Gå til innhold

Hvordan har fødselene deres startet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det startet med rier eller at vannet går?
Har dere hatt noen tegn på at noe skjer på forhånd?

Hilsen ei som er veldig fødeklar

Anonymous poster hash: 2abc4...2f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannavgang alle tre gangene! Ingen tegn på forhånd. Skjønt, de to første gangene hadde jeg blitt strippet på overtidskontroll tidligere på dagen, så helt uventet var det ikke.

Anonymous poster hash: 20238...03a

Skrevet

Vonde mensmurringer gjennom natten, så gikk vannet men et "knepp" mens jeg lå i senga om morgenen.

Skrevet

Med førstemann gikk vannet på natta (3 timer etter sex). Hadde ingen forvarsel, fødte fire dager før termin.

Med andremann startet det med rier, og de tok vannet på sykehuset. Hadde mye vondt de siste dagene før fødselen. Var til sjekk på sykehuset to-tre dager før fødsel. Klarte nesten ikke gå, hadde vondt i underlivet, og var usikker på om slimproppen hadde gått fordi det var slimete i trusa. Det hadde den ikke. Fødte på termin.

Skrevet

Fødselen startet med at vannet gikk.

Hadde løs mage to dager i forveien og mensmurringer i fire dager + nedpress.

Anonymous poster hash: a0484...618

Skrevet

Første så gikk vannet, ingen forvarsel.

Andre så startet det med veer, jeg mente ikke en fødsel nermet seg men det gjorde min mor som tok med seg eldste barnet. Halvtime ett hun dro så var det 5min mellom riene og måtte dra til sykehuset.

Snakket med mamma i ettertid, hun bare viste det sa hun.

Anonymous poster hash: e87dd...1b2

Skrevet

Jeg spiste MYE i forkant, trodde det var en en kjempe-poop som skulle ut senere, men det var tidlige rier.

Masse lykke til!

Anonymous poster hash: 9e1f1...597
Skrevet

Med nr.1 fikk jeg dagen før dagen rier som kom oftere og oftere. Da skjønte jeg at noe var på gang. Da vi kom på sykehuset, hadde jeg 6 cm med åpninger. Med nr.2 fikk jeg modningsblødning om morgen, ringte derfor til sykehuset og sjekket med dem om jeg måtte komme inn for et sjekk, jordmora mente at jeg ikke trengte det før jeg begynte å kjenne at riene kom evt at det blødde enda mer. Jeg tok derfor med ro, pakket så fødselbagen og ringte så mannen og sa i fra at fødselen startet mest sannsynlig i dag, så han måtte ha telefon tilgjengelig resten av dagen. Resten av dagen slappet jeg mest mulig av og spiste godt. Først utpå kvelden begynte jeg å merke at riere kom tett etter hverandre, da vi ankommet sykehuset hadde jeg en åpning på 6 cm, og litt over en time senere kom lille tøtta ut :)

Lykke til

Anonymous poster hash: 6e1b1...6ca

Skrevet

Kjempe rie som lyn fra klar himmel med begge to. Ikke noe oppbygging av rier som jeg hører andre snakke om. Bare kjempe vondt med en gang. Nr 1 kom 2,5 timer og nr 2 kom 34 minutter.

Anonymous poster hash: da642...bc8
Skrevet

Første startet med vannavgang, men det halve døgnet før vannet gikk var jeg ikke som jeg pleier. Jeg var sliten, kvalm, trøtt og følte meg ikke i form i det hele tatt.

Andre startet med rier på formiddagen som ble tettere og vondere utover ettermiddagen, fødte på natta. Vannet gikk ikke før på 8-9 cm åpning

Tredje startet med maserier, gikk med disse riene som kom og gikk i en uke. Våknet om natta og hadde rier hvert tiende minutt i to timer også gav det seg igjen. Etter en sånn slitsom uke ville jordmor sjekke meg og jeg hadde 3 cm åpning og var helt moden og avflatet. Hun strippet meg, men ingenting skjedde før neste dag. Da var jeg inne på sykehuset til kontroll og de tok vannet, da kom endelig riene skikkelig igang

Fjerde startet med vannavgang. Ingen tegn eller vasler på forhånd. Var forkjølet og hostet, og midt i en hostekule sa det bare "knepp" og vannet fosset ut. Riene kom umiddelbart etter at vannet var gått.

Anonymous poster hash: 43663...2da
Skrevet

første tegnet var slimproppen som gikk, 3 dager senere kom smertene i korsryggen, så svake rier til jeg fødte. Ingen vannavgang før full åpning.

Anonymous poster hash: f49a6...011

Skrevet

Nr 1: rier, ingen tegn i forkant, termindagen

Nr 2: vannavgang, ingen tegn i forkant, 1 mnd før termin

Nr 3: rier, ingen tegn i forkant, 1 uke over termin

Skrevet

Nr 1: Spontan vannavgang i uke 34+3

Nr2: Premature rier 32+6 som ble stoppet opp med drypp og tabeletter, påfølgende sykehusopphold i 15 dager, nå er jeg 36+5 og spent på hvordan fødselen vil starte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...