Gå til innhold

Svigerfars nye kone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar ble skilt fra ekskonen sin for 11 år siden, og fant seg ei ny ei 4 år senere.

Denne damen fant han i Thailand, og de ble kjent over nettet.

Nå har hun flyttet til Norge, og bodd her i ca. 5 år. Hun har integrert seg, og lært språket vårt..osv.

Jeg liker henne veldig godt, og hun gjør mye for oss andre. Leverer ofte thaimat til oss, og disker opp ved besøk. Hun og jeg har også pratet mye alene, noe som for meg beviser at hun har tillit til meg, da hun gjerne forteller meg ting som ikke er for andres ører.

Men, samboeren min liker henne overhodet ikke :P

Noe jeg lurer på hvorfor.

Han sier at hun alltid har vært lukket og avvisende, og aldri snakket til han.

Men utifra hva jeg kan se, så snakker heller ikke han med henne.

Dette nevner jeg for han, når han begynner å sutrer over at vi skal i besøk til henne og hans far.

Uansett hva godt hun gjør, så misliker han henne sterkt.

Jeg mistenker nesten at han gjør dette, forde han helst hadde sett at faren hadde vært sammen med moren hans igjen.

Men dette benekter han selvfølgelig.

Moren til samboeren min er i motsetning til hans stemor, et troll.

Hun er utrivelig og frekk i alle besøkene, så henne har jeg kuttet ut.

Samboeren min kunne før sitte helt stille å høre på at hun hakket på meg, uten å si noe til henne. Hun har også kritisert barnet vårt, og krenket vår måte å oppdra det på.

Vi er ofte på besøk til svigerfar med familie, da de er langt mer folke og barnevennlig.

Der er det ingen som røyker eller drikker, slik som morsiden til samboer gjør. Og ingen er frekke.

Derfor forstår jeg ikke hvorfor samboer blir så sur og rar hver gang vi drar i middagsbesøk til hans stemor.

Hva er problemet hans?

Anonymous poster hash: f0db3...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er nok det du selv tror.

Anonymous poster hash: ddc6c...5cd

Skrevet

Kan være din svgerfars nye kone ikke snakker så mye til din mann på grunn av kultur. Nå vet ikke jeg så mye om deres kultur, men er vell en del der kvinner skal være forsiktige når de snakker til menn.

Kan også være som du sier at han sliter med at foreldrene er skillt og at å være venner med fars nye kone er et svik mot sin mor. Noe som han kanskje bare gjør uten å egentlig være klar over dette selv.

Kan også være han sliter med at stemor er mye snillere enn sin egen mor. At dette er rett og slett hans måte å "forsvare" sin mor. Med å prøve å sette stemor i et dårlig lys for å fremme sin egen mor.

Lykke til og håper det rettes seg for dere :)

Anonymous poster hash: f4e19...a51
Skrevet

Problemet er nok det du selv tror. Anonymous poster hash: ddc6c...5cd

Det at samboer helst skulle sett at faren var sammen med hans mor, mener du?

Han benekter jo dette hele tiden...

Skrevet

Problemet er at sambuaren din er ein barnsleg dritt. I motsetnad til mange her på DIB meinar eg voksne folk bør oppføre seg voksent overfor foreldra sine også, så eg ville hatt lite tålmod med slik oppførsel..

Skrevet

Kan være din svgerfars nye kone ikke snakker så mye til din mann på grunn av kultur. Nå vet ikke jeg så mye om deres kultur, men er vell en del der kvinner skal være forsiktige når de snakker til menn. Kan også være som du sier at han sliter med at foreldrene er skillt og at å være venner med fars nye kone er et svik mot sin mor. Noe som han kanskje bare gjør uten å egentlig være klar over dette selv. Kan også være han sliter med at stemor er mye snillere enn sin egen mor. At dette er rett og slett hans måte å "forsvare" sin mor. Med å prøve å sette stemor i et dårlig lys for å fremme sin egen mor. Lykke til og håper det rettes seg for dere :)Anonymous poster hash: f4e19...a51

Stemoren hans har spurt meg om hvorfor han er så stille, og hvorfor han ikke sier noe.

Og jeg har forsøkt å beskytte han, ved å lyve om at han bare er slik. Og litt sjenert og slikt :P

At han er lojal mot sin mor har jeg lenge merket..

Jeg har før vurdert tanken om å gå ifra han, da han stadig vekk viser meg at det er moren hans som er viktigst.

Var hun frekk i mot meg, sa han ingenting til henne. Men svarte jeg tilbake, så var det meg han ville sette på plass.

Dette sjokkerte meg, da jeg ba henne om å kutte ut.

Vet ikkehelt hva jeg skal gjøre med han, når han ofrer familiehyggen mot lojaliteten til sin mor.

Tror ikke han skjønner hva denne lojaliteten Jan koste han, nemlig sin egen familie :P

Mye av det du skriver, stemmer forøvrig veldig godt.

HI

Skrevet

Problemet er at sambuaren din er ein barnsleg dritt. I motsetnad til mange her på DIB meinar eg voksne folk bør oppføre seg voksent overfor foreldra sine også, så eg ville hatt lite tålmod med slik oppførsel..

Han er nok en dum og barnslig dritt, som ikke evner å se hvem som er et troll og ikke.

Lyver gjør han også, i håp om å lede meg på villspor.

Og det trasige er at han aldri er ærlig om sine tanker og følelser.

HI

Skrevet

Han benekter jo dette hele tiden...

Ja. I tillegg kan det være (snakker nå av erfaring med en kompis som fikk stemor fra Thailand) at han skammer seg over at pappa har Thai kone. Det er jo litt "kjøpt og betalt" holdninger rundt dette i Norge.

Min kompis var i allefall kjempe flau og hver gang han ble full kalte han de for "pappa og hora hans" ikke direkte til de men i generelle vendinger.

Jeg så jo at dette var kjærlighet mellom to like gamle mennesker men han så det ikke.

Hvis moren hans er som du sier vil jeg også tro at hun nører oppunder en slik holdning.

Anonymous poster hash: ddc6c...5cd

Skrevet

Han benekter jo dette hele tiden...Anonymous poster hash: f0db3...116

Ja. I tillegg kan det være (snakker nå av erfaring med en kompis som fikk stemor fra Thailand) at han skammer seg over at pappa har Thai kone. Det er jo litt "kjøpt og betalt" holdninger rundt dette i Norge.

Min kompis var i allefall kjempe flau og hver gang han ble full kalte han de for "pappa og hora hans" ikke direkte til de men i generelle vendinger.

Jeg så jo at dette var kjærlighet mellom to like gamle mennesker men han så det ikke.

Hvis moren hans er som du sier vil jeg også tro at hun nører oppunder en slik holdning. Anonymous poster hash: ddc6c...5cd

Det er trist men sant. Man skulle jo nesten tro at min samboers stemor var bestilt over nett.

Men jeg må til svigerfars forsvar si at han har gjort et fornuftig valg.

For denne damen er omtrent på hans alder, i tillegg til å være smart og voksen.

Hun har alt, og kan mer enn hva jeg kan.

Det ikke samboeren skjønner er at thaidamen har gjort faren hans mye lykkeligere, enn da han en gang var sammen med det syke kvinnfolket som gjorde livet surt for han.

Synes ikke samboeren min burde blande seg ytterligere. Og dette kommer jeg til å ta opp med han.

Å tvinge han til å like henne kommer jeg ikke til å gjøre, men litt vett kommer jeg til å banke inn i Kollen på mannen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...