Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #1 Skrevet 17. juli 2014 Har fått med meg at jeg burde kjøpe Minifom, Dulphalac og Panodil Zapp fra apoteket. Myke og behagelige klær som ikke strammer over såret. Er det flere tips? Anonymous poster hash: 6a51d...f33
Gjest Julia1984 Skrevet 17. juli 2014 #2 Skrevet 17. juli 2014 Du får det du trenger av smertestillende på sykehuset. Jeg kjøpte ikke inn noe av det du forklarer og skjønner ikke at du har fått beskjed om dette. 3 ks bak meg
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #3 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har 2 ks bak meg og brukte ingenting. Eneste som var greit var å bruke var noe som støttet meg akkurat rundt såret. Noen som strammer litt. Da kjøpte jeg noe som heter bellybandit. Men ikke engang det brukte jeg mye. Var faktisk bortkast av penger. Jeg brukte mest den som fysioterapeuten ga meg på sykehuset. Tror det kostet 70 kr. Må betales kontant på sykehuset her forresten. Så ta med cash Anonymous poster hash: fbfa2...e06
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Hadde heller ingen av tingene du lister opp. Det der får en på sykehuset. Sånn på generell basis vil en gjerne ha kontroll på hva pasientene tar når de er innlagt på sykehus. Mulig det ikke er like "strengt" på barsel som ellers i sykehusverdenen da. Bukse som ikke strammer er jeg enig i:-) Anonymous poster hash: e23ce...c2b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #5 Skrevet 17. juli 2014 Jeg har 2 ks bak meg og brukte ingenting. Eneste som var greit var å bruke var noe som støttet meg akkurat rundt såret. Noen som strammer litt. Da kjøpte jeg noe som heter bellybandit. Men ikke engang det brukte jeg mye. Var faktisk bortkast av penger. Jeg brukte mest den som fysioterapeuten ga meg på sykehuset. Tror det kostet 70 kr. Må betales kontant på sykehuset her forresten. Så ta med cash Anonymous poster hash: fbfa2...e06 Oi, skrev mye feil her. Var litt kaos rundt meg akkurat da jeg holdt på å skrive, håper du forstår hva jeg mente uansett Anonymous poster hash: fbfa2...e06
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Du trenger egentlig ingenting. Jeg fant ut at gravidbuksa var genial etter ks, den stramma virkelig ingenting på såret den uka(husker ikke nøyaktig hvor lenge) det var aktuelt. :-) Smertestillende får du på sykehuset, og for de fleste er det ikke nødvendig i så mange dager. Mitt største problem etterpå var at alle rundt meg var forkjøla, og jeg ble livredd for å måtte hoste og nyse. Men da det skjedde gikk det helt fint, jeg bare trykket en pute hardt mot magen før host og nys kom. :-) Anonymous poster hash: f4430...078
Nettisen:) Skrevet 17. juli 2014 #7 Skrevet 17. juli 2014 Jeg hadde heller ikke noe av det du nevner, men klær som ikke strammer er greit:) Du får jo det du trenger av medisiner. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #8 Skrevet 17. juli 2014 Støttestrømper kan være bra å ha med. Og ammpeute, så slipper du å holde på barnet når det skal amme. Anonymous poster hash: 9bb51...5fc
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Har 4 keisersnitt bak meg,og har ikkje hatt bruk for noko av dette..har kun hatt litt paracet liggende til eg kommer heim..har dratt heim etter 2-3 dager og har vært nesten smertefri..men har tatt paracet Einan gangen vist eg har vært masse i bevegelse...på sjukhuset får du det du trenger av smertestillende Anonymous poster hash: d33be...739
Krisa71 Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Har 3 ks og har heller ikke hatt behov for noe spesielt. Vært smertefri fra dag 3 alle gangene. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Vanlig paracet hadde jeg hjemme, pluss en myk joggebukse og noen truser som var såpass høye i livet at trusekanten ikke kom akkurat på såret. Mitt sår væsket litt, så jeg måtte ha en bandaskegreie mellom såret og klærne, det kjøpte jeg på apoteket. Ingen av de andre tingene du nevner trengte jeg, man blir da ikke forstoppet av ks? Anonymous poster hash: c2fee...256
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #12 Skrevet 17. juli 2014 Takk for alle svar! Nei, jeg aner ikke. Har ikke hatt ks før, så jeg leste cirka hele keisersnittforumet her inne for å forberede meg. Da plukket jeg opp tips underveis og skrev dem ned. Minifom skulle taes forebyggende fra tre dager før snitt for å unngå luftsmerter. Den forstoppelsesmedisinen tror jeg var fordi det gjorde vondt å trykke etterpå, hvis jeg ikke husker helt feil. Panodil Zapp ble anbefalt å ha med på sykehus siden den er ammetrygg, men det noen ganger kan ta for lang tid mellom medisinrundene til pleierne. Hi Anonymous poster hash: 6a51d...f33
MammantilNurket Skrevet 17. juli 2014 #13 Skrevet 17. juli 2014 Om jeg skal ha KS/få barn igjen skal jeg: - ha med eget toalettpapir (det ble ikke fylt på) - ha med "Frukt og Fiber"-terninger - ta Brazilian i forkant - det kløøøør når hårene vokser ut. Jeg ble bedt om å vaske hele meg med Hibiscrub før jeg kom inn på klinikken. Denne såpen dreper alt av bakterier og tørker deg veldig ut. I forkant av dette tok jeg en fuktighetsgivende intensivkur til håret og brukte en "Badebombe" med bl.a.havremelk - det var gull!!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #14 Skrevet 17. juli 2014 Forresten, jeg ble ganske forstoppet etter ks nr 2 pga av morfinen. kjøp noe klyx bare i tilfelle... Anonymous poster hash: fbfa2...e06
mylittlecat Skrevet 17. juli 2014 #15 Skrevet 17. juli 2014 Har du en mann? Og butikker i nærheten? I såfall trenger du ikke handle noe som helst. Skjønner ikke greia med å handle inn all verdens ting og duppeditter til seg selv og babyen før man faktisk trenger det. Blir du obstipert; Da får du klyx på sykehuset! Om du har kommet hjem; Send mannen avgårde for å kjøpe klyx! Smertestillende? Det får du på sykehuset! Trenger du smertestillende etter du har kommet hjem? Send mannen ut for å handle smertestillende! Osv! Er det rart vi har et vanvittig forbrukssamfunn, når ALT av tilgjengelig relaterte ting "må" kjøpes bare for å ha i tilfelle?
Iiiiik Skrevet 17. juli 2014 #16 Skrevet 17. juli 2014 Da jeg så overskriften, tenkte jeg skalpell, suturtåd og en nål. Nei, ærlig talt, du trenger ingenting. Jeg brukte gravidbuksa de første dagene, men det har jeg gjort etter de vaginale fødselen mine også.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #17 Skrevet 17. juli 2014 Du trenger ikke kjøpe inn noe spesielt.Har hatt en vaginal fødsel, og et haste KS.Siden haste KS'et ikke var planlagt hadde jeg selvfølgelig ikke kjøpt inn noe til det heller.Følte heller ikke jeg manglet noe.Det var en ting jeg hadde som mange kaller unødvendig som var veldig praktisk etterpå.Et slikt gravid-belte til å ha i bilen, det holdt bilbelte unna KS-såret. Anonymous poster hash: d3d19...c48
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #18 Skrevet 17. juli 2014 Jeg tenkte faktisk også skalpell da jeg leste overskriften:) Men jeg brukte heller ikke noe av det du nevner. Alt av medisiner o.l. fikk jeg jo på sykehuset, og gravidbuksa var genial for den strammet jevnt så det ble ikke noe press på såret. Har forresten hatt større smerter og forstoppelse og det der etter mine vaginale fødsler der jeg revnet fra a til å. Anonymous poster hash: f04bb...d11
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #19 Skrevet 17. juli 2014 Takk for alle svar! Nei, jeg aner ikke. Har ikke hatt ks før, så jeg leste cirka hele keisersnittforumet her inne for å forberede meg. Da plukket jeg opp tips underveis og skrev dem ned. Minifom skulle taes forebyggende fra tre dager før snitt for å unngå luftsmerter. Den forstoppelsesmedisinen tror jeg var fordi det gjorde vondt å trykke etterpå, hvis jeg ikke husker helt feil. Panodil Zapp ble anbefalt å ha med på sykehus siden den er ammetrygg, men det noen ganger kan ta for lang tid mellom medisinrundene til pleierne. HiAnonymous poster hash: 6a51d...f33 Panodil er Paracetamol i likhet med f eks Paracet og Pinex. Har du behov for smertestillende får du det når du trenger det, uavhengig av medisinrunder. Som sagt er det betryggende for den som har ansvaret for deg som pasient at en vet hva du har fått og tatt av medikamenter. Du får det du trenger på sykehuset. Gjerne ha Paracetamol liggende hjemme, men tviler på at du trenger smertestillende etter hjemreise. Anonymous poster hash: e23ce...c2b
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #20 Skrevet 17. juli 2014 En pakke smertestillende er vel greit å ha i skapet hjemme uansett. Jeg har iallefall alltid en liggende i tilfelle noen får feber, hodepine eller liknende:) Truser som ikke går akkurat i sårkanten er bra å ha. jeg brukte gubbens boxere..... Dophalac har jeg aldri brukt etter KS, men brukte det etter vaginal fødsel pga ruptur..... Anonymous poster hash: 08172...694
mamma_bergen Skrevet 17. juli 2014 #21 Skrevet 17. juli 2014 Jeg ser heller ikke at du skulle trenge å ta med smertestillende og den slags. Ang luft i magen kommer av at de åpner deg opp, så tabl for tarmene tror jeg ikke har noe for seg. Jeg var i vanlig fødsel før det ble ks og jeg fikk derfor klyster i forkant, og det var gull! Da slapp jeg å gå på do de første dagene, noe jeg hadde hatt problemer med. Altså avføring Bukser uten stramt strikk anbefaler jeg Og på HUS hvert fall får man sånn tube til å ha på magen av fysio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå