Gå til innhold

Vurderer å flytte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å flytte før barna begynner på skolen. Vi bor på en plass i byen der det er relativt billig, derfor er det endel barnefamilier her som er lavtlønnet.

Barna leker jo fint med nabobarna, og foreldrene er jo ok å slå av en prat med nå og da. Men jeg lurer litt på hvordan dette blir fremover?

Barna våre vil jo da gå i klassen med disse barna, der foreldrene ikke har råd til ordentlige klær (mye arve klær ser jeg), de har nok ikke råd til dyre ferier, kjører i 5 års gamle biler osv. Er litt redd for at barna skal bli negativt påvirket av dette. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: d5290...352

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drukket for mye nå?

Anonymous poster hash: 089e8...084
Skrevet

Jeg mener at hele innlegget ditt er bare tull og at du kjeder deg og er ute etter å lage bråk. Noe du fint greier med å skrive et innlegg som dette på en slik side.

Skrevet

Jeg blir ikke provosert enn gang. Dette blei litt too much. Så dum går det ikke an å være :P

Skrevet

Men for all del, flytt til det dyreste strøket i byen. Så kan dine barn være de fattige barna i nabolaget som må arve klær siden mor og far så seg nødt til å investere i ny bolig :D

Skrevet

Hadde vært mer bekymret for at barna skulle blitt påvirket av dine holdninger...

Anonymous poster hash: 53905...eb5

Skrevet

Oiii, traff nok et ømt punkt her. Beklager så mye. :( Skal spørre om råd et annet sted jeg. Hi.

Anonymous poster hash: d5290...352

Skrevet

Skjønner at du prøver å sette ting på spissen, men enkelte steder kan du være inne på noe. Ikke noe galt med arveklær, men hva hvis foreldrene ikke skjønte hvordan de skal kle barna, evt. Ikke hadde råd ? Hvis de ikke dro noen steder i ferien noen gang og bare lot barna være hjemme? Ok, noen her inne er i meste laget, men kan skjønne foreldre som vil at barna skal vokse opp i områder der de andre barnas foreldre er litt oppegående.

Anonymous poster hash: dd280...7e4

Skrevet

Skjønner at du prøver å sette ting på spissen, men enkelte steder kan du være inne på noe. Ikke noe galt med arveklær, men hva hvis foreldrene ikke skjønte hvordan de skal kle barna, evt. Ikke hadde råd ? Hvis de ikke dro noen steder i ferien noen gang og bare lot barna være hjemme? Ok, noen her inne er i meste laget, men kan skjønne foreldre som vil at barna skal vokse opp i områder der de andre barnas foreldre er litt oppegående. Anonymous poster hash: dd280...7e4

Alvorlig talt, finnes det steder der det kun bor naut og ingen oppegående? Aldri hørt om

Anonymous poster hash: c43bc...68a

Skrevet

Hvordan havnet dere egentlig i slummen?

Har du vurdert muligheten for at dere fortsatt hører til der? ;-)

Jeg er livredd for å få en strebersk middelklassefamilie til det området jeg bor. Vil ikke at barna mine skal leke med arbeiderbarn som dine.

Hold deg der du hører hjemme.

Anonymous poster hash: 55602...e66

Skrevet

Holy shit, ene bilen vår er snart 20 år gammel!

Anonymous poster hash: deb70...b3d

Skrevet

Dette MÅ bare være tull. Ingen er SÅ dumme!!

Anonymous poster hash: 130e7...1ee

Skrevet

Trollemor og ei nepe er du ;)

Anonymous poster hash: 1565d...6b4

Skrevet

Skjønner at du prøver å sette ting på spissen, men enkelte steder kan du være inne på noe. Ikke noe galt med arveklær, men hva hvis foreldrene ikke skjønte hvordan de skal kle barna, evt. Ikke hadde råd ? Hvis de ikke dro noen steder i ferien noen gang og bare lot barna være hjemme? Ok, noen her inne er i meste laget, men kan skjønne foreldre som vil at barna skal vokse opp i områder der de andre barnas foreldre er litt oppegående. Anonymous poster hash: dd280...7e4

Alvorlig talt, finnes det steder der det kun bor naut og ingen oppegående? Aldri hørt om

Anonymous poster hash: c43bc...68a

Tror det spørs litt hvor i landet man bor. Enkelte områder i Oslo og Akershus er temmelig belastet selv om de ligger nær områder der det er helt ok.

Anonymous poster hash: dd280...7e4

Skrevet

Hadde du droppa bil-setningen så hadde nok flere gått på :) 

Skrevet

Hehe. Flytt hvis du føler for det.

Forøvrig er bilen vår en '96 modell, vi leier leiligheten vi bor i og jeg sier ikke nei takk til å arve klær. Hverken til barna eller meg selv.

Men så er det ikke slitte, hullete, flekkete klær av dårlig kvalitet vi arver heller.

Men å tro at lommeboka styrer hvem som er oppegående eller ikke, eller om de vil ha negativ eller positiv innvirkning på barna dine er ganske naivt.

Du bør jobbe litt med holdningen din.

Anonymous poster hash: b077e...215

Gjest Antarctica
Skrevet

Kom deg opp på Holmenkollåsen! Der vil folk klare å se dine sanne kvaliteter: bilen din, guccibrillene og de pene klærne du har satt smakfullt sammen til matchende antrekk både på deg selv og familien. For andre kvaliteter har du neppe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...