Gå til innhold

Dere med bobil og barn..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har leid en bobil som vi skal feriere i i 1 uke. Men i 2 av "baksetene" er det bare to punkt seler. Vi har 4 barn og er nødt i bruke et av disse setene. Er det lovlig og bare ha to punkt sele? Trodde ikke det var lov jeg? Jeg tar selvfølgelig ikke sjanse på å plassere et av barna der og så jeg sitter der selv, så får et av barna sitte framme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Topunktssele gir så godt som ingen beskyttelse for et barn.

Er noen av de så små at de kan sitte bakovervendt. Det skal finnes et par bilstoler som kan festes med to pkt sele.

 



Anonymous poster hash: 3a866...a3e
Skrevet

Så lenge det er originalt er det lov. Ikke om det er ettermontert. Vil da tro at det er originalt i en bobil, er nokså vanlig med kun topunkts bak i bobiler.

Skrevet

Topunktssele er ikke godt nok til noen. Jeg hadde, som du skriver, aldri plassert barna mine der, men ikke meg selv heller. Jeg hadde faktisk ikke reist med den bilen.

 

Anonymous poster hash: f1dc7...f29

Skrevet

Selvfølgelig er det lov. Er det lov å ta buss??

 

Du plasserer deg selv der, problem løst. Eller som hysteriske anonym: bruker mange 1000 på et nytt sete som kan festes med 2punkt. Haha, dere er ikke gode :)

 

Anonymous poster hash: d3223...e11

Skrevet

Selvfølgelig er det lov. Er det lov å ta buss??

 

Du plasserer deg selv der, problem løst. Eller som hysteriske anonym: bruker mange 1000 på et nytt sete som kan festes med 2punkt. Haha, dere er ikke gode :)

 

Anonymous poster hash: d3223...e11

Jeg fins ikke hysterisk, bare ansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 3a866...a3e

Skrevet

 

 

Selvfølgelig er det lov. Er det lov å ta buss??

 

Du plasserer deg selv der, problem løst. Eller som hysteriske anonym: bruker mange 1000 på et nytt sete som kan festes med 2punkt. Haha, dere er ikke gode :)

 

Anonymous poster hash: d3223...e11

Jeg fins ikke hysterisk, bare ansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 3a866...a3e

Mulig det :) man setter seg heller der selv enn å kjøpe dyrt utstyr for å plassere en unge der.

 

Eller hun andre smarte anonyme som heller dropper ferie enn å sitte der selv. Hehe. Er vel arbeidsledig fordi hun ikke tørr å ta buss til jobb :P

 

Anonymous poster hash: d3223...e11

Skrevet

 

 

Selvfølgelig er det lov. Er det lov å ta buss??

 

Du plasserer deg selv der, problem løst. Eller som hysteriske anonym: bruker mange 1000 på et nytt sete som kan festes med 2punkt. Haha, dere er ikke gode :)

 

Anonymous poster hash: d3223...e11

Jeg fins ikke hysterisk, bare ansvarlig.

 

Anonymous poster hash: 3a866...a3e

Mulig det :)man setter seg heller der selv enn å kjøpe dyrt utstyr for å plassere en unge der.

 

Eller hun andre smarte anonyme som heller dropper ferie enn å sitte der selv. Hehe. Er vel arbeidsledig fordi hun ikke tørr å ta buss til jobb :P

 

Anonymous poster hash: d3223...e11

 

Ehh, jaja hver sin prioritering. Jeg har ikke spesielt god råd, men sparer ikke på at barna mine skal sitte trygt i bil. Da sparer jeg glatt inn på noe annet. Bilsikring velger jeg å ta på alvor.

Vurderte selv å leie bobil denne sommeren, men syns ikke sikringen av barna i den ble optimal, så derfor droppet vi det. Og jeg har allerede en bilstol som kan festes med to.pkt

 

Anonymous poster hash: 3a866...a3e

Skrevet

Setter selvfølgelig meg selv i to punktselen og ber til høyere makter om at vi ikke blir involvert i noe på veien☺ Litt drastisk å avlyse ferien pga det, så det gjør jeg ikke uansett. Kjøper ikke nytt sete heller pga dette. Jeg bare lurte på om det fortsatt er lov med to punkt..

Skrevet

Jeg tok sjansen på å sette meg selv i 2punkt sele , og 3åringen med bilstoler med magepute,. Den skal egentlig festes med 3punkt , men strammet til så setet satt blegg fast + lastesstropp i tillegg rundt seteryggen. Heldigvis ingen kollisjon. . . Var nervøs hele turen :/ men men

 

Anonymous poster hash: 85992...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...