Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Litt om min situasjon: Jeg begynte i ny sommerjobb 3 mai i år. Etter en stund begynte beina mine å krongle. Jeg holdt ut, men endte med og ikke kunne gå. Måtte derfor bli sykemeldt og første dagen var 7. Juli. Så har jobbet over to mnd, og nøyaktig 10 uker og 2 dager før jeg måtte kaste inn håndkle. Totalt er det snakk om 4 uker sykemelding til nå, tviler på det blir lenger da det har bedret seg sakte men sikkert. Jeg er satt opp 10-15 vakter på vaktlista denne perioden, men problemet er at det bare står starttidspunkt og ikke når vakta slutter. Hvordan blir det da med utbetaling av penger? Ganske sikker på at jeg har krav på penger for alt jeg er satt opp. Har hørt det ikke er lov å ikke sette slutttidspunkt? Stemmer det? Noen andre som har opplevd lignende? Anonymous poster hash: 169a7...3ca
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Det står vell i kontrakten din hvordan du skal jobbe? Anonymous poster hash: add53...59a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Det står vell i kontrakten din hvordan du skal jobbe? Anonymous poster hash: add53...59a Står at det er timesbetalt ut i fra timelisten. Den varierer fra måned til måned. Jobber når de trenger meg. Anonymous poster hash: 169a7...3ca
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Da går de ut i fra hvor mye du har jobbet før du ble sykemeldt. Dette må du sende inn dokumentasjon på, hvis ikke henter nav inn disse opplysningene fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 65ba5...96f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Da går de ut i fra hvor mye du har jobbet før du ble sykemeldt. Dette må du sende inn dokumentasjon på, hvis ikke henter nav inn disse opplysningene fra arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 65ba5...96f Ok, så bra! Ganske sikker på jeg har krav på et eller annet, så er greit å sjekke det så jeg får det. Bra jeg har jobbet mye på forhånd da! Anonymous poster hash: 169a7...3ca
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #6 Skrevet 17. juli 2014 Arbeidsgiver skal dekke de første 16 dagene, i denne perioden skal de bare betale for avtalte vakter. Fra 17. dag overtar nav, for at de skal kunne betale ut noe må de ha inn ditt krav om sykepenger dvs del D, arbeidsgiver skal sende inn denne samt inntektsopplysninger til nav. Det er arbeidsgiver som skal opplyse om inntekten din, om du har hatt variabel inntekt må de regne et snitt.. Det kan ta tid å få sykepenger pga nav har saksbehandlingstid samt arbeidsgiverne ofte er trege med å sende inn opplysninger til nav... Anonymous poster hash: 54361...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå