Gå til innhold

Bytte etternavn-noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har giftet meg og skal ta mannens etternavn. Selve navnebyttet ser jeg gjøres enkelt på altinn, så det er jo ikke noe problem. Men jeg lurer ift pass, førerkort osv. Vet noen hvor mye det koster med nytt? Og hvor lang ventetid det er? Må jo ha bankkort og, men det er sikkert enklere?

Anonymous poster hash: 28ab6...1cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bankkort er enkelt, du må i banken for å skrive ny signatur og får kortet i posten. Pass kostar litt, eg er på tredje året utan pass no så eg er usikker på kor mykje.

Skrevet

Førerkort var også berre å stikke innom biltilsynet og slrive ny underskrift og kortet kom i posten. Hugsar ikkje om det var eit gebyr å betale, reknar nesten med det.

Skrevet

Skaffet meg nytt pass for et par uker siden, kostet 450 kr.

Anonymous poster hash: 6c03f...596

Skrevet

Jeg trengte ikke nytt pass, bare en bekreftelse inni om det var meg. Men det var før de nye biometriske passene kom.

Skrevet

Førerkort var også berre å stikke innom biltilsynet og slrive ny underskrift og kortet kom i posten. Hugsar ikkje om det var eit gebyr å betale, reknar nesten med det.

Trur det er rundt 200 spenn om dagen :P

Skrevet

Trur det er rundt 200 spenn om dagen :P

Forresten kan hende det bare er jeg som må betale så mye i strafffor at jeg har mista førerkortet så mange ganger. Det var ett eller annet kjekkasen på biltilsynet sa.

Skrevet

Jeg er gift på 6. året og har aldri skiftet noe annet enn passet! Har blitt stoppet to ganger av politiet, og de bryr seg ikke. Visakortet har jeg fått tilsendt nytt etter at det har gått ut på dato, og det nye kortet har folkeregistrert navn på fremsiden, men min gamle underskrift! Har aldri bydd på noen problemer...

Anonymous poster hash: be085...145

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...