Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Vi har nå vært 2 uker på et hotell i Spania og det har vært få Norske barn. Det har vært mye barn men ikke fra Norge. Her har vært både Tyske, Svenske, Danske, Engelske Belgiske. Men i går kom det et lass med Norske voksene og barn. Fy for et et leven det ble! Det er bråk skrik og spruting! I bassenget Dette har vi ikke opplevd på disse ukene vi har vært her. Blir nesten litt flau. Anonymous poster hash: 5a586...2c8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Jeg opplevde det samme på Mallorca da det kom engelskmenn. Anonymous poster hash: c0ef7...110
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Så bra med unger som kan bruke stemmen sin og som har det morro! Anonymous poster hash: bd5d2...f1f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Nå for tiden blir ikke ungene hysjet på da blir det støy av høy desibel Anonymous poster hash: 7df7b...f89
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Så bra med unger som kan bruke stemmen sin og som har det morro! Anonymous poster hash: bd5d2...f1f Ja til lek og moro! Men .? Så grenseløst mye skrik og skråning er da ikke nødvendig for å ha det gøy? Anonymous poster hash: 5a586...2c8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Det har vel noe med at her i Norge går det under barnemishandling om man velger å oppdra barna sine. Barn i andre land blir oppdratt på en mye strengere måte, de lærer å oppføre seg som folk. Anonymous poster hash: 6ceb6...4dd
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Har erfart det samme. Mine barn får ikke lov og hyle og skrike uavbrutt i lange tider. Ikke på stranda, bassenget eller hjemme i egen hage. Anonymous poster hash: e830e...8f5
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Jeg opplevde det i Egypt. Vi (hadde ikke barn) lå ved voksenbassenget, var et stort skilt der hvor det stod at det ikke var lov for barn å bade i det lille bassenget. Var folk fra flere land der. Plutselig kom en norsk famili med flere barn og barna hoppa i bassenget og lagde vannbomber, ropte og hylte. Stod også på skiltet at det ikke var lov å hoppe og stupe uti. Faren stod å leste på skiltet men brydde seg ikke. Heldigvis kom noen ansatte og ba de gå til barnebassenget, men de kom tilbake senere. Her burde foreldrene lært barna å vise respekt for regler, men neida. Anonymous poster hash: 4795a...5bd
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Jeg jobbet forresten i 2 år som assistent på en barnekole (1-4 klasse) var i forskjellige klasser (vikar for syke) og det var forferdelig slitsomt. Når jeg gikk på barneskolen satt vi stille og fulgte med, snakket ikke uten å ha fått ordet av lærerne. Nå løper en del unger rundt i klasserommet, slår, klorer, spytter og hiver ting på medelever og vi voksne. Har til og med løpt etter de som har i skoletiden prøvd å løpe fra skolen. Og fy som de banner. Jeg har ADHD og var aldri sånn. Jo jeg hadde vansker fra første klasse og fikk aldri hjelp, dette var på 80-t. Nå skyldes det på ADHD hele tiden, vel jeg har møtt flere av foreldrene til disse barna og de var ikke mye hyggelige! Frekke og misfornøyde med alt. Han ene kom røykende inn i skolegården og stumpet røyken ved døra. Han enne gutten så jeg at virkelig hadde ADHD og mora hans er kjempe grei. Altså unger med frekke foreldre kan selvfølgelig ha ADHD de og, men disse foreldrene var fæle uansett og neppe de beste omsorgspersonene. Jeg traff forsåvidt ikke alle foreldrene men mine kollegaer fortalte meg om de. Jobbet to dager på en annen skole, var like kaos der i timene. Men traff ikke foreldrene der. Det er andre tider, høflighet og respekt et visst dessverre ikke like viktig lenger å lære sine barn i noen familier. Anonymous poster hash: 4795a...5bd
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Ikke unik for Norske barn. Men barn fra nord Skandinavia er generelt litt mer uppdragen. Det jeg blir sjokkert over er foreldre som tillater HYLING og annet ved bassenget. Jeg har lært mine at når vi er et slikt sted så må man ta hensyn. Ikke hyle så høyt man vil, se deg om før du hopper i bassenget, ikke rist av deg vann når du står ved solsengene. Rett og slett folkeskikk. Anonymous poster hash: 1734f...915
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #12 Skrevet 17. juli 2014 Ikke i forhold til spanske barn! Har vært 4 uker i leilighetkompleks med mye nordmenn og spanske som og eier leiligheter. Det var kanskje 9-10 norske familier som koste seg i bassenget, også kommer det et par spanske og det er fullstendig Sodoma med en gang. De tar ingen hensyn! En gang kastet mannen min en spansk gutt (12-13åring) over kanten fra barnebassenget til mellombassenget for eldre barn for han tråkket ned 2 åringen vår for endte gang pga ball lek. Grrrrrrr.... Anonymous poster hash: 100e8...c9e
Serepta Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 Er ikke helt enig med hi. Vi deler nabolag og basseng med Spanske barn - og både norske og svenske barn som bor her blir fullstendig parkert. Det er kun et par nederlenderne som overgår de spanske her når det kommer til lydnivå og frekkhet. Men dette har vel mer med oppdragelse enn nasjonalitet å gjøre vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #14 Skrevet 17. juli 2014 Ja, man trenger ikke hyle og skrike selv om man har det morsomt. Mange norske foreldre tror barna burde utfolde seg fritt slike steder, og tar veldig lite hensyn til andre. Holdningen er liksom kjekk og grei og at litt skriking burde alle akseptere fra barn, men det er jeg uenig i. Er man alene er det greit, men ikke om mange deler plassen. Jeg blir faktisk flau over nasjonaliteten min iblant, for vi er faktisk ikke suverene. Anonymous poster hash: f01dc...623
humlemamma Skrevet 17. juli 2014 #15 Skrevet 17. juli 2014 Opplevde ikke så mye bråk og hyling ved bassenget (nesten bare norske), men det var grusomt å spise middag på hotellet. Unger løpte rundt bordene og jagde duer, skrek og skremte de og kræsjet i stoler. Til og med datteren min på ni år ble sur på ungene og kommenterte at de ikke kunne oppføre seg. (Da er det ille!) Jeg ble sjokkert over manglende oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #16 Skrevet 17. juli 2014 Barn er barn men jeg føler at barn fra Norge tro det er sånn at for å ha det gøy må det skrikes og løpe og hoppe mes mulig. Jeg har jobbet på to SFO hvor begge to hadde pusterom men på begge plassene ble det nedlagt pga for mye bråk og skader. Anonymous poster hash: 5a586...2c8
Monica Skrevet 17. juli 2014 #17 Skrevet 17. juli 2014 Var i Tyskland i fjor, og bodde i nærheten av en diger lekeplass, som lå mellom flere blokker. Så vi var der en del, og det var jo fult av tyske barn der hele tiden, og det var så stille i forhold til lekeplass i Norge.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Har naboer som har 4 barn. I 18 tia kommer de ut av huset og barna bader i bassenget, da er det to timer med skriking og hyling og foreldrene bryr seg ikke. Hvorfor er det så vanskelig å oppdra unger til å kunne leke uten skriking?? Anonymous poster hash: d8e9c...3a6
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #19 Skrevet 18. juli 2014 Nei, det tror jeg ikke. Bortsett fra hos de som har fri oppdragelse, da..? Det er ikke "lov" å hyle og skrike ute blant folk, det er da noe alle skal lære ungene sine. Anonymous poster hash: 63f7d...bb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå