Gå til innhold

<3 Oktober 2014 <3

Caliope

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dagalt sto bra til .. Hode til baby var så godt som festet.. Kunne dytte det litt opp hvis hun prøves ordentlig.. Fikk også vaginal undersøkelse.. Hun ville sjekke fordi hun synes det var tidlig å være festet i uke 36 med en rde vaginale undersøkelsene kjennes ut... Lo nervøst mens hun undersøkte meg.. Er jo helt merkelig... Men jeg gleder meg nesten litt til å komme i gang nå yohoo

Synest det er rart at jordmor reagerte på at hovudet var festa på 36 veker...trur eg kjende når min festa seg i veke 34, det var iallefall festa på kontrollen i veke 35 og han/ho låg godt ned i bekkenet. Dette er vårt fjerde barn og jordmor meinte det ikkje var noko regel om foster festa seg eller ikkje hos fleirgangsfødande.

Det var til og med ikke jordmor men gyn/overlege. Var vel litt at hun også på ul så at baby lå veldig langt nede og lurte litt på om jeg var på vei i fødsel .. Men den gang ei , ingen åpning🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I morgen skal jeg på ultralyd og ctg igjen! ☺ er spent og nervøs siden det ble oppdaget et vekstavvik forrige ultralyd for ca to uker siden. I tillegg har jeg infomøte om keisersnitt og får vite datoen! Herrefred, er så spent på hvilken dato det blir!

Kommer til å bli spesielt å vite akkurat hvilken dato babyen kommer ♡♡♡

Alltid spennende og nevepirrende med kontroller .. Krysser fingre for at alt er bra.. Gøy å få en dato å forholde seg til da

Jeg har de siste to dagene også fått ganske tørre bryster ? Litt merkelig smører de med feit og god krem samtidig med magen men de er liksom tørre for det .. Er det noen andre som har det?

Tja, jo når du sier det så... også har de klødd noe innmari de siste par dagene. Klør og klør, men kanskje det er fordi de vokser? :) skal begynne å smøre jeg og nå!

Samme her, men jeg tenkte at det var fordi at jeg herder dem. Jeg gnir dem med håndkle etter at jeg har dusja for å gjøre dem litt hardføre til ammingen...

Ja flere som har det da er det sikkert noe hormonelt og naturlig .. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg ikke det er vanlig med fødebrev. Jeg hørte ikke noe om det sist. Da tenkte jeg at jeg bare skulle snakke med jordmor om ting (evt klyster, smertestillende, fødestilling) når jeg kom til føden. Det gikk ikke helt slik. Jeg kom inn med full åpning og det var bare å starte pressinga... Det var ikke tid til hverken snakking, klyster eller smertestillende :-/

Da hadde jeg hatt litt løs avføring nesten hele svangerskapet og de siste ukene kom det litt hver gang jeg var på do. Jeg kjente at det kom litt og litt under fødselen og at jordmor tørket det bort, men ingen snakket om det og jeg har ikke snakket med noen om det etterpå heller. Så vidt jeg vet, fikk ikke mannen det med seg engang. Håper jo å slippe det denne gangen, men det er jo langt fra sikkert at det blir tid til klyster denne gangen heller. Det største ønsket jeg har i forhold til fødselen er å nå fram til sykehuset ;-) Ellers gruer jeg meg av en eller annen grunn mer til etterriene enn selve fødselen...

Jeg er også en del våken om natta. Når jeg har vært på do kan jeg bli liggende våken i timesvis uten at det egentlig er noe som holder meg våken. Jeg kan kjenne at jeg er kjempetrøtt, men bare sovner ikke.

Av en eller annen grunn har jeg bare gått opp 4-5 kg til nå (uke34). Gikk opp enda mindre sist, men da klarte jeg nesten ikke å spise noe hele svangerskapet. Denne gangen får jeg i meg mat og alt for mye snop, så egentlig hadde jeg nok "fortjent" å være av dem som går opp veldig mye. Har ikke klart å være veldig aktiv heller. Er veldig normalvektig fra før. Men jeg kan jo fortsatt rekke noen kg til ;-)

Vi var på UL i går for å sjekke posisjonen til morkaka. Alt så bra ut :-) Det så ut som ei jente denne gangen også. Det var koselig å hilse på igjen, selv om jeg føler litt at vi gjør noe "galt" ved å ta en "sniktitt". De slo maskinen over i 3D-modus på slutten og vi fikk et fint bilde av fjeset <3

Vi snakket litt om navn etter ordinær ul og fant vel ut at vi er rimelig enige og så pratet vi om det igjen i går. Så fornavn er vel egentlig bestemt, men vi har ikke bestemt mellomnavn, bare at hun skal ha det. Er redd for å låse meg for fast i ett navn tilfelle navnet over hodet ikke passer til henne når hun kommer ut.

Håper alt ser fint ut for deg i dag StineTh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hhhsssssh, la oss ikke snakke om vekt...... 17 kg opp på forrige kontroll, og jeg har eksplodert siden da (2-3 uker siden) og fått beina full av vann, så tør ikke tenke på hva vekta sier nå!! Og jeg har lenger igjen enn dereee :sukk:

Viktig å ikke stresse med kiloene, det gjorde jeg mye mer førstegang og det hjalp jo ingen ting! Viss det er noen trøst kan jeg informere om at jeg eksploderte totalt sistgang! Opp 35+ kg:-o Men det gikk av det og:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg akkurat 35 uker. Var hos jordmor i dag, og hun mener hodet har festet seg.

Synes det høres litt trist ut at han/hun sitter fast allerede nå, men er i det minste godt at baby ligger rett vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sprek i dag og gått en times tur rundt semsvann i Asker... 👏👏😃sol og deilig høstvær;) endte med en vaffel når vi hadde gått runden 😃.

37 uker i følge ul termin i dag 👏spennende .. 39 uker i følge mens termin.. Skal på modningsakupunktur til fredag .. Veldig spent på om jeg kommer til å merke noe av det😝 gått et par uker på bringebærkapsler for å hjelpe kroppen å bli sterk til fødsel 👏

vi har også fått de siste tingene i hus i helgen.. Krybbe, vogn, lekegrind og det siste av klær .. Så nå er vi så godt som klare 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dag😃alt sto bra til .. Hode til baby var så godt som festet.. Kunne dytte det litt opp hvis hun prøves ordentlig.. Fikk også vaginal undersøkelse.. Hun ville sjekke fordi hun synes det var tidlig å være festet i uke 36 med en 2 gangsfødende... Hadde ikke åpning😝hadde nesten vært litt gøy om det var et par cm.. Men nei da... Hadde glemt hvor syke de vaginale undersøkelsene kjennes ut... Lo nervøst mens hun undersøkte meg.. Er jo helt merkelig... Men jeg gleder meg nesten litt til å komme i gang nå 👏👏😃yohoo

What?? Hodet til lillefrø var festet ved forrige kontroll, Dvs i uke 32... Og jeg er 3.gangs. Har det noe å si isåfall, når dem fester seg så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tid til klyster på min forrige fødsel. Endte opp med at jeg dreit i badekaret rett før ungen kom. Og det brydde både meg og jordmødrene ingen ting.

Jeg ble tilbudt klyster men klarte ikke å gå inn på do for å få det, riene var så intense og tette at jeg ikke klarte å reise meg fra sengen.

Det endte med at jeg stod på alle fire og bæsjet i hånden på jordmoren hehehe.(hun stod klar med papir altså for jeg ga beskjed om at nå kom det noe annet enn baby ut)

Men jeg er ikke flau over det nå i ettertid, jordmødrene gadd heller ikke å bry seg for de hadde sett det så ofte sa de.

Denne gangen skal jeg absolutt prøve å få tatt det klysteret :fnise:

Hoho, høres kjent ut det her! Rakk ikke klyster med noen av mine to..og for å si det sånn; lillebror luktet alt annet enn deilig nyfødtlukt da han kom ut..måtte vaske håret hans først stakkars😳 regner m det blir litt bajs denne gangen og men det deilige m fødsel er at du - bokstavelig talt - driter i alt annet enn å få ut den babyen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så herlig med ærlige historier ;)

Jeg gruer meg overraskende lite til selve fødselen igrunn. Har nok noe med at jeg ikke synes det å gå gravid er det helt store, jeg er så klar for neste fase og å få tilbake litt av bevegelsesfriheten min. På fredag prøvde jeg å gå til butikken, det er bare en km, men endte likevel i frustrasjon og tårer pga vondt i rygg og bekken.

Her skjer det iallefall ting med kroppen. Magen har sunket endel de siste dagene, og jeg tror slimproppen gikk i natt. Enten det eller litt tegningsblødning.

Idag SKAL jeg pakke bagen, har bare utsatt det og ikke hatt ork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så herlig med ærlige historier ;)

Jeg gruer meg overraskende lite til selve fødselen igrunn. Har nok noe med at jeg ikke synes det å gå gravid er det helt store, jeg er så klar for neste fase og å få tilbake litt av bevegelsesfriheten min. På fredag prøvde jeg å gå til butikken, det er bare en km, men endte likevel i frustrasjon og tårer pga vondt i rygg og bekken.

Her skjer det iallefall ting med kroppen. Magen har sunket endel de siste dagene, og jeg tror slimproppen gikk i natt. Enten det eller litt tegningsblødning.

Idag SKAL jeg pakke bagen, har bare utsatt det og ikke hatt ork.

Oioioi hvor mange dager er det til termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 dager igjen, så det er jo litt tidlig å begynne å håpe på noe ;) har vært mentalt innstilt på å gå på overtid, og tror vel egentlig ikke det skjer noe enda. Men det er veldig kjekt å se at kroppen jobber litt aktivt, da føler man i det minste at det skjer noe :)

Er det andre som er ekstra sultne for tida? Jeg er sulten og tørst hele tiden, tilogmed på natta. Trenger liksom ikke legge på meg så mye mer, så det er litt frustrerende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 dager igjen, så det er jo litt tidlig å begynne å håpe på noe ;) har vært mentalt innstilt på å gå på overtid, og tror vel egentlig ikke det skjer noe enda. Men det er veldig kjekt å se at kroppen jobber litt aktivt, da føler man i det minste at det skjer noe :)

Er det andre som er ekstra sultne for tida? Jeg er sulten og tørst hele tiden, tilogmed på natta. Trenger liksom ikke legge på meg så mye mer, så det er litt frustrerende ;)

Det kan jo være greit å pakke den bagen, uten å nødvendigvis skru opp forhåpningene :-) Hvis du lukker den, støver sikkert ikke tingene ned på noen uker ;-)

Sist jeg var gravid prøvde alle å overbevise meg om at jeg kom til å gå over terminen siden "alle" gjør det med nr en... Jeg pakket likevel bagen om kvelden 17 dager før terminen. Hadde ingen tegn på at noe var på gang, men den natta gikk vannet og om morgenen var babyen født.

Kanskje jeg må pakke bagen snart selv :-) Vil ikke at baby skal komme enda da. Er bare i uke 34.

Jeg er mye tørst og spesielt om natta. Sliter litt med matinntaket, men motsatt av deg. Det blir fort fullt og det tar en evighet før jeg blir sulten igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll på Ullevål i dag😃alt sto bra til .. Hode til baby var så godt som festet.. Kunne dytte det litt opp hvis hun prøves ordentlig.. Fikk også vaginal undersøkelse.. Hun ville sjekke fordi hun synes det var tidlig å være festet i uke 36 med en 2 gangsfødende... Hadde ikke åpning😝hadde nesten vært litt gøy om det var et par cm.. Men nei da... Hadde glemt hvor syke de vaginale undersøkelsene kjennes ut... Lo nervøst mens hun undersøkte meg.. Er jo helt merkelig... Men jeg gleder meg nesten litt til å komme i gang nå 👏👏😃yohoo

What?? Hodet til lillefrø var festet ved forrige kontroll, Dvs i uke 32... Og jeg er 3.gangs. Har det noe å si isåfall, når dem fester seg så tidlig?

Nei trenger visst ikke bety noe har jeg skjønt i ettertid.. Bare å vente .. Selv om jeg begynner å bli veldig klar .. 37 uker på vei ifølge ul termin og 39 i følge mens termin.. Jeg har troa på noe midt i mellom fordi jeg husker når jeg merket symptomene på graviditet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også ganske sulten .. Men likevel får jeg ikke ned så mye mat og føler meg til en hver tid stappmett.. Egentlig ganske frustrerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske sulten .. Men likevel får jeg ikke ned så mye mat og føler meg til en hver tid stappmett.. Egentlig ganske frustrerende...

Jeg har det også sånn, kan få plutselige sult "anfall", men når jeg spiser så er det ikke plass til noe. Om nettene er jeg ekstremt tørst, våkner 3-4 ganger for å gå på do og helle nedpå med melk. Har fått helt dilla på nattemelk hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på ahus straks for fostervannavgangskontroll :) tror veldig på at fostervannet gikk i natt og idag tidlig hadde jeg blod i utfloden! Så nå er håpet om en fødsel stor ♡ lov å håpe litt nå?! Hehe 38+1 idag 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på ahus straks for fostervannavgangskontroll :) tror veldig på at fostervannet gikk i natt og idag tidlig hadde jeg blod i utfloden! Så nå er håpet om en fødsel stor ♡ lov å håpe litt nå?! Hehe 38+1 idag

spennende!! Masse lykke til, Oslomama!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på ahus straks for fostervannavgangskontroll :) tror veldig på at fostervannet gikk i natt og idag tidlig hadde jeg blod i utfloden! Så nå er håpet om en fødsel stor ♡ lov å håpe litt nå?! Hehe 38+1 idag

Ja, da høres det ut som om du er i gang:) Lykke til! Kjempefint om du klarer å oppdatere oss litt...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå og tenkte inatt, siden jeg ikke får sov uansett så må jeg jo gjøre på noe..., og fnt ut at jeg skal finne frem fødebaggen og gjøre ting klart. Kommer ikke til å vaske babyklærne helt enda da men skal ihvertfall lgge dem frem. Frykter at fødselen plutselig kan starte tidligere og så har jeg pakket ned alle tingene pga flyttingen, da har jeg ihvertfall et problem! Har plassert Moseskurven og babynesten på toppen av noen flyttekasser sånn just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om alle dere som merker tegn på modning og fødsel, pakker fødebag og sånn! Nå er det virkelig alvor for oss snart:) Jeg kommer til å bli utrolig glad, som sistemann i gruppa..., om folk deler fødehistoriene sine! Om man orker og har lyst selvsagt:)

Jeg har det meste klart til fødebagen, men jeg vil kjøpe en liten ullbody i str. 50 til å bruke til hentesettet. Problemet er at jeg ikke har funnet en jeg syns er perfekt helt enda. Kunne tenkt meg en som var hvit og litt feminin, men uten krage. Tips mottas med takk!

Jeg mangler også litt greier til meg selv, som en kosebukse og sånn. Tror jeg får ta meg en runde i ettermiddag og se om jeg finner noe. Men jeg har så lite overskudd for tida, at å gå i butikker er et ork... Humøret er heller ikke på topp, må jeg innrømme. Vet ikke om det er hormoner eller hva det er, men kjenner at jeg stort sett bare har lyst til å ligge i senga og grine. Føler meg skrekkelig ensom, med en mann som ikke engang har giddet å kjenne på at babyen sparker engang. Frem til nå har jeg på en måte taklet det, men nå når ting faktisk nærmer seg og begynner å bli reelt, så er det kjempetungt at han viser så lite interesse og forståelse. Jeg er ikke en type som klager selv om jeg sliter med vondter og bekymringer. Men han må vel faktisk kunne se med sine egne øyne at jeg er stor og tung...!?

I dag skal jeg på fødselsforberedende kurs hos jordmora mi, noe jeg egentlig har gledet meg til lenge. Jeg vet at det kommer til å gjøre godt å få ta itt tak i fødselen og det som skal skje, for jeg kjenner at jeg gruer meg. Da hjelper det å gjøre noe håndfast med det;) Men jeg orker ikke å ha mannen min med meg og da er egentlig litt av vitsen borte. Jeg tror faktisk ikke at jeg kommer til å orke å ha han i rommet når jeg føder heller, men det må jeg vel for barnets skyld. Tenk å vokse opp med det som en del av historien din, at mor heiv far ut fra fødestua...

Beklager all negativiteten. Håper jeg klarer å finne tilbake til humøret mitt i løpet av dagen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese om alle dere som merker tegn på modning og fødsel, pakker fødebag og sånn! Nå er det virkelig alvor for oss snart:) Jeg kommer til å bli utrolig glad, som sistemann i gruppa..., om folk deler fødehistoriene sine! Om man orker og har lyst selvsagt:)

Jeg har det meste klart til fødebagen, men jeg vil kjøpe en liten ullbody i str. 50 til å bruke til hentesettet. Problemet er at jeg ikke har funnet en jeg syns er perfekt helt enda. Kunne tenkt meg en som var hvit og litt feminin, men uten krage. Tips mottas med takk!

Jeg mangler også litt greier til meg selv, som en kosebukse og sånn. Tror jeg får ta meg en runde i ettermiddag og se om jeg finner noe. Men jeg har så lite overskudd for tida, at å gå i butikker er et ork... Humøret er heller ikke på topp, må jeg innrømme. Vet ikke om det er hormoner eller hva det er, men kjenner at jeg stort sett bare har lyst til å ligge i senga og grine. Føler meg skrekkelig ensom, med en mann som ikke engang har giddet å kjenne på at babyen sparker engang. Frem til nå har jeg på en måte taklet det, men nå når ting faktisk nærmer seg og begynner å bli reelt, så er det kjempetungt at han viser så lite interesse og forståelse. Jeg er ikke en type som klager selv om jeg sliter med vondter og bekymringer. Men han må vel faktisk kunne se med sine egne øyne at jeg er stor og tung...!?

I dag skal jeg på fødselsforberedende kurs hos jordmora mi, noe jeg egentlig har gledet meg til lenge. Jeg vet at det kommer til å gjøre godt å få ta itt tak i fødselen og det som skal skje, for jeg kjenner at jeg gruer meg. Da hjelper det å gjøre noe håndfast med det;) Men jeg orker ikke å ha mannen min med meg og da er egentlig litt av vitsen borte. Jeg tror faktisk ikke at jeg kommer til å orke å ha han i rommet når jeg føder heller, men det må jeg vel for barnets skyld. Tenk å vokse opp med det som en del av historien din, at mor heiv far ut fra fødestua...

Beklager all negativiteten. Håper jeg klarer å finne tilbake til humøret mitt i løpet av dagen;)

Det eneste stedet jeg har sett at de har hvite ull-bodyer er faktisk Spar Kjøp. Alle andre steder er det bare i masse forskjellige farger.

Uff, ikke kjekt å være deppa :( Jeg har kun hatt 1 slik deppedag, følte meg helt elendig og ubrukelig. Begynte å tenke ting som "vil jeg virkelig ha et barn til?"

Men takk og lov så fikk jeg masse kos og trøst/oppmuntring fra mannfolket mitt.

Har du tatt en alvorsprat med din mann om hvordan du føler det?

Krev mer kos og kjærlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn på ahus straks for fostervannavgangskontroll :) tror veldig på at fostervannet gikk i natt og idag tidlig hadde jeg blod i utfloden! Så nå er håpet om en fødsel stor ♡ lov å håpe litt nå?! Hehe 38+1 idag 💖

Masse lykke til! Kjempe spennende 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...