Gå til innhold

Hva gjør dere uten vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: af7f0...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du utdype litt mer?

Anonymous poster hash: 21708...b7f
Skrevet

Bærer i sjal.

Anonymous poster hash: ae756...c25

Skrevet

Leste en diskusjon tidligere i sommer ang å bruke vogn til 3 åring på ferie.

Veldig mange hadde sluttet med vogn for leeenge siden osv.

Nå er vi hjemme igjen, gutten sov 2 timer hver dag i vogna. Hva gjør dere som ikke bruker vogn? Skjønner ikke hvrdan dere får det til å gå opp? Må storesøsken og foreldre dra hjem så den minste får sove? Bærer dere et sovende barn? Presser dere barna til å holde seg våken?

Skrevet

Ungen har gått siden han var ett år.

Ikke har vi bil eller lappen. Nå er han to år og opplever det bare positivt. Ikke noe negativt.

Anonymous poster hash: efbd5...489

Skrevet

Ungen har gått siden han var ett år.

Ikke har vi bil eller lappen. Nå er han to år og opplever det bare positivt. Ikke noe negativt.

Han sover i senga, eller der vi er. Sofaen eller seng.

Skrevet

Men hvis dere er på tur?

Kikket litt på dette i dyreparken, så ikke en eneste unge under 3 år som ikke hadde vogn...

Skrevet

Men hvis dere er på tur?

Kikket litt på dette i dyreparken, så ikke en eneste unge under 3 år som ikke hadde vogn...

Bærer i sjal.

Anonymous poster hash: ae756...c25

Skrevet

Leste en diskusjon tidligere i sommer ang å bruke vogn til 3 åring på ferie.

Veldig mange hadde sluttet med vogn for leeenge siden osv.

Nå er vi hjemme igjen, gutten sov 2 timer hver dag i vogna. Hva gjør dere som ikke bruker vogn? Skjønner ikke hvrdan dere får det til å gå opp? Må storesøsken og foreldre dra hjem så den minste får sove? Bærer dere et sovende barn? Presser dere barna til å holde seg våken?

Vi bruker vogn til 3-åringen på ferie. Både fordi han av og til trenger en dupp om dagen, og fordi han ikke gidder å gå hele tiden. Ja, vi har kanskje en jobb å gjøre med sistnevnte, men vi tar ikke den jobben når vi skal kose oss på ferie. Dessuten er han høyt og lavt og løper rundt i ett sett ellers, så jeg ser det egentlig ikke som noe stort problem. Det er bare når vi skal fra A til B at han plutselig blir "sliten". ;)

Anonymous poster hash: 74e90...ead

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det skal være så ille å la små barn hvile seg. Det er da tusen ganger bedre at de er uthvilte og klare til å leke og løpe rundt enn at de skal være slitne når man kommer frem til målet fordi de må gå fra a til b?

Skrevet

Var i dureparken i går, og var på 2,5 gikk selv. Sitter av og til på skuldrene til faren om hun er sliten, men det blir helst bare opp bakkene. Vi setter oss ned ofte og hviler litt. Koser oss med en is eller drikke. Gikk veldig fint. Tenkte å leige en slik tralle som de leier ut der om det skulle bli et problem, men det ble det ikke...

Anonymous poster hash: ed1b9...d09

Skrevet

Men hvis dere er på tur?

Vi var i Dyreparken i fjor to hele dager med vår treåring, aldri behov for vogn.

Anonymous poster hash: 625fe...2c1

Skrevet

3 åringer trenger ikke vogn. Og mine barn var ferdig med å sove på dagtid når de var 3 år. Er mer foreldrene som er late når de ikke gidder å lære 3 åringen til å gå langt.

Vi har vært på ferier med våre 3 åringer mange ganger, gått langt, hatt lange dager osv. Ingen klager fra de. For de er vant til å fungere uten vogn .

Anonymous poster hash: a9ff4...4af

Skrevet

Fader rullan, jeg er snart 30 og kunne tenke meg en vogn når jeg i dyreparken eller andre attraksjoner! Blir jo kjempesliten i beina 😝

Fra spøk til alvor, syns ikke det gjør noe at småbarn får hvile i en vogn når man er på slike ting hvor man går mye. At de derimot ikke sitter i vogna i det daglige er jo fint.

Skrevet

Fader rullan, jeg er snart 30 og kunne tenke meg en vogn når jeg i dyreparken eller andre attraksjoner! Blir jo kjempesliten i beina 😝

Fra spøk til alvor, syns ikke det gjør noe at småbarn får hvile i en vogn når man er på slike ting hvor man går mye. At de derimot ikke sitter i vogna i det daglige er jo fint.

Skrevet

Min er tre og et halvt, og sluttet egentlig å sove om dagen for ett år siden. Men jeg tar fremdeles alltid med meg vogn på dyrehager, lekeland, osv, osv. Rett og slett fordi jeg ikke har tjans å bære han når han blir stuptrøtt, noe han blir. Da er vogna gull, for da kan han fort sove en liten time i den. Men blir noe helt annet hvis en har bil, noen andre som kan bære ungen, osv. Her går det i offentlig transport t/r og en gravid mor. Hvis noen gir oss et surt blikk fordi han er i vogna, så kan de se på hvor hyper han kan springe og hvor mye han faktisk beveger seg i hverdagen. Hvis vi hadde kuttet ut vogna av prinsipp hadde han bevegd seg mindre, for da hadde jeg vegret meg mot å dra på langturer (det er da vi bruker vogna) fordi jeg rett og slett ville hatt et problem når han sovner på busstoppet, osv. 

Forskning har jo vist at små barn gjerne trenger dupper om dagen. Så jeg støtter meg til det. 

Anonymous poster hash: 64f46...4d4
Skrevet

Ingen av mine 4 barn har sovet på dagen etter fylte 3 år, og de har ikke sittet frivillig i vogn etter fylte 2 år ;)

Ser jo ingen grunn til å ta med en vogn i dyreparken når jeg må drasse den rundt i folkemengden uten unge i fordi de ikke ville sitte i den, da lot jeg heller den være hjemme altså...

Men om din 3 åring fremdeles trenger en dupp midt på dagen, eller synes det er godt å hvile bena litt i løpet av dagen er det da ingenting feil med det. Barn er forskjellig og du velger vogn eller ikke vogn utfra akkurat ditt barns behov.

Anonymous poster hash: 6ba20...4ac
Skrevet

Vi har hatt med vogn så lenge de har sovet på dagen. Eldste sluttet da han var to og bruke sjelden vogn etter det. Yngste sov til han var 3,5år, så da hadde vi med vogn til han var så gammel.

Skrevet

Vi går! Hehe..Ingen av mine har villet sitte i vogn siden de begynte å gå. Noen ganger ønsker jeg meg vognbarn, jeg ser hvor praktisk det er i enkelte situasjoner, og spesielt ved soving.

Skrevet

Da min sønn var 4,5 var vi i dyreparken. Da hadde han sluttet med vogn for lenge siden . Men han ble veldig sliten etterhvert og da leide jeg vogn der. Han var ikke en som ble fort sliten heller . Jeg har aldri reagert på at 3 åringer sitter i vogn. Trenger de en dupp i løpet av turen , er vogn gull verdt.:)

Skrevet

Så lenge ungen ikke trenger dupp så ser ingen grunn til å ta med vogn. Men unger er forskjellige, så jeg gidder ikke bry meg med hva andre gjør.

Skrevet

I dyreparken har jeg med vogn. Tidligere i år var fireåringen så utslitt at hun sovnet i brorens vogn! Dette er en ellers svært aktiv unge, men herjing i dyreparken og så 2 timer i badeland tok knekken på henne :) hun har ellers ikke sovet på dagen på over et år. Jeg har ikke rygg til å bære store barn i sjal, varmt er det også. Da tar jeg heller med vogn. Så kan jeg ha ting under og i koppeholderne også.

Anonymous poster hash: ce838...abf

Skrevet

Det er lange avstander i dyreparken - laaange bakker opp og ned, så jeg hadde vurdert å tatt med vogn til en treåring. Hadde med vogn til datteren min på 2 år den gangen vi var der, men ikke til sønnen på 3,8 år. 

Anonymous poster hash: 89161...b1c
Skrevet

Ja, ja,... Alle er forskjellige, både store og små. For noen er det behov for en dupp eller å hvile beina i løpet av en lang dag med masse inntrykk og lange avstander. Vi var nettopp i Dyreparken med vesla på 3 år. Vi leide tralle i parken til en billig penge - supert til å legge sekker og klær oppi, for vesla til å hvile beina opp de lange bakkene og til å ta seg en god lur for å lade opp til nye gleder:) Nyttig for hele familien! Hadde vi ikke hatt med en emmaljunga Edge duo til minstemann i den feriepakka bilen , hadde vi nok hatt med den lille vogna vi har hjemme.

Anonymous poster hash: d927a...1ef

Skrevet

Vi sluttet med vogn for ganske lenge siden, gutten er nå 3,5 år. Men har hatt vogn med på ferie som regel, vi har ført vært i "syden" uten vogn og det gikk jo bare fint. Gikk opp på rommet for å hvile eller satt i solseng under parasoll og spiste is.

Nå er vi på vår første byferie uten vogn og det går veldig bra altså. Tror nok ikke vi ville unnlatt å ha med vogn om han var under 3 år altså! Men nå går det bra så lenge vi tar ting i hans tempo, vi går ikke så utrolig langt om gangen, passer på å hvile og tar mange pauser. Det er faktisk koseligere sånn, man sliter seg ikke helt ut med masse gåing og har masse energi hele tiden!

Senere i Sommer skal vi på Tivoli i København og det er jeg spent på! Første gang vi skal i en stor park uten vogn, men så lenge man tar lange og gode pauser hyppig nok så går det bra altså. Vår sover ikke lengre da, så trenger ikke vogn til det. Blir han sliten og ikke vil gå så bytter vi på å bære ham/ha ham på ryggen/sitte på skuldrene.

Anonymous poster hash: 95762...c89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...