Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #1 Skrevet 16. juli 2014 er sjansen stor for at det er utenfor livmoren? Må jeg fjerne spiralen for å fullføre svangerskapet? Anonymous poster hash: c6606...535
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Du må ringe lege med en gang og komme inn til ultralyd. Fosteret kan være utenfor livmor, sjansen for det er litt større når man blir gravid med spiral, men det trenger absolutt ikke være sånn. Hva de gjør med spiralen kommer an på hvor den sitter, det ser de på ultralyden. Så vidt jeg har forstått vil de nesten alltid prøve å fjerne den. Mamma ble gravid med kobberspiral, men da var det utenfor livmor og fosteret måtte fjernes sammen med hele egglederen (fosteret hadde dødd og kapslet seg inn i egglederen) Anonymous poster hash: a911b...eef
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Takk for svar. Jeg er i utlandet nå så det er litt vanskelig. Jeg er ca 6 uker på vei, er det sånn at en ultralyd vil haste? Er det stor sansynlighet for spontanabort om spiralen fjernes? hi Anonymous poster hash: c6606...535
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2014 #4 Skrevet 17. juli 2014 Hei jeg sitter her og er gravid i uke 37 etter å blitt gravid med kobberspiral. Fikk spiralen fjernet i ca uke 6, men det er ikke alltid det er nødvendig å fjerne den, det kommer an på plasseringen. Men jeg hadde prematur fødsel sist og det var en risikofaktor så fjerning var det rette valget.Fjerning ble konferert med gyn.pol per telefon og gjennomført av fastlegekontoret. Jeg var veldig bestemt på fjerning. Var faktisk ikke inne å sjekka plasseringen, selv om jeg har inntrykk av at det skulle vært gjort. Jeg fikk litt blødninger og smerter i høyre siden som gjorde at jeg fryktet svangerskap utenfor livmor, ble sjekka med ul nesten en uke etter fjerning og alt ok Det er en risiko på ca 50 % for at fjerningen medfører spontanabort ble jeg forklart. Anonymous poster hash: d2875...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå