Gå til innhold

Er jeg blitt "avhengig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har verdens nydeligste lille baby på 4 måneder. Jeg har allerede fått mensen tilbake, og prøver allerede å bli gravid igjen. Mannen er ikke klar over dette. Jeg styrer mye med EL tester ol. Elsker babyen min, og koser meg masse hjemme. Men håper så på positiv test i begynnelsen av neste måned. Er jeg "avhengig" blitt? Er 31 år.. Første barnet vårt på 4 mnd. Ønsker oss 3, derfor litt dårlig tid føler jeg...

Anonymous poster hash: 8670e...94e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst så bør du og mannen din sammen være enig om når det er riktig å få den tredje!

Anonymous poster hash: 28d26...cf5

Skrevet

Dum er en bedre beskrivelse. Du og mannen må være enige om dette. For et nek du er.

Anonymous poster hash: e9144...1be
Skrevet

Først og fremst så bør du og mannen din sammen være enig om når det er riktig å få den tredje!

Hun snakker om andre barnet, så da kan hun bestemme selv? :P

Anonymous poster hash: cb70d...e53

Skrevet

Først og fremst så bør du og mannen din sammen være enig om når det er riktig å få den tredje!Anonymous poster hash: 28d26...cf5

Hun snakker om andre barnet, så da kan hun bestemme selv? :PAnonymous poster hash: cb70d...e53

Ja, jeg så det nå :P, men poenget er at man går ikke bak ryggen på mannen når det kommer til slike avgjørelser!

Skrevet

Jeg kjenner igjen følelsen. Prøv å nyte tiden med den lille du har en stund, i stedet for å sette i gang prøvingen på nestemann allerede... Da går du glipp av mange gode følelser for det lill nurket som er hos dere nå.

Hilsen en som har vært i dine sko og angrer..

Anonymous poster hash: 6560d...5e2
Skrevet

For det første: Hvordan VÅGER du å overkjøre mannen din på denne måten? Dette er da en avgjørelse dere skal ta sammen? Snakk med ham, og la ham få ha et ord i saken. Dette blir for dumt!

For det andre: Nyt tiden med babyen din. La babyen få ha mammaen sin litt for seg selv, før du produserer en ny. Det er viktig å få tid med den første, istedenfor å kaste seg igang med en ny.

Anonymous poster hash: f20b2...890
Skrevet

Veldig egoistisk og korttenkt. Babyen din burde slippe konkurranse med en gang, og mannen din fortjener garantert bedre.

Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 83129...9b9
Skrevet

Du er ikke avhengig, men sikkert helt normal. ;)

Jeg hadde enormt lyst på nr to når min baby var på samme alder som din- SKIKKELIG lysten på en liten en til, jeg ble ikke gravid da, noe jeg er veldig glad for i dag. For tiden fremover når den lille begynner å bevege seg mer, kreve mer av deg og utvikle seg kan til tider være veeeeeldig travel til og med når man ikke går gravid.

Så nyt den lille du har nå, og la h*n få litt tid sammen med ei mamma i god form. ;)

Skrevet

Synes det er råttent å gjøre dette uten mannens samtykke. 

Men jeg vil bare si at vi gjorde det samme (vi var enige, vel og merke), men ble ikke gravid. Nå er barnet halvannet, og himmel, jeg er SÅ glad for at jeg ikke ble gravid. Det er helt ubeskrivelig travelt! Anbefaler deg å vente - nyt tiden med den lile.

Anonymous poster hash: f0755...95f
Skrevet

Avhengighet (til hva?) er ditt minste problem vil jeg si. 

Skrevet (endret)

Hun snakker om andre barnet, så da kan hun bestemme selv? :P

Anonymous poster hash: cb70d...e53

Så det er greit å ta avgjørelsen alene når det er nr 2?😳

Ok, så sammenhengen nå 😊

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Nei, klarer ikke å la være... Hmmmm. Håper likevel på positiv test om noen uker altså.. Det med at babyen min trenger mammaen sin for seg selv, hva med tvillinger? Går da bra med de..??

Anonymous poster hash: e991b...860

Skrevet (endret)

Nei, klarer ikke å la være... Hmmmm. Håper likevel på positiv test om noen uker altså.. Det med at babyen min trenger mammaen sin for seg selv, hva med tvillinger? Går da bra med de..??

Anonymous poster hash: e991b...860

Med tvillinger så har man ikke noe valg. Det har du.

En baby har godt av å være sentrum en stund før nestemann tar over showet :laugh:

Et så lite barn blir ikke bortskjemt på oppmerksomhet, og du vet jo heller ikke hvordan en ny graviditet vil bli for deg.

En annen ting er at dere må være enige om dette.

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

Dårlig gjort ovenfor mannen? Ikke enig... Regner med at han vet hvordan babyer blir til og vil han ikke ha en til må han huske kondom!

Men en samtale ang saken er lurt.

Skrevet

Naturligvis må du og mannen din være enige i at dere vil forsøke på en nummer to HI. Å prøve å få barn, det gjør man ikke bak sin partners rygg.

Skrevet

Dårlig gjort ovenfor mannen? Ikke enig... Regner med at han vet hvordan babyer blir til og vil han ikke ha en til må han huske kondom!

Men en samtale ang saken er lurt.

Hallo!? Mannen burde vel bli informert om at HI driver med EL-tester og vil bli gravid igjen!? HI kan da ikke lure ham slik?

Anonymous poster hash: 83129...9b9

Skrevet

Når de allerede er enige om å få 3 barn, så ser ikke jeg problemet helt.

Fra den eldre garde har jeg hørt at mennene sjeldent var involvert i selve planleggingen rundt det å bli gravid, men at de var enige om antall. Så hvorfor var det greit før, men ikke nå?  

Mannen vet jo hvordan baby lages, og er han med på leken så får han tåle steken. 

Anonymous poster hash: 39c09...f40
Skrevet

Eg tenkte og litt slik då førstemann var 4 mnd.  Vi var over den første nyføddperioden, og inne i ein roleg fase.  Det vart travlare etter kvart! 

Eg vart gravid att då første var 8 mnd, og det var meir enn tett nok.  Hadde ein del dårleg samvit for eldstemann som framleis var liten då nr 2 kom.  Heldigvis var nr to ein roleg og tålmodig baby.

- eg vil råde deg til å vente litt, og sjølvsagt ta mannen med i planlegginga.  Du har ikkje dårleg tid som 31 åring!

Anonymous poster hash: 0a26f...cd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...