Gå til innhold

Tvillinger med ulike fedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste nettopp dette i avisa, og ble overrasket over at tvillinger kan ha ulike fedre. Er det bare jeg som er dum og uvitende, eller er det flere her som ikke var klar over at dette gikk an?

http://www.smp.no/nyheter/article9923264.ece

Anonymous poster hash: 1aa79...111

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæææ!

Anonymous poster hash: 09ad2...481

Skrevet

Leste det selv, trodde ikke det var mulig...

Anonymous poster hash: cdc02...337

Skrevet

Har hørt om det før.

Har til og med sett tvillingner mes ulik farge

Anonymous poster hash: 7e80f...4df

Skrevet

Jeg har ikke lest artikkelen men det er da snakk om 2-eggede tvillinger. Ved denne type tvillinggraviditet så er det blitt slippet to egg fra mor under eggeløsning og begge disse kan da befruktes. Som vi alle vet så er vi fruktbare i rundt 24 timet fra eggeløsning men kan også befruktes fra sperm som allerede venter i eggestokkene (de kan leve opptil 6-7 dager). Så har man sex med to forskjellige menn på bare noen dager så betyr jo dette at det vil være sperm fra to menn i livmoren og eggestokkene. Hvis det da blir sluppet to egg fra mor så kan disse da befruktes med forskjellige fedre.

Skrevet

Det kan skje, ja. Temmelig spesielt. Hadde vært rimelig flau om jeg hadde vært henne.

Anonymous poster hash: 6f7cf...d38
Skrevet

Har hørt om det før men det er jo rimelig spesielt da😁

Skrevet

Går an, ja! Kjenner til et tvillingpar som har to pappaer :)

Anonymous poster hash: 1a808...3eb
Skrevet

Dette er jo ikke noe nytt og fult mulig. Logisk. Dama sleppr to to egg. To spermceller befrukter egget. Med andre ord. Dama har ligget med to forskjellig menn. Eneggede blir noe annet... naboene mine har ttvillingpar.en mørk og en hvit. Men med samma far. Da er det genene som har spilt inn!

Anonymous poster hash: 3a618...6a6

Skrevet

Har faktisk lest om det tidligere..

Skrevet

Jeg kjenner at jeg synes litt synd i ungene som etterhvert må forklare vennenne sine hvordan det har seg at de bare er halvsøsken til tross for at de er tvillinger.

" Nei, du skjønner det at mamma hadde sex med to forskjellige menn i løpet av VELDIG kort tid....

Skrevet

Kjenner to menn (homser) som har fått tvillinger via surrogatmor. De er biologisk pappa til én hver. Men jeg tviler på at dette er mulig på naturlig vis...

Skrevet

Kjenner to menn (homser) som har fått tvillinger via surrogatmor. De er biologisk pappa til én hver. Men jeg tviler på at dette er mulig på naturlig vis...

Selvsagt er det mulig, gadd du overhodet å følge med i biologitimene på skolen? Leste du artikkelen? 

Anonymous poster hash: d2958...2c7

Skrevet

Sånn strengt tatt så er ikke sex med to ulike menn i løpet av 4-6 dager noe å være så fryktelig flau av, det antar jeg at fryktelig mange av oss har gjort på et eller annet tidspunkt mens vi var unge og fri (eller senere i livet).

Anonymous poster hash: aa58a...436

Skrevet

Har hørt om det før.

Har til og med sett tvillingner mes ulik farge

Anonymous poster hash: 7e80f...4df

Tvillinger med ulike farger kan ha samme far. Har et slik tvillingpar i vennekresten. 

Anonymous poster hash: 52b97...47d

Skrevet

Sånn strengt tatt så er ikke sex med to ulike menn i løpet av 4-6 dager noe å være så fryktelig flau av, det antar jeg at fryktelig mange av oss har gjort på et eller annet tidspunkt mens vi var unge og fri (eller senere i livet).

Nå var det ikke to, men fire menn. Og i og med at at alle var potensielle fedre må det jo være snakk om ubeskyttet sex. Jeg tror vi alle er enige om at å ha meget hyppig ( minst fire i løpet av max fire uker) ubeskyttet sex er særdeles tåpelig.
Skrevet (endret)

Klart det er mulig. Om det er toeggede tvillinger og kvinnen har hatt sex med minst 2 menn i eggeløsningstiden så kan de jo befrukte hvert sitt egg. Hvor vanlig det er, er en annen sak :)

Endret av Kanutten83❤♂07+ ♂10+♀13❤
Skrevet

Ikke to, men fire.

Og jo, jeg hadde skammet meg om jeg var slik.

Anonymous poster hash: 6f7cf...d38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...