Gå til innhold

Barnet mitt på 9 mnd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Brekker seg av middagsglass beregnet fra 8 mnd. Vil bare ha di glassene på 6 mnd. Kan virke til at dette kommer av at det er klumper som hun ikke vet hva hun skal gjøre med.

Grøten fra 8 mnd liker hun heller ikke. Vil bare ha den fra 6 mnd der og.

Pittelitt brødskive går med, bitene har masse leverpostei og disse suger hun på.

Begrenser dette da magen hennes blir fort hard. Gir jeg ikke malt og sviskemos hver dag, blir hun forstoppet.

Noen råd? Og er det normalt at barna i den alderen fortsatt spiser det som er beregnet på mye mindre barn?

Er fortvilt her nå...hun nekter å spise og grøsser til det meste.

Hun vil helst ha pupp, konstant.!(ammer mye på dagtid og ca 3-6 gang på natten).

 

Anonymous poster hash: 4fe76...fc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt. Det kommer! Våre har gått fra 6 mnd glass til det som resten av familien spiser. Tror de 8 mnd glassene har en merkelig konsistens. Det er forresten helt ok å bruke 6 mnd grøten. 



Anonymous poster hash: 0db74...52a
Skrevet

Mine 2 første var slik, mens sistemann nå spiser det han får, liker 8 mnd glassene bedre enn 6 mnd. Men jeg startet tidlig m konsistens på maten, gav bl.a avokado som ikke var helt glattmoset og startet m terningsstore brødbiter v 5,5 mnd for å unngå d samme. Begynte også m 8 mnd glass en god stund før 8 mnd.

 

Anonymous poster hash: 1c966...206

Skrevet

Sånn var min datter også. Plutselig en dag løsnet det bare uten ar vi gjorde noe spesielt.



Anonymous poster hash: 895e3...fc2
Skrevet

Minste er 8 mnd nå, og hun vil kun ha grøten fra hipp som er for 6 mnd. Ikke noe nestle eller annet slag heller. Og ikke middagsglass i det hele tatt. Litt brød med leverpostei eller smør eller bacon ost går greit innimellom, men helst den grøten og melk.

Har ikke hatt så kresne barn før, men har nok fått en nå

Skrevet

Min gutt likte aldri 8 mnd glassene, han ville ha enten mos eller hele biter, ingen mellomting. Han fikk 6 mnd glass lenge, ikke noe problem det, han er 2 år nå og spiser helt vanlig mat. :)



Anonymous poster hash: 588d6...be8
Skrevet

Ville kanskje prøvd med vanlig mat som hun kan holde i hånden, kanskje hun synes det er forvirrende med "klumper i mos" konsistensen.

 

Anonymous poster hash: 22aad...bb4

Skrevet

Min ville heller å middagsmaten som vi andre spiste da hun ble så gammel, enn egen spesialmat. Reagerte også på klumpene i de glassene.

Skrevet

Min spiste også most mat lenge. Jeg blandet 6 og 8 mnd glassen for å få mer mos men fortsatt noen biter i det.

Skrevet

Er vel bare å bruke 6 mnd glassene eller finmose 8 mnd glassene :) Eller finmose hva dere selv spiser til middag? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...