Gå til innhold

Oppi all grusomheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir det meg faktisk en følelse av tilfredsstillelse å vite at udyret blir straffet for sine gjerninger og lider hver eneste dag.

Det er klart at det er inhumant å holde et menneske nærmest fullstendig isolert, og det er helt på sin plass her. Dette er den sterkeste formen for straff man har i Norge og jeg satser på at han dør like alene og venneløs som han må leve resten av livet. Han er ung og sterk og lever forhåpentligvis i mange, mange år til. Døden er for god for dette monsteret.

Jeg nyter tanken på de lange og innholdsløse dagene han har.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorangrepet-22-juli-anders-behring-breivik/breivik-holdes-isolert-i-fengsel/a/23255131/

Anonymous poster hash: 9c085...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, jeg bryr meg ikke det grann om han ikke får sett ett annet menneske resten av det udugelige livet sitt. Bare glem alt som har med lover og regler og kast ham inn i en mørk krok.

Skrevet

Noen ganger hadde vel dødsstraff vært best.

Men nå har vi ikke det i Norge, da er isolasjon det nest beste.

Anonymous poster hash: 69289...698

Skrevet

Uffda, stakkars han... Nei, dette var leit du...

Anonymous poster hash: 425e8...2a4
Skrevet

Men nå har vi ikke det i Norge, da er isolasjon det nest beste. Anonymous poster hash: 69289...698

Som sagt så syns jeg dødsstraff er for godt for dette krypet. Han fortjener å lide seg gjennom hver dag. Det spør vel hvor overmenneskelig han føler seg når han sitter alene 23 timer i døgnet. Man vet jo selv hvor fort det blir kjedelig å bare surfe og lese og ikke ha noe fornuftig å ta seg til.

Skrevet

Men nå har vi ikke det i Norge, da er isolasjon det nest beste. Anonymous poster hash: 69289...698

Som sagt så syns jeg dødsstraff er for godt for dette krypet. Han fortjener å lide seg gjennom hver dag. Det spør vel hvor overmenneskelig han føler seg når han sitter alene 23 timer i døgnet. Man vet jo selv hvor fort det blir kjedelig å bare surfe og lese og ikke ha noe fornuftig å ta seg til.

Delvis enig. Jeg tenker på det denne mannen kommer til å koste den Norske stat. Det er ILLE.

Anonymous poster hash: 69289...698

Skrevet

Isolasjon er ikkje rett, men skal ein ilegge andre kriminelle den tilleggsstaffa det er å skulle omgås denne personen? Ser ikkje for meg at andre insatte ønskar å vere i hans selskap..

Skrevet

Stakkars Breivik. Det er sikkert grusomt................... Og veldig fortjent! Håper det fortsetter med isolasjon i 345000034454 dager til.

Skrevet

Han sitter ikke bare isolert pga det han har gjort og det at han åpenbart er en fare for omgivelsene. Han kan heller ikke slippes ut blant de andre fangene fordi mange av de gjerne tar forlenget straff for å ta livet av han. De som sitter på samme sted sitter ikke akkurat inne for veskenapping... Kriminalomsorgen har ansvar for at han ikke blir drept eller blir utsatt for tortur uansett hvor sterkt de misliker han.

Dødsstraff er ikke ønskelig, men deportasjon til en totalt isolert holme nær sydpolen hadde jo vært et glimrende, billig alternativ.  

Anonymous poster hash: 74752...688
Skrevet

Som Stjernen sier: Er det gitt at de andre fangene har lyst til å omgås ham?

En annen "problemstilling" her er jo at hans medfanger sikkert vil gi ham skikkelig juling, eller ta livet av ham for den saks skyld, om anledningen skulle by seg.

Jeg tenker: Kjør på - kast ham til ulvene!

Skrevet

Sorry ingen medfølelse for han. Burde egentlig ha kastet nøkkelen så han aldri slipper ut igjenn.

Anonymous poster hash: 78a62...ac4

Skrevet

Isolasjon er vel regnet som tortur? 

Og siden Norge har fokus på rehabilitering og ikke direkte straff så virker vel dette mot sin hensikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...