Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Jeg skal gå master (100%) til høsten, fore dager skole i uka som er obligatorisk. Skal jobbe ca 25% ved siden av. Har også kommet inn på et årsstudie (100%) hvor det er undervisning en gang i uka på kveldstid i nabofylket. Har to barn i barnehagealder. Hadde vært greit å få alt unna på en gang, blir da også mindre studielån enn om jeg tar det nå og ikke etter master. Men er det gjennomførbart? Anonymous poster hash: 20b1a...017
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Jeg vil tro at det avhenger av hvilke studier du velger, altså hvor vanskelige de er og arbeidsmengden som kreves ut over obligatorisk oppmøte, samt din egen kapasitet til å tilegne deg kunnskaper. Men det du legger opp til er fem dager på skole pr uke og 1,5 dag med jobb. I tillegg vil jeg tro du må bruke tid på lesing og oppgaveskriving. Det sier seg selv at dette vil gå ut over barna dine og familien. Har du mulighet til å lese i obligatorisk skoletid og dermed også tid til å skrive da, så er det kanskje gjennomførbart hvis du har en mann som er villig til å stille opp og nærmest innstille seg på å være "alenepappa" i forholdet. For jeg vil tro du må bruke tid på kveldstid også på å lese - eller jobbe. Jeg tror du tar en risk, du kan bli utbrent, du risikerer at forholdet kanskje blir skadelidende. Men, jeg vet om folk som har gjennomført noenlunde like opplegg. Om det har vært helt heldig for forhold og barn kan diskuteres... Uansett - lykke til med studiene! Anonymous poster hash: a3f69...25c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Det er 21 timer fordelt over fire dager som er obligatorisk. I tillegg kommer pendling. Den kvelden jeg evt. må til nabofylket kommer jeg hjem etter at barna er lagt. Årsstudiet har kun seks bøker i pensum og jeg har lest en av de i forrige semester. Resten er "samme ulla" av det jeg har studert tidligere. Hadde ikke tenkt å legge så altfor mye i det, master kommer først. Anonymous poster hash: 20b1a...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå