Gå til innhold

Når kan jeg gå og si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabogutten har hatt fest i 2 timer nå. Er 3 hus og en gangvei bortenfor, men høres ut som vi spiller inne i stua.

De fikk tilsnakk av en nabo for en times tid siden, de slang med leppa og skrudde opp musikken igjen.

2-åringen min får ikke sove pga. musikken og jeg kjenner jeg blir irritert for hun er trøtt! Det er mange småbarn i gaten her og tviler på at noen får sove nå.

Når er det greit å gå bort og be de dempe seg? Kl. er jo bare 21, men det får da være grenser! Det skal ikke riste i gulvet mitt når de har på bassen!

Anonymous poster hash: f31a6...56a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart gått å sagt ifra. Selvom ikke loven sier noe mot dette er det lov å vise hensyn. Jeg hadde blitt veldig irritert hvis jeg bodde i den samme gata! I værste fall så kommer du infen vei med det, men har i det minste fått sagt ifra at dette går ut over barna

Anonymous poster hash: f0a0e...870
Skrevet

Irriterende!!😤 vi har noen unger som bråker rett utenfor rommet til datteren vår,de holder på til elleve-tolv men vi føler ikke vi kan si fra😏 kanskje litt anderledes med musikk,men tror ikke man kan si noe før etter 2300.

Anonymous poster hash: 6efc6...c0a

Skrevet

Ikke før etter kl. 23 vel?

Alle kan jo ikke bry seg om at småbarn skal sove. Det må være lov å lage lyd i et boligområde etter kl. 19.

Fortsetter det utover natten ville jeg ringt politiet i stedet. Særlig hvis det var litt amper stemning der borte.

Anonymous poster hash: 93d77...b40

Skrevet

Joda, har ikke sagt at de ikke kan lage lyd, men de kan dempe seg! Er ikke bare for barna da. Når naboer uten barn snakker til de og og er tydelig irriterte

Skrevet

Enig, det er forskjell på å dempe seg og å skru helt av musikken. Er dette ungdommer  som er alene hjemme eller noen som leier og derfor ikke bryr seg så mye siden de ikke eier huset selv?

Anonymous poster hash: f0a0e...870
Skrevet

Ring politi... si at du har sett at noen.har gitt beskjed.. men de gir seg ikke. Spør om de er i nærheten og har mulighet til å komme innom?

Anonymous poster hash: 66fd3...2f9

Skrevet

Haha, må si jeg ler.... Alle kan ikke slutte å leve fordi andre har barn... Vi har småbarn selv, og har i løpet av våre 5 år aldri hatt fest her. Men for et par uker siden satt jeg og to venninner her og drakk vin, skravla og hadde på musikk før vi skulle på konsert. Vi begynte kl 16 og holdt på til 18.30. Naboen var her allerede 16.15 og klikka mentalt:P Politiet ble ringt og det heile! SYKT!
La nå folk få ha det litt ålreit a, så lenge det ikke er hele tiden....! Om ikke så må er det du som er problemet, og bør flytte i skogen alene :)

Anonymous poster hash: fcbfc...d5f
Skrevet

Haha, må si jeg ler.... Alle kan ikke slutte å leve fordi andre har barn... Vi har småbarn selv, og har i løpet av våre 5 år aldri hatt fest her. Men for et par uker siden satt jeg og to venninner her og drakk vin, skravla og hadde på musikk før vi skulle på konsert. Vi begynte kl 16 og holdt på til 18.30. Naboen var her allerede 16.15 og klikka mentalt:P Politiet ble ringt og det heile! SYKT!

La nå folk få ha det litt ålreit a, så lenge det ikke er hele tiden....! Om ikke så må er det du som er problemet, og bør flytte i skogen alene :)

Anonymous poster hash: fcbfc...d5f

Du leste ikke ordentlig du kanskje? Jeg har IKKE sagt at de skal slutte å leve eller noen ting. Og det er ikke bare de med småbarn som har reagert. De som har prata til dem har ikke småbarn. Jeg bryr meg ikke om folk har fest, men de trenger ikke ha musikken så jævlig høyt at det durer i gulvene til et hus 30-40 meter unna!

Skrevet

Ville ventet til etter 23 selv jeg da, selvom jeg godt forstår din frustrasjon

Skrevet

De har dempet seg nå. Fikk vel litt for mye tilsnakk av de andre naboene :P

Skrevet

Ville lukket vinduer og dører og ventet i hvertfall til kl. 23.

Anonymous poster hash: 36dfb...56e

Skrevet

Vet ikke når du kan si fra, men synes ikke du skal gå bort dit siden de tydeligvis ikke bryr seg. Noen blir helt gale når de drikker og selv om jeg normalt sett er for å ordne opp face to face, synes jeg heller i dette tilfellet du burde ringe politiet ( snakker av egen erfaring :-( )

Anonymous poster hash: 921d1...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...