre.

Anonymous poster hash: 0b595...00d

Skrevet

Min er 18 mndr nå og er vel litt bedre på å leke, postmann pat bilen er blitt en megahit! Å du, rydd vekk dobørsten! Alt rundt doen er inmari interssant!

Skrevet

Helt vanlig tror jeg :) Her er hun 10 mnd, og fyker rundt som en virvelvind. Alt skal sjekkes ut, testes og finnes ut av.

Jeg syns at det er nå det begynner å bli morsomt, istedenfor å ha en baby som bare ligger der. Og så utrolig spennende det er å følge med på nysgjerrigheten og utforskertrangen hun har :)

Her er det tilrettelagt for at ting kan dras ut, det som ikke kan forskes på er satt i høyden :)

Skrevet

Men du må da oppdra barnet ;) har en som liker å utforske, men skjønner hva som ikke er lov.

Anonymous poster hash: 40074...fd4

Skrevet

Du siste, hehe, er som å lese om min. Han klatrer opp på bordet fra tripp trappen, så vi kan ikke gå en meter når han sitter der..

Skrevet

Modesty Blaise; Jeg syntes også at det var spennende i begynnelsen, men når man finner ungen på badet med dopapir strødd ut over hele gulvet, og  som slikker dokosten, så er det ikke så kjekt lenger;) 

Skrevet

Noen her med ettåringer? Hvordan er deres barn, med tanke på interesser for tiden, soving, osv. Min er høyt og lavt og jeg er så sliten. Han river ned alt for tiden, går inni skap, roter, drar alt fra hverandre, klisser med mat, osv. Klarer ikke å sitte på fanget mer enn 2 sekunder. Leker er kjedelig, så det bryr han ser ikke om. Det eneste som er spennede for tiden er andre barn og å rive ut ting fra skuffer og skap.

Har jeg en veldig aktiv ettåring, eller er dette vanlig?:)

Hilsen sliten førstegangsmor..:)

Har to av samme slagsen (tvillinger på 13 mnd og to på 3 år. (Også tvillinger..)

Sliten ja....

Anonymous poster hash: d8a05...22c

Skrevet

Haha, er vanskelig å sette grenser for en ettåring. Sier tydelig NEI,men han vil sjelden høre..

Skrevet

Jada, heeelt normalt.  Min sparker litt ball, ellers er alt annet av leker interessant i et halvt minutt før interessen daler. Andre barn er også veldig spennende, og når storesøsken leker med ham er det stas. Mamma er iallefall dritkjedelig å leke med. Hi hi... Mine to andre barn var ikke slik som denne skal det sies. De lekte stille og rolig, ikke så hvileløs som denne jeg har fått nå. 

Anonymous poster hash: 9d67b...c49
Skrevet

Helt vanlig ja. Minsta her er ett år, hun går ikke ennå, men klarer å komme seg frem de rareste steder allikevel. Absolutt alt skal tas på og tukles med, og nåde den som prøver å ta ting fra henne. Hun sitter heller aldri stille, hopper rundt på fanget når jeg prøver å kle på henne, og mat inntas med minst en fot på bordet :P

Hun har akkurat lært seg å reise seg selv (merkelig nok treig med sånt selv om hun alltid har vært nysgjerrig av seg) så nå må vi rydde et nytt nivå i stua. Eldste var aldri slik, kunne ha pynt og dill over alt, hun kikket litt på det, men lot det stort sett være i fred.

Leker er ikke så spennende som papir, plastbokser, dvd-cover, alt som ikke er leker igrunn ;) Dvs hennes leker, storesøster sine er kjempespennende. Nå er vi så heldige at vi har en storesøster (3,5 år) som elsker lillesøsteren sin og leker mye med henne, så slipper å fly rundt etter henne konstant.

Anonymous poster hash: a0119...e27

Skrevet

Modesty Blaise; Jeg syntes også at det var spennende i begynnelsen, men når man finner ungen på badet med dopapir strødd ut over hele gulvet, og som slikker dokosten, så er det ikke så kjekt lenger;)

Den kan jeg se :) Jeg har i dag hentet opp de nye skoene mine av plaskebassenget, skurt under spisebordet for å få av all skinkeosten som var smørt utover der ;)

I går satt hun med en deilig stor brunsnegle i hånden og var klar for å smake på :P

Ennå så bare flirer jeg, men det kan hende at det har endret seg om 6 mnd tid :)

Skrevet

Sånn er min lille frøken på 14 mnd også. Det er full fart fra morgen til kveld!

Apropos dobørste - noen som vet hvor man kan få kjøpt en veggmontert holder med låsbart lokk e.l.? Har ikke noe sted å sette den unna på badet.

Skrevet

Helt normalt :)

Nurket har akkurat fylt et år og har oppdaget at han kan klatre :o Han har (med tilsyn av oss) kommet seg opp hele trappen vår uten hjelp.

Han elsker vann og alt som er vått, ball, alle ting som har hjul, krabbe etter pus i vill fart, han går opp mot ni skritt ad gangen, elsker sang og musikk, kosedyr, traktoren sin med knapper m/diverse lyder (iiiiik!!!), men selvom han er relativt flink til å leke med sakene sine selv og er et, i følge min mor, "svært harmonisk barn" går det litt i hundre her om dagen.

;)

Jeg jobbet som ped.leder på småbarnsavdeling i en del år og jeg har nok sett en stor del av spekteret. Din 1-åring er faktisk ikke så ille ;)

1-åringene er små forskere som viser stor entusiasme over det meste :)

Vil anbefale deg barnesikring på skuffer/skap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...