Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Kviseliknende utslett på kinnet til 5-åringen min. Han spiste vannmelon på søndag, det gjorde min niese også, og begge fikk samme utslett 1-2 dager senere. Anonymous poster hash: 3c340...f40
MammantilNurket Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Kan det være en allergisk reaksjon på sprøytemidler etter kontakt med melonskallet??
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Kan det være en allergisk reaksjon på sprøytemidler etter kontakt med melonskallet?? Sprøytemidler? Trodde det var selve vannmelonen (innholdet) man kunne reagere på, jeg.. Men, du kan ha rett. Men med et sånt utslett, kan han ikke spise vannmelon mer? Om jeg deler det opp i biter, går det bedre mtp utslett da? HI Anonymous poster hash: 3c340...f40
MammantilNurket Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Kan det være en allergisk reaksjon på sprøytemidler etter kontakt med melonskallet?? Sprøytemidler? Trodde det var selve vannmelonen (innholdet) man kunne reagere på, jeg.. Men, du kan ha rett. Men med et sånt utslett, kan han ikke spise vannmelon mer? Om jeg deler det opp i biter, går det bedre mtp utslett da? HI Anonymous poster hash: 3c340...f40 Jeg er ingen ekspert på sprøytemidler, altså MEN jeg vet at man kan få kontaktallergi av grønne (amerikanske) epler. Kan være samme sak med skallet på melon?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Det var en litt forsinket allergireaksjon i så fall, vel? Jeg har ei jente med mye allergier som kommer og går, og utslettet her dukker opp bare sekunder/minutter etter inntak - men dette er matallergi. Kan hende det virker annerledes. Utslettet hennes ser også litt annerledes ut, men litt vanskelig å dømme utifra bildet.Hvis det er sånn at det er sprøytemidler, kan det hende det hjelper å skylle vannmelonen før den kuttes opp og serveres. Vet ikke om det er mindre jobb enn å kutte den i annerledes biter, men... Anonymous poster hash: 29144...2c5
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Min datter har helt likt utslett nå😳 aner ikke hvordan hun har fått det,men hun sa i går at det klødde. Tenkte kanskje det var stikk jeg. Anonymous poster hash: c62d2...ebd
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #8 Skrevet 16. juli 2014 Begynnende brennkopper? Huff, håper ikke det Formen hans er bra, det er kun disse kviseliknende greiene.. Anonymous poster hash: 3c340...f40
NormaJean Skrevet 16. juli 2014 #9 Skrevet 16. juli 2014 Man trenger ikke å få dårlig form av brennkopper. Bare se om det kommer veske/gulaktig skorpe. Tenkte bare at det kanskje kan være det, siden det er veldig smittsomt og kusinen har utslett også
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #10 Skrevet 16. juli 2014 Man trenger ikke å få dårlig form av brennkopper. Bare se om det kommer veske/gulaktig skorpe. Tenkte bare at det kanskje kan være det, siden det er veldig smittsomt og kusinen har utslett også Ok, krysser fingrene for at det ikke er det, men skal være obs Anonymous poster hash: 3c340...f40
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #11 Skrevet 16. juli 2014 Min datter har helt likt utslett nå aner ikke hvordan hun har fått det,men hun sa i går at det klødde. Tenkte kanskje det var stikk jeg. Anonymous poster hash: c62d2...ebd Jeg tenkte egentlig ikke så mye over dette utslettet før jeg så niesa mi som hadde helt likt. Jeg spurte broren min om han visste hva det kunne være (de fikk utslettene samme dag), og han trodde det kunne være allergisk reaksjon på vannmelon. Jeg tror ikke det er stikk sønnen min har fått iom at niesa mi har nøyaktig samme utslett. Vi får bare følge med og se til at det ikke blir verre HI Anonymous poster hash: 3c340...f40
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #12 Skrevet 16. juli 2014 Vaannkopper Anonymous poster hash: 08d8f...649
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #13 Skrevet 16. juli 2014 Man får ikke allergisk reaksjon så sent vel? Du får se an, for uansett hva det er kan det ikke være så farlig tenker jeg. Anonymous poster hash: 345f6...0fa
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #14 Skrevet 16. juli 2014 Vaannkopper Anonymous poster hash: 08d8f...649 Vannkoppen har han hatt. HI Anonymous poster hash: 3c340...f40
NormaJean Skrevet 16. juli 2014 #15 Skrevet 16. juli 2014 Alternativt kan det jo være mollusker på gang.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #16 Skrevet 16. juli 2014 Alternativt kan det jo være mollusker på gang. Nei, mollusker har han hatt sin del av, og de ser ikke sånn ut.. Takk for svar uansett, greit å høre andres tanker om hva det kan være HI Anonymous poster hash: 3c340...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå