Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 De sier de har tre uker behandlingstid på en sak. Så får jeg beskjed av saksbehandler at den ene juristen som skal kan slike saker har ferie og at det derfor ikke blir sett på saken før om 5 uker? De må da ha fler jurister som kan se på saken? Eller sende saken til et annet fylke? Anonymous poster hash: f6652...d1a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Ja,slik er det i nesten alle bedrifter,NAV også. I ferietider må man forvente litt lengere saksbehandlingstid. Anonymous poster hash: eecf6...d19
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Slikt er typisk NAV. Nei, de har mest sansynlig ikke flere jurister til å se på saken og nei de kommer mest sansynlig ikke til å sende saken til en annen plass. De bryter fristene sine hele tiden (etter min erfaring) og gjør ikke noe for rette på det. Samboer søkte om AAP, fikk beskjed om at det var 2 månder behandlingstid. Han ventet i 11 måneder. En venninne av meg skulle ha dagpenger, fikk beksjed om at det skulle gå fort. Ca 2 uker. Hun ventet i 4 måneder. Jeg har selv måttet stå å foklare de som jobber der sine egne behandligtider, for de viste det ikke. Har flere eksempel, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Lykke til videre med kampen. Med vennlig hilsen ei som ENDELIG er ferdi med NAV-Helvete. Anonymous poster hash: b5af8...a90
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 Ting tar lengre tid i fellesferien. Det kan da ikke være et ukjent fenomen for deg. Anonymous poster hash: 64dfe...834
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Slikt er typisk NAV. Nei, de har mest sansynlig ikke flere jurister til å se på saken og nei de kommer mest sansynlig ikke til å sende saken til en annen plass. De bryter fristene sine hele tiden (etter min erfaring) og gjør ikke noe for rette på det. Samboer søkte om AAP, fikk beskjed om at det var 2 månder behandlingstid. Han ventet i 11 måneder. En venninne av meg skulle ha dagpenger, fikk beksjed om at det skulle gå fort. Ca 2 uker. Hun ventet i 4 måneder. Jeg har selv måttet stå å foklare de som jobber der sine egne behandligtider, for de viste det ikke. Har flere eksempel, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Lykke til videre med kampen. Med vennlig hilsen ei som ENDELIG er ferdi med NAV-Helvete. Anonymous poster hash: b5af8...a90 Nei,det er faktisk ikke typisk NAV. I følge statistikken,så holder NAV fristene kanskje bra. Og bakgrunnen for at dine venner måtte vente så lenge kan være manglende dokumentasjon. Altså,utenfor NAVs kontroll. Anonymous poster hash: eecf6...d19
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Akkurat nå det gjelder ferietid er ikke dette på noen måte spesielt for nav altså, hele Norge går for halv maskin i fellesferien... At ting tar lenger tid midt i ferien, uansett om det er en sofabestilling hos Bohus eller en klagesak hos nav er noe vi alle vet. Anonymous poster hash: 88f10...097
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #7 Skrevet 16. juli 2014 Nei,det er faktisk ikke typisk NAV. I følge statistikken,så holder NAV fristene kanskje bra. Og bakgrunnen for at dine venner måtte vente så lenge kan være manglende dokumentasjon. Altså,utenfor NAVs kontroll. Anonymous poster hash: eecf6...d19 Du må være inhabil som kan komme med slike uttalelser! Anonymous poster hash: f6652...d1a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #8 Skrevet 16. juli 2014 Slikt er typisk NAV. Nei, de har mest sansynlig ikke flere jurister til å se på saken og nei de kommer mest sansynlig ikke til å sende saken til en annen plass. De bryter fristene sine hele tiden (etter min erfaring) og gjør ikke noe for rette på det. Samboer søkte om AAP, fikk beskjed om at det var 2 månder behandlingstid. Han ventet i 11 måneder. En venninne av meg skulle ha dagpenger, fikk beksjed om at det skulle gå fort. Ca 2 uker. Hun ventet i 4 måneder. Jeg har selv måttet stå å foklare de som jobber der sine egne behandligtider, for de viste det ikke. Har flere eksempel, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Lykke til videre med kampen. Med vennlig hilsen ei som ENDELIG er ferdi med NAV-Helvete. Anonymous poster hash: b5af8...a90 Nei,det er faktisk ikke typisk NAV. I følge statistikken,så holder NAV fristene kanskje bra. Og bakgrunnen for at dine venner måtte vente så lenge kan være manglende dokumentasjon. Altså,utenfor NAVs kontroll. Anonymous poster hash: eecf6...d19 Undersøkelser viser vel strengt tatt det stikk motsatte. Riksrevisjonen slakter NAV fullstendig! Anonymous poster hash: c8279...071
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #9 Skrevet 17. juli 2014 Slikt er typisk NAV. Nei, de har mest sansynlig ikke flere jurister til å se på saken og nei de kommer mest sansynlig ikke til å sende saken til en annen plass. De bryter fristene sine hele tiden (etter min erfaring) og gjør ikke noe for rette på det. Samboer søkte om AAP, fikk beskjed om at det var 2 månder behandlingstid. Han ventet i 11 måneder. En venninne av meg skulle ha dagpenger, fikk beksjed om at det skulle gå fort. Ca 2 uker. Hun ventet i 4 måneder. Jeg har selv måttet stå å foklare de som jobber der sine egne behandligtider, for de viste det ikke. Har flere eksempel, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Lykke til videre med kampen. Med vennlig hilsen ei som ENDELIG er ferdi med NAV-Helvete. Anonymous poster hash: b5af8...a90 Nei,det er faktisk ikke typisk NAV. I følge statistikken,så holder NAV fristene kanskje bra. Og bakgrunnen for at dine venner måtte vente så lenge kan være manglende dokumentasjon. Altså,utenfor NAVs kontroll. Anonymous poster hash: eecf6...d19 Undersøkelser viser vel strengt tatt det stikk motsatte. Riksrevisjonen slakter NAV fullstendig! Anonymous poster hash: c8279...071 Når det gjelder f.eks dagpenger, har NAV en målsetning om at 80% av sakene skal behandles innen 3 uker. Sak fra sivilombudsmannen i desember 2013, hvor de faktisk har udnersøkt dette, viser at dette i alle vesentlig grad blir overholdet for dagpengesaker. Bare som ett eksempel! Når det er sagt, så finnes det selvfølgelig alltid eksempler på at NAV eller andre forvaltningsorganer IKKE overholder saksbehandlingstiden.l I den forbindelse er det virkig å huske på at et forvaltningsorgan er avhengig av at alle dokumentene er tilgjengelige i saken før den kan behandles. det betyr at kan ikke bare kan levere inne en søknad om dagpenger og håpe at resten går i orden, man må f.eks også legge ved sluttastest eller annen dokumetnasjon som viser at du er uten jobb. det skulle vært artig å sett en statistikk som viser hvor mange saker som blir liggende fordi de mangler dokumentasjon før de kan behandles....... Anonymous poster hash: 03415...1c3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #10 Skrevet 17. juli 2014 Slikt er typisk NAV. Nei, de har mest sansynlig ikke flere jurister til å se på saken og nei de kommer mest sansynlig ikke til å sende saken til en annen plass. De bryter fristene sine hele tiden (etter min erfaring) og gjør ikke noe for rette på det. Samboer søkte om AAP, fikk beskjed om at det var 2 månder behandlingstid. Han ventet i 11 måneder. En venninne av meg skulle ha dagpenger, fikk beksjed om at det skulle gå fort. Ca 2 uker. Hun ventet i 4 måneder. Jeg har selv måttet stå å foklare de som jobber der sine egne behandligtider, for de viste det ikke. Har flere eksempel, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Lykke til videre med kampen. Med vennlig hilsen ei som ENDELIG er ferdi med NAV-Helvete. Anonymous poster hash: b5af8...a90 Nei,det er faktisk ikke typisk NAV. I følge statistikken,så holder NAV fristene kanskje bra. Og bakgrunnen for at dine venner måtte vente så lenge kan være manglende dokumentasjon. Altså,utenfor NAVs kontroll. Anonymous poster hash: eecf6...d19 Undersøkelser viser vel strengt tatt det stikk motsatte. Riksrevisjonen slakter NAV fullstendig! Anonymous poster hash: c8279...071 Når det gjelder f.eks dagpenger, har NAV en målsetning om at 80% av sakene skal behandles innen 3 uker. Sak fra sivilombudsmannen i desember 2013, hvor de faktisk har udnersøkt dette, viser at dette i alle vesentlig grad blir overholdet for dagpengesaker. Bare som ett eksempel! Når det er sagt, så finnes det selvfølgelig alltid eksempler på at NAV eller andre forvaltningsorganer IKKE overholder saksbehandlingstiden.l I den forbindelse er det virkig å huske på at et forvaltningsorgan er avhengig av at alle dokumentene er tilgjengelige i saken før den kan behandles. det betyr at kan ikke bare kan levere inne en søknad om dagpenger og håpe at resten går i orden, man må f.eks også legge ved sluttastest eller annen dokumetnasjon som viser at du er uten jobb. det skulle vært artig å sett en statistikk som viser hvor mange saker som blir liggende fordi de mangler dokumentasjon før de kan behandles....... Anonymous poster hash: 03415...1c3 Og du ser ingen merkelig i at selv en bedrøvelig mål som 80% ikke blir overholdt? Statistikken blir ikke brukt på feil vis, det er NAV som justerer målene sine for å kunne vise til måloppnpelse, mens vurderingen av de vurderer de opp mot et reelt servicekrav. Å påstå at NAV har kontroll på behandlingstiden sin blir faktisk bare for dumt. Direktøren selv er jo enig i at de har 'et forbedringspotensiale' Anonymous poster hash: c8279...071
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #11 Skrevet 17. juli 2014 Slikt er typisk NAV. Nei, de har mest sansynlig ikke flere jurister til å se på saken og nei de kommer mest sansynlig ikke til å sende saken til en annen plass. De bryter fristene sine hele tiden (etter min erfaring) og gjør ikke noe for rette på det. Samboer søkte om AAP, fikk beskjed om at det var 2 månder behandlingstid. Han ventet i 11 måneder. En venninne av meg skulle ha dagpenger, fikk beksjed om at det skulle gå fort. Ca 2 uker. Hun ventet i 4 måneder. Jeg har selv måttet stå å foklare de som jobber der sine egne behandligtider, for de viste det ikke. Har flere eksempel, men tror jeg har fått frem poenget mitt. Lykke til videre med kampen. Med vennlig hilsen ei som ENDELIG er ferdi med NAV-Helvete. Anonymous poster hash: b5af8...a90 Nei,det er faktisk ikke typisk NAV. I følge statistikken,så holder NAV fristene kanskje bra. Og bakgrunnen for at dine venner måtte vente så lenge kan være manglende dokumentasjon. Altså,utenfor NAVs kontroll. Anonymous poster hash: eecf6...d19 Nei, ingen mangel på dokumentasjon og ingen forklaring på hvorfor de brukte lang tid. Har selv plagdes med NAV i mange år, endelig ferdig. Har selv brukt et år på å krangel med dem på grunn av at feil utbetaling. Det de beskylte meg for å ikke ha gitt gode nok opplysninger. Opplysninger som ble opplyst med 2 dokumentasjoner i tillegg til at jeg skrev det en ekstra gang. Altså opplyst om 3 gangen, enda ikke bra nok. Som sagt jeg har mange eksempel på hvordan NAV har sviktet opp igjennom årene. Både når det kommer til behandligsfrister og en god del andre tind. Om du ikke har denne erfaringen med NAV så flott for deg. Da har du vært heldig!!!! Har til og med vis til deres regelverk, med paragraf osv. for å vise at vi hadde krav på det vi søkte om og fikk til svar "Slikt gjør vi ikke". Statistikker? Ha! Bare tull hele greia. Helt tydelig at de har plukket ut sine 1000 beste resultat og lagd en statistikk av. Anonymous poster hash: b5af8...a90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå