Gå til innhold

Ufatligt kva peng gjør med folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor mistet sin mor for 11 mnd siden. 6 barn og nå er dei del i 2 lag.

Jeg har ikkje sakt el gjort noen ting pga jeg har ingen ting med detta og gjøre. Men er blitt straffa. Vil ikkje helse på meg, sletta meg som ein venn på Facereva.

Kom inn på den butikken som ho eine eiger. Ho snudde seg og gjekk mot pauserommet slik at ho andre måtte ta seg av meg.

Flott og krangle for ein verdi på max 500 000 kr. Fekk mykje på kva gitt. Og det var vert familiesplittelse.

Har noen gode forslag og komme i kontakt igjen på. Noen med erfaringer ?

Anonymous poster hash: 6f90a...6b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske typisk den der. Sånn er det i min familie også. Nå har det vært 10 år med splid.. Den tverre siden nekter å ta nederlaget. Den tverre siden er i mindretall, men hjelper lite. Søskenbarn har ikke kontakt. Helt idiotisk.

Anonymous poster hash: 9e8aa...4c4

Skrevet

La dem roe seg ned først. Når de har roet seg kan du begynne å ta kontakt. Ikke snakk om penger, arv etc.

Anonymous poster hash: cd379...b16

Skrevet

Hvordan er fordelingen av arven siden noen er blitt så hissige?

Anonymous poster hash: b166a...f0c

Skrevet

Hvordan er fordelingen av arven siden noen er blitt så hissige?

Skulle så gjerne forklart deg det men jeg har ikkje peiling. Det einaste eg veit at huset fekk takst på ca 500 000. Meir kan jeg ikkje svare på for jeg har ikkje spurt eller lakt meg opp i det.

Skrevet

Ikke for å være kjip, men jeg skjønner ikke noe av det du skriver..

Skrevet

Men hvorfor er noen sure på deg, HI? Er det fordi du blitt ansett å være "på lag" med svigermoren din?

Anonymous poster hash: d6ad1...62c

Skrevet

Ofte er det ikkje pengar som utløyser slikt. Pengar har kun objektiv verdi og null affeksjonsverdi. Dessutan kan det delast rettferdig ned til kvar minste øre.

Det som utløyser dei store arvekranglane er ofte hus og hytte (nokre er meir knytta til hytta enn andre, den som ønskar hytta mest har ikkje råd til å løyse ut den som hata hytteturane og gjerne vil selge til markedspris osv) eller den gamle slitte brødfjøla der alle barna hugsar nybakt brød vart smurt på av ei kjærlig mor. I ytterste konsekvens kan ein ende opp med offentlig skifte grunna ein totalt verdilaus gjenstand, og det handlar ikkje eingong om gjenstanden. Meir at ein fordeler medan ein framleis er i sorg og den eine føler at følelsane til han/ho ikkje blir teke omsyn til, og sjølv denne personen trur i øyeblikket at det er gjenstanden det handlar om.

Skrevet

Hvordan er fordelingen av arven siden noen er blitt så hissige?Anonymous poster hash: b166a...f0c

Skulle så gjerne forklart deg det men jeg har ikkje peiling. Det einaste eg veit at huset fekk takst på ca 500 000. Meir kan jeg ikkje svare på for jeg har ikkje spurt eller lakt meg opp i det.Anonymous poster hash: 6f90a...6b2

Her er det nok som flere nevner såre følelser. La ting bero så går det seg nok til etterhvert.

Skrevet

Jada, svigerfamilien her er splitta av samme grunn. At det går an, sier jeg...

Skjønner det hvis det er noen som virkelig er urettferdige, men.

Anonymous poster hash: 3458d...750

Skrevet

Du er ikke kjip, du er bare vanskelig.

Anonymous poster hash: 51754...ba3

Skrevet

Hi

Jeg har bestemt at treffer jeg dei på gaten så helser jeg uansett. Kommer aldri og sette veggen fram for dei. Kommer jeg i kontakt med dei, vil jeg aldri nevne noen ting om arvestriden. Vil barre komme i kontakt med dei igjen. Hadde så mangen fine samlinger med familien.

Skrevet

Du er ikke kjip, du er bare vanskelig.

Anonymous poster hash: 51754...ba3

Egentlig ikke..... Vet ikke om det er måten teksten er skrevet på som er problemet eller om det er dialekten. Leste innlegget to ganger og hadde problemer med å skjønne teksten.

Anonymous poster hash: de21a...943

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...