Gå til innhold

Jehovas vitne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg respektere at mennesker har forskjellig tro, men hva er greia med å ringe på dørene til folk og prakke den på dem? Vi har ofte besøk av de her jeg bor. Jeg har aldri opplevd at en prest har gjort det samme.. Dette er ikke for å henge ut noen, folk får tro det de vil... Jeg bare lurer....????

Anonymous poster hash: fcd63...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pålagt å forkynne sine ord og følger meninghetens lov.

Anonymous poster hash: 14574...eef

Skrevet

Men de trenger vel ikke å komme igjen og igjen og igjen????

Skrevet

Bibelsitat: " Dra ut til alle folkeslag og gjør dem til mine disipler".

Det er dette JW tar bokstavelig. De mener bibelen pålegger dem å gjøre dette :)

Anonymous poster hash: 5bd80...924

Skrevet

Si at du har familie i den sekten der, og at det er uønsket at de kommer igjen. Det har jeg sagt, og de holder seg unna her.

Anonymous poster hash: 357b0...e60

Skrevet

Takk for tips :)

Skrevet

De vil ikke komme inn til meg da, jeg liker å diskutere religion, og er ikke ufin. Men jeg stiller jo mange spørsmål. Og de vil ikke komme inn, sier de skal komme tilbake, men gjør det aldri.

Skrevet

Si du har kjennskap til det og dessverre ikke er religiøs. Jeg sa at jeg har studert religion, ikke er religiøs men at jeg gjerne vil ha bladene i postkassa så lenge de ikke ringer på fordi jeg har en mann som jobber veldig ujevnt og sover forskjellig til alle døgnets tider. Slengte også inn at samboeren min er tidligere utgått jehovas vitne og nevnte navnet hans. Ligger stadig blader i postkassa! De ringer aldri på lenger...

Skrevet

Jv driver med livreddnings arbeid - mener de

De ønsker å dele sitt fantastiske håp for fremtiden

Eneste mulighet til å overleve harmageddon er å være jv, ellers dør du og hele din husstand

Hvis du likevel velger å 'dø' så gir du beskjed til jv at du ikke ønsker besøk, så noterer de opp dette!

Jv vil gi deg tilbud om billett gjennom harmageddon, men du velger å ta imot

Anonymous poster hash: 093d8...b31

Skrevet

Men de trenger vel ikke å komme igjen og igjen og igjen????

De registrer hvordan de blir mottat. Er du hyggelig og de aner en sjangse i fremtiden, så kommer de igjen

Anonymous poster hash: b1a19...19c

Skrevet

Her er de ikke velkommen. Er rett og slett plagsomme, da vi i tillegg er ateister og ikke det minste interessert.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg sier bare at de er kommet til helt feil adresse. Smiler, og lukker så døra.

Skrevet

Jeg har hatt de på døra mange ganger, både forrige bostedet mitt og her. Jeg skjønner heller ikke det med å gå på dørene til folk, men det har vel med deres filosofi å gjøre, at de burde lære opp oss andre. Har hørt mange skrekkhistorier, og mye uttalelser som feks. det CrazyCatLady sier. 

Men, jeg har aldri opplevd de som ufine, påtrengende, frekke eller plagsomme. De kommer og ringer på, står pent og venter til jeg åpner, jeg sier hei som jeg gjør til alle. Så sier en av de at de går rundt for å snakke om Jesus eller et annet tema (jeg kobler hvem de er i hodet), og så sier jeg bare at jeg er dessverre ikke interessert. Ok, ha en fin dag er svaret jeg pleier å få.

Nå sist så sa jeg at jeg var medlem i statskirka, og fornøyd med det. De spurte da om jeg hadde lyst på bladet de hadde med seg, jeg sa nei takk. "Det respekterer vi, ha en god dag videre!" sa de, smilte og gikk. Det er jo ikke plagsomt i det hele tatt, de er høflige og har aldri diskutert mot meg når jeg takker nei. Synes det er rart mange har så negative opplevelser, har vel kanskje hatt 20 forskjellige vitner på døra opp gjennom årene, og aldri noe problem. 

Skrevet

"Hvis du hadde møtt Gud og kunne stilt ett spørsmål, hva ville du spurt ham om"?

COME ON!!

Skrevet

For noen år siden ble jeg vekket av dem tidlig en søndags morgen etter et aldri så lite kalas natta før... Full av nerver gikk jeg ned og åpna døra da det ringte på, og der stod to gamle tanter med langt hår og lange skjørt som ville snakke om Gud. Jeg så nok ut som et fugleskremsel i tillegg til at jeg hadde en sterkt redusert evne til å tale vettugt, så etter det kom de aldri igjen... :) Ble vel svartelista.

Skrevet

Jehovas vitner dømmer aldri de utenfor, så du er nok ikke på noen svarteliste

uote name="Gravidzilla" post="146520735" timestamp="1405639933"]

For noen år siden ble jeg vekket av dem tidlig en søndags morgen etter et aldri så lite kalas natta før... Full av nerver gikk jeg ned og åpna døra da det ringte på, og der stod to gamle tanter med langt hår og lange skjørt som ville snakke om Gud. Jeg så nok ut som et fugleskremsel i tillegg til at jeg hadde en sterkt redusert evne til å tale vettugt, så etter det kom de aldri igjen... :) Ble vel svartelista.

Anonymous poster hash: 093d8...b31

Skrevet

Ha ha, gjør som faren min... Han ba dem inn på kaffe også begynte han å diskutere, spørre og grave til de ble så lei at de gav opp! He he..  De var ganske unge og ble visst svar skyldig ;) He he. 

Hvis de ikke vil gi seg ville jeg truet med å ringe politiet.  :P

Skrevet

Jeg respektere at mennesker har forskjellig tro, men hva er greia med å ringe på dørene til folk og prakke den på dem? Vi har ofte besøk av de her jeg bor. Jeg har aldri opplevd at en prest har gjort det samme.. Dette er ikke for å henge ut noen, folk får tro det de vil... Jeg bare lurer....????

I bibelen står det at man skal verve fler medlemmer til klubben, så det er greit nok. De gjør bare som de blir bedt om.

I tillegg fungerer det slik at jo flere du verver jo større sjanse har du for å få én av de 444 000 (?) reserverte plassene i paradiset etter Harmageddon (dårlig deal, spør du meg ... jo flere medlemmer jo mindre sjanse til å få være med - grunnleggende prosentregning).

Jeg strever imidlertid VELDIG med å forstå hvordan de kan benekte evolusjon, tror at jorden er 6000 år gammel og ikke ønske blodoverføring når det er fare for liv og helse, samt støtte seg til en bok som jeg personlig sidestiller med Asbjørnsen og Moes samlede.

Skrevet

Det stemmer ikke, veldig mange av dem dømmer de utenfor. Det er jo ikke uten grunn at de ikke kan ha kontakt med de som har brutt ut av Jehovas vitner eller ikke har så mye omgang med de som aldri har vært jehovas vitne.

Jeg har en venninne som har brutt ut, hun er samboer med en som aldri har vært Jehovas vitne. Hun har lite kontakt med sin famile fordi de mener hun er en hore siden hun har samboer. Når hun ringer besteforeldrene sine så legger de på. de mener hun er dømt til evig fortapelse, og at sånne folk kan man ikke ha kontakt med.

Selv har jeg hatt en sjef som er Jehovas vitne. Etter han skjønte at jeg ikke var interessert i budskapet hans, så sa han ofte at jeg var et dårlig menneske som siden jeg levde som jeg gjorde. Han sa at man ikke kunne være et godt menneske hvis man ikke trodde på Jehova. Jeg var ikke verdt noenting hvis jeg ikke ble et vitne.

En annen venninne bor i et nabolag med veldig mange fra Jehovas vitne. Barna dems får ikke lov til og leke med barn i nabolaget som ikke er et vitne, fordi de kan påvirkes av umoralskhet - sagt av en mamma som er vitne.

Så ikke fortell meg at ingen vitner dømmer de utenfor. Men selvfølgelig er ikke alle sånn, jeg har og møtt flotte hyggelige folk.

Dette er bare to eksempler på det jeg har hørt

Skrevet

Det stemmer ikke, veldig mange av dem dømmer de utenfor. Det er jo ikke uten grunn at de ikke kan ha kontakt med de som har brutt ut av Jehovas vitner eller ikke har så mye omgang med de som aldri har vært jehovas vitne.

Jeg har en venninne som har brutt ut, hun er samboer med en som aldri har vært Jehovas vitne. Hun har lite kontakt med sin famile fordi de mener hun er en hore siden hun har samboer. Når hun ringer besteforeldrene sine så legger de på. de mener hun er dømt til evig fortapelse, og at sånne folk kan man ikke ha kontakt med.

Selv har jeg hatt en sjef som er Jehovas vitne. Etter han skjønte at jeg ikke var interessert i budskapet hans, så sa han ofte at jeg var et dårlig menneske som siden jeg levde som jeg gjorde. Han sa at man ikke kunne være et godt menneske hvis man ikke trodde på Jehova. Jeg var ikke verdt noenting hvis jeg ikke ble et vitne.

En annen venninne bor i et nabolag med veldig mange fra Jehovas vitne. Barna dems får ikke lov til og leke med barn i nabolaget som ikke er et vitne, fordi de kan påvirkes av umoralskhet - sagt av en mamma som er vitne.

Så ikke fortell meg at ingen vitner dømmer de utenfor. Men selvfølgelig er ikke alle sånn, jeg har og møtt flotte hyggelige folk.

Dette er bare to eksempler på det jeg har hørt

Tre eksempler på det jeg har opplevd mener jeg

Skrevet

Synes det er gøy å få besøk av de. Det er jo såååå mye tull de driver med. Sist ville de hjelpe meg å slutte å røyke med Jesus. Jeg røyker ikke en gang. :P

Anonymous poster hash: 2d1bc...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...