Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 Har snart prøvd i 1 år, og mistet to ganger.Hvorfor skal det være så himla vanskelig??!!?!Brukte 2 år på hver av de 2 vi allerede har, og har mistet 3 ganger mens vi prøvde på hver av dem.Begynner å bli lei hele greia... Anonymous poster hash: 818a7...54a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Jeg vil også bli gravid NÅ! Her har vi brukt laaaang tid og må gjennom prøverør. Vi må vente til høsten før vi kan begynne med søskenforsøk. Håper det klaffer på første forsøk denne gangen. Anonymous poster hash: 52c86...789
klishe89 Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Skjønner at det er kjipt. Vært hos legen? Vi er selv på tredje året og ingenting ser ut til å skje her heller.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Krysser fingrene for dere, selv sitter jeg med en samboer som ikke vil ha enda mens jeg vil! Redd det tar lang tid når han først er klar, ligger litt genfeil i familien. Lykke til jenter ❤ Anonymous poster hash: 87ab9...54d
Humla&mini Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Jeg vil også bli gravid nå!! Helst for mange mnd siden. Vi har prøvd i to år nå og har ikke blitt gravid engang:( Vi har en på 5 så vi er jo heldige å har en men skulle så gjerne hatt en til. 5 åringen driver å spørr hele tiden når jeg skal få baby i magen og om vi skal få en baby snart. Håper det går snart:(
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Skjønner at det er kjipt. Vært hos legen? Vi er selv på tredje året og ingenting ser ut til å skje her heller. Har blitt utredet for Habituell abort og fått medisiner, men mister oftere enn beholder fremdeles. Vet det vil gå til slutt, men begynner å bli utålmodig og frustrert for det. Vet også at mange andre som strever har det mye verre enn meg, vi har tross alt 2 barn allerede. Trenger bare å få ut litt frustrasjon. HI Anonymous poster hash: 818a7...54a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #7 Skrevet 16. juli 2014 Hvilken uke mister du i? Prøvd blodfortynnende? Min venninne ble også utredet å fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre. Hun var tilfeldigvis hos en privat lege da temaet på nytt kom opp. Legen sa det var hårreisende at ingen hadde satt henne på blodfortynnendefotdi han mente hun fikk blodpropp i livmoren. Min venninne ble gravid igjen å møtte opp hos denne legen ved neste positive test slik som avtalt. Etter 7 spontanaborter fikk hun endelig sin datter takket være denne legen. Tenk at noe så enkelt som blodfortynnende ble oversett å ikke engang vurdert under utredningen. Anonymous poster hash: b23e9...d11
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #8 Skrevet 16. juli 2014 Har du prøvd progesteron tilskudd de første tre mnd? Det har hjulpet mange (inkl meg) Anonymous poster hash: 486e9...792
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #9 Skrevet 16. juli 2014 Har du prøvd progesteron tilskudd de første tre mnd? Det har hjulpet mange (inkl meg) Anonymous poster hash: 486e9...792 og meg Anonymous poster hash: e772b...746
Jenta30 Skrevet 16. juli 2014 #10 Skrevet 16. juli 2014 Kjære HI, Jeg føler med deg. Det er vanvittig vondt for oss som må prøve og prøve og prøve. Har selv vært igjennom nok en mislykket runde på pergo og tenker at neste steg nå blir å sende henvisning til prøverør og kanskje prøve flere runder på pergo. Pergo gir meg eggløsning men jeg mistenker at den er for hard for slimhinnen min. Det føles håpløst og jeg har også lyst til å "drite i hele dritten" og gi opp, samtidig på gode dager så vil man jo ikke det. En klem sendes din vei uansett <3 Det er lov å være sint, trist og frustrert og møkka lei. Det er virkelig ingen andre i hele verden som forstår hvor vondt det er å være ufrivillig barnløs enn andre som står i nesten samme situasjon.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #11 Skrevet 16. juli 2014 Har du prøvd progesteron tilskudd de første tre mnd? Det har hjulpet mange (inkl meg) Anonymous poster hash: 486e9...792 Hvilken uke mister du i? Prøvd blodfortynnende? Min venninne ble også utredet å fikk beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre. Hun var tilfeldigvis hos en privat lege da temaet på nytt kom opp. Legen sa det var hårreisende at ingen hadde satt henne på blodfortynnendefotdi han mente hun fikk blodpropp i livmoren. Min venninne ble gravid igjen å møtte opp hos denne legen ved neste positive test slik som avtalt. Etter 7 spontanaborter fikk hun endelig sin datter takket være denne legen. Tenk at noe så enkelt som blodfortynnende ble oversett å ikke engang vurdert under utredningen. Anonymous poster hash: b23e9...d11 Jeg begynner med crinone (progesteron), abyl-e (anti koagulerende) og fragmin (blodfortynnende) med engang jeg får positiv test. Har mistet med det også. De gangene det er SA er det i uke 5, og ved MA er det blitt oppdaget i uke 8-10 men det har gått galt rundt uke 5 HI Anonymous poster hash: 818a7...54a
Vera831 Skrevet 16. juli 2014 #12 Skrevet 16. juli 2014 (endret) Jeg vet hvordan du har det. Vi slet i to år før spiren endelig satt. Mitt råd: Urter. Jeg og min mann hadde vært til utredning en rekke ganger og alt så helt fint ut. Men likevel ble jeg ikke gravid. Så jeg prøvde meg frem med urter: Bidronninggele (merket ingen effekt) Wild-Yam (merket ingen effekt) Vitex agnus castus - regulerer blant annet hormonbalansen (denne forlenget min lutealfase Dong-Quai: med denne ble jeg gravid to ganger (mistet en gang i uke 4+3) Babyklister: holder spiren på plass Progesteronkrem - tok dette med en gang testen viste to streker. Denne hjalp meg å beholde spiren Min mann tok tilskudd av sink + vit C og rosenrot. Nå er vi lykkelige foreldre til en liten gutt. Endret 16. juli 2014 av Vera831
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #13 Skrevet 16. juli 2014 Jeg vet hvordan du har det. Vi slet i to år før spiren endelig satt. Mitt råd: Urter. Jeg og min mann hadde vært til utredning en rekke ganger og alt så helt fint ut. Men likevel ble jeg ikke gravid. Så jeg prøvde meg frem med urter: Bidronninggele (merket ingen effekt) Wild-Yam (merket ingen effekt) Vitex agnus castus - regulerer blant annet hormonbalansen. Dong-Quai: med denne ble jeg gravid to ganger. (mistet en gang i uke 4+3) Babyklister Progesteronkrem - tok dette med en gang testen viste to streker. Min mann tok tilskudd av sink + vit C og rosenrot. Nå er vi lykkelige foreldre til en liten gutt. Tusen takk for denne informasjonen. Jeg personlig har hatt god nytte av wild yam. Det er normalt å bruke opp til et år å bli gravid, så egentlig er ikke problemet vårt at jeg ikke blir gravid, men heller at vi mister.. Gratulerer med mirakel gutten din :-) Anonymous poster hash: 818a7...54a
Vera831 Skrevet 16. juli 2014 #14 Skrevet 16. juli 2014 Jeg vet hvordan du har det. Vi slet i to år før spiren endelig satt. Mitt råd: Urter. Jeg og min mann hadde vært til utredning en rekke ganger og alt så helt fint ut. Men likevel ble jeg ikke gravid. Så jeg prøvde meg frem med urter: Bidronninggele (merket ingen effekt) Wild-Yam (merket ingen effekt) Vitex agnus castus - regulerer blant annet hormonbalansen. Dong-Quai: med denne ble jeg gravid to ganger. (mistet en gang i uke 4+3) Babyklister Progesteronkrem - tok dette med en gang testen viste to streker. Min mann tok tilskudd av sink + vit C og rosenrot. Nå er vi lykkelige foreldre til en liten gutt. Tusen takk for denne informasjonen. Jeg personlig har hatt god nytte av wild yam. Det er normalt å bruke opp til et år å bli gravid, så egentlig er ikke problemet vårt at jeg ikke blir gravid, men heller at vi mister.. Gratulerer med mirakel gutten din :-) Anonymous poster hash: 818a7...54a Ja akkurat. Sånn er det med urter, ingen passer for alle. Man må nesten bare prøve seg frem og se selv Jeg tenker at du enten har østrogendominanse og trenger tilskudd av progesteron eller/og blodfortynnende siden du mister. Hilsen en selvlært-ekspert-som-var-dritt-lei-prøvingen-og-nesten-mistet-håpet
klishe89 Skrevet 16. juli 2014 #15 Skrevet 16. juli 2014 Skjønner at det er kjipt. Vært hos legen? Vi er selv på tredje året og ingenting ser ut til å skje her heller. Har blitt utredet for Habituell abort og fått medisiner, men mister oftere enn beholder fremdeles. Vet det vil gå til slutt, men begynner å bli utålmodig og frustrert for det. Vet også at mange andre som strever har det mye verre enn meg, vi har tross alt 2 barn allerede. Trenger bare å få ut litt frustrasjon. HI Hei! Får ikke til å sitere ordentlig så får bli sånn her. Jeg mente på ingen måte å kritisere deg eller si at dere ikke har prøvd lenge nok osv. Var mer for å understreke at jeg godt forsto hvor tungt det er når det tar så lang tid. Lurte på om dere hadde vært hos legen iom at dere hadde brukt så lang tid tidligere, mistet og har prøvd lenge igjen. Jeg forstår at savnet etter et barn nr 2, 3 eller 4 er like stort, også fordi det er så trist og utmattende når man ikke blir gravid tross langvarig prøving. Jeg håper dere får litt bedre hjelp og oppfølging hos legen. Anonymous poster hash: 818a7...54a
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #16 Skrevet 17. juli 2014 Skjønner at det er kjipt. Vært hos legen? Vi er selv på tredje året og ingenting ser ut til å skje her heller. Har blitt utredet for Habituell abort og fått medisiner, men mister oftere enn beholder fremdeles. Vet det vil gå til slutt, men begynner å bli utålmodig og frustrert for det. Vet også at mange andre som strever har det mye verre enn meg, vi har tross alt 2 barn allerede. Trenger bare å få ut litt frustrasjon. HI Hei! Får ikke til å sitere ordentlig så får bli sånn her. Jeg mente på ingen måte å kritisere deg eller si at dere ikke har prøvd lenge nok osv. Var mer for å understreke at jeg godt forsto hvor tungt det er når det tar så lang tid. Lurte på om dere hadde vært hos legen iom at dere hadde brukt så lang tid tidligere, mistet og har prøvd lenge igjen. Jeg forstår at savnet etter et barn nr 2, 3 eller 4 er like stort, også fordi det er så trist og utmattende når man ikke blir gravid tross langvarig prøving. Jeg håper dere får litt bedre hjelp og oppfølging hos legen. Anonymous poster hash: 818a7...54a Det du skrev ble ikke på noen som helst måte tatt som kritikk, eller lignende. Beklager at det jeg skrev ga inntrykk av at det var slik jeg tolket det Anonymous poster hash: 818a7...54a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå