Gå til innhold

Baby 6 mnd med diare i 4 dager og feber.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har 39 i feber.. Får i seg drikke, og er i ok allmenntilstand.. Ville dere dratt til legen med han?

Anonymous poster hash: 04298...172

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring legen. så sier dem nok hva du burde gjøre. komme til legen, eller vente nien dager^^

Anonymous poster hash: 9b3bf...3a9
Skrevet

Allmenntilstanden er det viktigst å vurdere. Også veldig viktig å passe på at babyen drikker/ får i seg nok væske. Sjekk evt fontanellen hvis du er i tvil. Pass på at han har våte bleier.

Ellers 39 er ikke så høy feber...du kan gi en febernedsetter dersom du ser at den stiger. Før du gir den kan du han et behagelig bad, kle av, gi drikke, osv.

Babyen min har nettopp hatt diare. Fikk bleieutslett selv om jeg smurte han hver gang vi skiftet. Vær derfor obs på det. Hadde gjerne begynt å bruke baby olje for å vaske stumpen, selv om han ikke har enda visst tegn til  utslett, bare for å hindre at huden blir sår. Bruk inotyol om du har det. Det var så otrolig vondt å se at babyen min hadde vondt av utslettet :( og tok meg flere dager å ta knekk på det. Måtte bruke potetmel sammen med inotyol. Det hjalp.

Anonymous poster hash: 75a53...1c7
Skrevet

Min hadde forresten diare i over 10 dager. Eneste legene sa jeg måtte passe på var at han hadde drukket nok (han spiste ikke) og at han hadde en god allmenntilstand.

Anonymous poster hash: 75a53...1c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...