Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Drar dere sydover? Og med hva? Har lyst til å komme meg sydover neste sommer, men kjenner allerede på det med å ta fly ned. Anonymous poster hash: 4c7e2...768
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Jeg leste et sted at om du feks. har flyskrekk, skal du ta situasjon for situasjon for deg. Er det greit å gå inn i flyet? Er det greit å sette seg ned, er det når flyet skal lette osv. finn ut hva du er redd for, så tar du grep og prøver å finne en løsning på å takkle det. Legen kan også skrive ut angstdempene tabletter. Ikke la flyskrekken få lov til å bestemme over deg. Og tro meg, det blir bedre og bedre jo mer du flyr. Anonymous poster hash: c3975...a7b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Takk for svar. Har flydd mye, men dessverre hatt flere for meg grusomme episoder med fly. Skal høre med legen. Anonymous poster hash: 4c7e2...768
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har flyskrekk, men tvinger meg på tur et par ganger årlig. Angrer som en hund når det nærmer seg. Hvis du planlegger tur til neste år ville jeg øvd meg på noen kortere turer først. For meg er det verre hvor lengre det går mellom hver gang. Har gått på flyskrekkkurs og ha lært mye av det, men må fortsatt jobbe med angsten. Har fått beroligende av legen som hjelper veldig ombord, men gruinga i forkant er fremdeles der Anonymous poster hash: c3221...904
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har flyskrekk, jeg er skikkelig redd når flyet starter og flyr opp,men når vi kommer opp så går det greit. Sitter med øynene lukket helt til jeg hører plinget med at vi kan ta av setebeltet. Turbulens hater jeg, blir skikkelig redd og tenker at nå dør vi. Men biter det i meg, og vet det går over og tenker at sjangsen for å dø i flyulykke er så liten. Og turbulens er ikke farlig, skal mye til før flyet styrter pga det. En i familien har det enda verre. Hun får angstanfall, skjelver, gråter og har det helt grusomt. Hun tar 2 sobril og det blir litt bedre, men hun flyr for det om. Anonymous poster hash: 5d288...f2d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Hva får du av legen da? Synes takeoff er verst, sitter hele turen å hører etter ulyder. Har vært med på en takeoff med for lav hastighet, og to nødlandinger bla... Før dette gledet jeg meg til å fly, ting kan jammen snu. HI Anonymous poster hash: 4c7e2...768
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Hva får du av legen da? Synes takeoff er verst, sitter hele turen å hører etter ulyder. Har vært med på en takeoff med for lav hastighet, og to nødlandinger bla... Før dette gledet jeg meg til å fly, ting kan jammen snu. HI Anonymous poster hash: 4c7e2...768 Jeg får Sobril av legen. Men anbefaler egentlig å prøve å overvinne angsten uten. Det tar bort redselen, men gjør ikke at det man blir kurert og det går bedre på neste flytur. Vil helst prøve å komme helt over skrekken og orke å fly uten piller. Jeg har og hatt noen kjipe opplevelser med veldig uvær og turbulens og det sitter i er redd for å komme i samme situasjon igjen. Syns det verste er på toppen hvis noe skulle oppstå da Anonymous poster hash: c3221...904
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Min mann overvandt frykten etter han begynte med radiostyrte modellfly. Som han sier, de flyr jo nesten av seg selv. Selv om motoren stopper er det ingen problem å lande trygt. Anonymous poster hash: c3975...a7b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Har kun prøvd med barcardi og cola, men det hjelper ikke. Turbulens er ikke farlig, bare ekkelt. Er så redd for å få beskjed om at det er feil på fly og flyet må landes med en gang. Å fly oftere er nok lurt. Var i fly for en uke siden etter 8 år, det var grusomt. Turbulens begge veier, men flyturen var jo egentlig bra. Men, likte dårlig at personalet stresset veldig før avgang, ville dra før tiden og manglet en passasjer.Da han kom fikk de problemer med å låse døra foran, sikkert pga stress. Dette er ikke betryggende for en som sitter på 1 rad og får med seg alt. HI Anonymous poster hash: 4c7e2...768
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Har kun prøvd med barcardi og cola, men det hjelper ikke. Turbulens er ikke farlig, bare ekkelt. Er så redd for å få beskjed om at det er feil på fly og flyet må landes med en gang. Å fly oftere er nok lurt. Var i fly for en uke siden etter 8 år, det var grusomt. Turbulens begge veier, men flyturen var jo egentlig bra. Men, likte dårlig at personalet stresset veldig før avgang, ville dra før tiden og manglet en passasjer.Da han kom fikk de problemer med å låse døra foran, sikkert pga stress. Dette er ikke betryggende for en som sitter på 1 rad og får med seg alt. HI Anonymous poster hash: 4c7e2...768 [/quot Feil på fly er sjelden farlig heller. Hvor mange ganger skjer det flykræsjer på store passasjerfly? Omtrent aldri. Om så begge motorene stopper vil flyet fremdeles kunne lande. Flyskrekkkurs har gitt meg mange svar på tekniske ting og hvor trygt det er med flere backup systemet på alt osv. Men angsten hører dessverre ikke på fornuften Anonymous poster hash: c3221...904
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Takk og pris skjer det ikke ofte. Men, nesten ulykker er nok en annen sak. Et fly kan lande uten motor, men det spørs jo hvor høyt det er, og hva som er under. I det fleste ulykker så er menneskelige feil. Nei, angst hører ikke på fornuft. På den andre siden så er det vel ikke meningen at vi skal komme ut for ulykke, da samboer måtte for mange år tilbake avbestille en tur. Det flyet kom aldri frem, bombe ombord på Panam. Anonymous poster hash: 4c7e2...768
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #12 Skrevet 17. juli 2014 Når vi snakker om det.. så skjer det. Nå tør ikke jeg fly mer. Var i Kypros nettopp, og tenkte faktisk på om vi kom til å fly over Ukraina, for jeg var redd for å bli skutt ned...men tror vi fløy et stykke fra. Og nå skjer det....grusomt...det kunne like gjerne vært et norsk fly. Stakkars Malaysia..igjen Anonymous poster hash: d98d4...e17
CaptainHindsight Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har flyskrekk, noe som passet dårlig da mannen bodde i USA. Jeg fikk Vival av legen som jeg tok på vei til flyplassen og underveis om jeg trengte det. Tror flyet kunne ha styrtet uten at jeg hadde brydd meg nevneverdig Ellers må man bare tenke logisk. Det er sjeldent noe skjer. Prøv å få de tryggeste setene om det kan roe deg ned, og sørg for å ha nok å gjøre. Du kan også snakke med besetningen som gjerne hjelper til om lyder og lignende gjør deg nervøs.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #14 Skrevet 17. juli 2014 Jeg hadde skikkelig flyskrekk før.. men så kjøpte jeg en flyskrekk dvd på nett, og den har hjulpet meg masse! Den tar for seg alt om fly - hva de tåler, hva de må gjennom før de får lov til å ta av, utdannelsen til piloter og ikke minst flymekanikerene, hva alle lyder ombord er, hva som skjer i alle mulig situasjoner. Den tar for seg været med torden, turbulens og vind. Den har også en egen del som fokuserer på avslappningsøvelser og pusteteknikker. Den har hjulpet meg masse, så jeg anbefaler den virkelig for alle som er redde for å fly. Jeg liker det fortsatt ikke, men jeg er ikke redd på samme måte lengre, og jeg vet hva alt er.. Anonymous poster hash: 9f34a...75e
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #15 Skrevet 18. juli 2014 Video kunne vært lurt takk for tips. Seteplassering heller ikke dumt. Angrer den dag i dag at jeg ikke gikk av flyet etter først gang det måtte ned pga feil, da hadde jeg sluppet mye av denne skrekken. Andre gangen gikk jeg av tog og buss hjem. Kan og lure på piloten som tok av uten mulighet til å avbryte om noe skulle skje, det samme flyet hadde motorbrann uka etter. HI Anonymous poster hash: 4c7e2...768
MammantilNurket Skrevet 18. juli 2014 #16 Skrevet 18. juli 2014 Min venninne har SKIKKELIG flyskrekk, men hun flyr takket være noen dråper hun kjøper på helsekosten. De heter "Rescue Remidy" og dryppes under tungen før man skal gjøre noe man gruer seg til. Jeg for min del sverger til cava
anonymemammaen Skrevet 18. juli 2014 #17 Skrevet 18. juli 2014 Jeg hater det å være i luften jeg. Redd for at det plutselig skal skje noe mens vi er x antall meter over bakken. Grøss! Skal på ferie i august, må fly da. Gruer meg allerede..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2014 #18 Skrevet 18. juli 2014 Egentlig aldri hatt det. Men etter de to store episodene den siste tiden har jeg faktisk fått litt skrekk. Anonymous poster hash: 08fb2...998
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå