Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Vi har bygd oss et hus, og bodd der i nesten 5 mnd nå. Så skulle en rekke problemer dukke opp, men det verste var gulvet i gangen med varmekabler i. For den sluttet plutselig å virke. Elektriker ble tilkalt for å fikse feilen, og en av flisene måtte slås opp. Feilen ble funnet i form av brudd på kabelen, etter ca 1 time med boring. Etter operasjonen virket gulvet, og vi ble glade for dette Så dro vi omsider på ferie etterhvert, og var borte i 10 dager. Alt av strøm i huset ble slått av. Og etter ferien vendte vi tilbake til huset, og slo på alle systemer. Golvet fungerte fremdeles, men så etter 2 snaue timer ble det kaldt igjen :/ Vi vurderer å ta dette på forsikringen, da operasjonen forrige gang ble dekket av snekkeren som sto for det hele. Men i dag slo samboer fast at hele gulvet måtte hugges opp :/ Jeg ble helt knust... Vi har en baby på 11 mnd som bor opp i det hele, og vi er avhengi av inngangen for å komme oss til badet og vaskerommet. Og dette opplegget vil ta opp til flere dager Jeg sier til samboer at det ikke er forsvarlig for oss og det lille barnet å bo her, da luften og alt av vegger blir støvbelagt. Er det ikke på sin plass at vi bor et annet sted, mens arbeidet pågår? I vårt tilfelle vil hotell være det beste.. Anonymous poster hash: e3a9c...f1b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #2 Skrevet 16. juli 2014 Jeg forstår frustrasjonen din. Men samtidig forstår jeg ikke at dere ikke bare kan lukke dører eller dekke til slik at andre rom ikke blir særlig rammet av støvet. Så kan dere gå forsiktig gjennom gangen når dere må på badet og vaskerommet. Vask alle klær på forhånd så er det mindre klesvask også. Dette er ingen stor krise, det er snakk om noen få dager som blir mer strevsomme/irriterende enn du/dere skulle ønske. Jeg hadde ikke brukt penger på hotell for dette. Men har dere så god råd, så for all del. Se positivt på det - det er supert at dere oppdaget og får fikset denne feilen mens det fremdeles er sommer og varmt. Hadde vært verre om det skjedde i verste sure og kalde høst/vinter. Anonymous poster hash: f664e...e48
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #3 Skrevet 16. juli 2014 Jeg forstår frustrasjonen din. Men samtidig forstår jeg ikke at dere ikke bare kan lukke dører eller dekke til slik at andre rom ikke blir særlig rammet av støvet. Så kan dere gå forsiktig gjennom gangen når dere må på badet og vaskerommet. Vask alle klær på forhånd så er det mindre klesvask også. Dette er ingen stor krise, det er snakk om noen få dager som blir mer strevsomme/irriterende enn du/dere skulle ønske. Jeg hadde ikke brukt penger på hotell for dette. Men har dere så god råd, så for all del. Se positivt på det - det er supert at dere oppdaget og får fikset denne feilen mens det fremdeles er sommer og varmt. Hadde vært verre om det skjedde i verste sure og kalde høst/vinter. Anonymous poster hash: f664e...e48 Blir nok en del boring og bråk også, er jeg redd :/ Dette likte ikke datteren vår forrige gang.. En mulighet er nok at jeg triller lange turer mens det står på. En annen ting som jeg er forbannet på, er at våre oppsparte penger skal måtte gå til dette.. 2.etg. Er helt uferdig.. Anonymous poster hash: e3a9c...f1b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #4 Skrevet 16. juli 2014 De som bygde huset må jo ta ansvar for dette og det må dere sørge for. Anonymous poster hash: 40da7...e01
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #5 Skrevet 16. juli 2014 Hvis det er håndtverkere som har utført alt arbeidet og dere ikke har gjort noe selv er det selvsagt reklamasjonsgrunn og noe dere ikke skal betale selv. Kan dere ikke bruke hageinngangen mens arbeidet utføres? Anonymous poster hash: a9d0b...ed4
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #6 Skrevet 16. juli 2014 Du går deg en lang tur når det verste bråket foregår, tilbringer dagen på kjøpesenteret, besøker venner/ familie, babykino, lekeland ++ de borer vel bare første dagen uansett, og normal arbeidsdag slutter i 3-4 tiden. Det burde gå greit å holde seg ute frem til da. Klesvask kan holdes til et minimum de dagene. Bleiene kan skiftes andre steder enn badet, så slipper du passere gangen så ofte. Ha ett par slipperser stående som du tar på akurat når du går gjennom gangen. Alt av dører holdes lukket! Dette er da virkelig ikke noe å ta inn på hotell for. Om huset er 5 mnd, så skal dere heller ikke betale selv, med mindre dere har gjort alt arbeidet selv. Anonymous poster hash: 56c88...98e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #7 Skrevet 16. juli 2014 Mareritt? Dette går på garantien. Hva er problemet? Anonymous poster hash: b33d6...8a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå