Gå til innhold

Alenemor og utelatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Lurer på om det er andre som er/har vært i samme situasjon..

Jeg flyttet tilbake til hjemplassen min for noen år siden(hadde bodd borte i mange år),jeg fikk datteren min snart(2år) å ble ganske fort alene med henne..

Jeg trives kjempe godt som mor å elsker henne over alt på jord..

Men det hadde vert godt med litt litt voksne venner å..

Har ei venninne som jeg har kjent siden barneskolen,hun har to barn med samboeren sin.

Har prøvd flere ganger å få henne med på ting som: kino,jentekveld,trille tur lr en koselig tur på byen.. Men er ikke ofte hun kan,men det er bare når det gjelder meg for titt å ofte drar hun ut med andre venninner..

Som f.eks jeg og ei bekjent snakket om at vi kunne tenkt oss en tur til Ikea, så jeg foreslo at vi tre kunne ta oss en tur opp dit i juli.. Ja kanskje fikk jeg som svar,for 2 uker siden dro hun opp dit med 2 venne par uten å spør om jeg ville være med.. 

Jeg sa ingen ting, spurte om hun ville være med ut en dag siden jeg hadde barnevakt.. (hadde vært koselig med venninne kveld) hørte ikke noe fra henne,så ble hjemme.. fikk snap av henne, ute og festet med en hel gjeng.. og jeg hadde ikke blitt spurt om jeg ville bli med :(

Jeg er ikke akkurat den mest sosiale av meg,men det er bare det at det hadde vært greit å blitt spurt engang.. Synes det er trist,leit å sårenes.. (grein faktisk litt)

Hun maste sånn på at jeg måtte ta leiligheten som var nær henne sånn at vi kunne være mer samens om dagene,siden ungene er jevnaldrenes.. Men eneste gangene jeg hører fra henne er når ingen andre har tid til å henge med henne.. 

Anonymous poster hash: 8bf25...21a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt er utrolig sårende og vondt!

Jeg forstår deg kjempe godt!

Hun derimot tenker ikke på det, hun gjør det nok ikke med vilje

Trøsteklem

Anonymous poster hash: 241d3...309

Skrevet

Så vond følelse å bli utelatt på den måten :( Spesielt når man får snapper og sånt hvor det er tydelig at de andre koser seg og man ikke er invitert.

Er det noen mulighet å finne seg andre venner? Denne venninnen er ikke noe å samle på, ikke sitt og vent på at det skal bli bedre. Finn noen andre å være sammen med istedenfor :)

Anonymous poster hash: 5520f...3b8

Skrevet

Skal være brutalt ærlig. Dette er ikke en venninne. Hun er faktisk ikke interessert i å være din venninne.

Kutt henne ut.

Trøsteklem.

Anonymous poster hash: 157fb...711

Skrevet

Hei, 

Jeg føler så med deg for akkurat sånn har jeg det og. 

Vi er en vennegjeng på 6-9 stk alt ettersom. Alle bor ikke her hvor vi er vokst opp men 4-5 gjør det. 

Alle de er samboere og alle unntatt en av de har barn. 

Det er ikke ofte jeg har barnevakt, men blir aldri omtrent bedt med på ting. Det er kun  hvis det er jentene som skal gjøre noe. Er det noe middag ute og sånt blir jeg ikke invitert fordi jeg ikke har kjæreste. 

Denne uka har jeg barnefri (faren til barnet fikk 3 åringen igår og skal ha han til fredag). 

Igår spurte jeg om noen av venninnene mine ville finne på noe, men fikk bare til svar at de skulle være med familien. Noe de alltid er. 

Skjønner at de ikke kan sette seg inn i min situasjon siden de aldri har vært der. Men merker at jeg trenger vennene mine mer enn de trenger venner. 

Er alltid den som har tatt initiativ til ting alltid den som har tatt kontakt. Ble så lei dette så jeg sluttet, da ble jeg mye alene. 

Føler jeg alltid er alene omtrent. 

jobber i nabobyen og den er litt større så nå vurderer jeg sterkt å flytte dit slik at jeg kan få meg noen nye venner. Merker jeg trenger det før jeg går inn i en dyp depresjon av å bare være alene. 

Hvis jeg er sammen med noen så er det søstra mi som regel og vennene hennes for blir spurt litt da. 

Selv om mange ikke mener å være sånn så går det ikke an å unnskylde til en hver tid. På ett eller annet tidspunkt må de kunne tenke. 

Så føler veldig med deg. Ville kanskje prøvd å heller være sammen med noen på jobben din i stedet for. 

Trøsteklem

Anonymous poster hash: 34448...2a9
Skrevet

Hvor bor du? Føler det akkurat sånn selv. Sitter igjen helt uten venninner etter jeg ble alenemor. Kunne ha trengt en god venninne :-)

Anonymous poster hash: 3c14a...39c

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke opplevd dette som alenemor. Men det jeg har opplevd er å få nye venner i andre alenemødre! Fått 3 fantastiske venninner som også er i samme situasjon:) vi har klart å samkjøre samværshelger og finner ofte på ting både med og uten unger:)

Er ofte med andre venner også da:) men er nok noe i at like barn leker best:)

Anonymous poster hash: 07af5...c0a

Skrevet

Har vært inne på tanken på å kutte henne ut,men da blir det kun meg og ungen..

Men er ikke så bra å la det holde på sånn som det har vært,så da får jeg bare jeg håpe jeg kommer inn på skole å får muligheten til å treffe nye venner ;)

Bor i ei lita bygd utenfor Molde,så er ikke så mange muligheter til å treffe folk..

Men nå er jeg faktisk dritt lei av å bli behandlet som dette,så er bedre å være alene da ja...

Skrevet

Det høres ut som om hun ikke er interessert i å være venn med deg mer. 

Anonymous poster hash: 1a460...38b
Skrevet

Er det jeg kom fram til å,så da får det bare bli som det blir...

Skrevet

Har vært inne på tanken på å kutte henne ut,men da blir det kun meg og ungen..

Men er ikke så bra å la det holde på sånn som det har vært,så da får jeg bare jeg håpe jeg kommer inn på skole å får muligheten til å treffe nye venner ;)

Bor i ei lita bygd utenfor Molde,så er ikke så mange muligheter til å treffe folk..

Men nå er jeg faktisk dritt lei av å bli behandlet som dette,så er bedre å være alene da ja...

Jeg er småbarnsmor og bor i Fræna:))

Anonymous poster hash: f468e...6c9

Skrevet

Yeiii :) er jo ikke så langt unna :)

Hvor holder du til da :) ?

Hun venninna som du skriver om her, ville jeg holdt meg unna..

Jeg har gjort det samme med samtlige, og byttet ut vennekretser opp igjennom årene.. Folk forandrer seg like ofte som vestlandsværet, har jeg erfart.

Hvor gammelt er barnet ditt?

Til nå har jeg fått meg nye bekjente gjennom en barselgruppe.

Ofte er det slik at man må komme inn i en gruppe på et vis, for å bli godtatt.

Som tilflytter med en annen dialekt, har jeg måttet stå på litt ekstra for å bli kjent med folk:)

Skrevet

Men det kan jo bli litt kleint da å invitere deg på parmiddag eller sammen med andre med mann og barn. Er ikke sikkert hun prøver å være ekkel.

Anonymous poster hash: 8129e...d3b

Skrevet

Men det kan jo bli litt kleint da å invitere deg på parmiddag eller sammen med andre med mann og barn. Er ikke sikkert hun prøver å være ekkel.

Anonymous poster hash: 8129e...d3b

Er det kleint? Hvordan da? Kunne jo spurt henne om det ville bli ukomfortabelt for henne, ikke bare la være å invitere henne. 

Anonymous poster hash: d5090...8ca

Skrevet

Bor i Julsundet,har ei jente på 16 mnd :)

Skal det straffe seg at jeg ikke har kjæreste da?? Å som oftest når hun er ute med venner/venniner ,er det jo mannen hennes som passer barna.. 

Skrevet

Jeg forstaar veldig godt at du er ensom og at dette oppleves veldig vondt. Forhaapentligvis finner du noen her inne som du har mer til felles med, og som faktisk har lyst til aa treffe deg.

Ha en god helg, alle sammen!

Anonymous poster hash: 51c6e...790
Skrevet

Jeg har det akkuratt som deg. Med ei venni de også.. så føler meg helt alene. Det har tydd til tårer en gang her også.. jeg får så vondt av å høre at flere har det sånn :( har ingen gode råd. Men jeg dro nå på ferie og besøkte familie langt unna. Det hjelper litt. Men det er likevel ensomt og tenke på å komme hjem igjen. Det beste er å gjøre det beste ut av deg selv. Dra ut alene, bli kjent og kos deg, lær deg og hygg deg i ditt eget selskap og si akkuratt hva du føler til dem som sårer deg.

Anonymous poster hash: b03a4...406

Skrevet

Bor i Julsundet,har ei jente på 16 mnd :)

Skal det straffe seg at jeg ikke har kjæreste da?? Å som oftest når hun er ute med venner/venniner ,er det jo mannen hennes som passer barna..

Ok.Om du er en del i Molde, så kan vi sikkert møtes en gang :)

Jeg har også ei jente, og hun er 11 mnd nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...