Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et barnslig spørsmål og problemstilling, men har funnet en brukt vogn jeg vurderer å kjøpe, men den er altså knall rød og vi venter gutt.

Er det "teit" å trille rundt på en liten gutt i knall rød vogn? Alt er riktig med den, bortsett fra fargen. Tenker at alle kommer til å anta at han er en jente..

Noen som har noe mening om denne ikke fryktelig dype problemstillingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan bruke rød vogn til gutt! Bruk blått på tepper, dynetrekk etc istede.

Skrevet

Når har rød blitt en "jente farge"? Trodde det var bare rosa som var feminint. 

Anonymous poster hash: f21e7...6e7
Skrevet

Det er mulig jeg er sær, men jeg hadde ikke kjøpt meg en helt rød vogn hvis jeg ventet en gutt. Hadde den vært rød og blå, rød og svart osv kunne jeg nok vurdert det.

Hadde jeg derimot hatt ei jente og en rød vogn fra før, og ventet gutt så hadde jeg ikke byttet ut vogna.
Men altså ikke gått å kjøpt en rød vogn til en gutt....

Men for all del, fargen er jo ikke det viktigste.
Men skulle jeg ha tatt valget ..................

Skrevet

Det fins ikke jentefarger og guttefarger. Har du lyst på den, kjøp den.

Skrevet

Vi hadde rød vogn for begge gutta! Den var altfor god og jeg synes rødt er ikke noe jentefarge. Jeg kler dem jo rødt hele tiden, gult også! Du kan SE dem blant folk når de er i gult! De er nå 3 og 4 år og stikker av ofte! :D og to gutter til arvet deres to røde vogna!

Skrevet

Rød er ikke jentefarge i følge de åtte barna jeg møtte på lekeplassen her om dagen. jeg er helt enig. Rosa og lilla mente de derimot var forbeholdt jenter, jeg er uenig. Men, poenget var at du kan fint bruke rød vogn til gutt uten at det blir rart. Jeg har utrolig mye rødt tøy til gutten min, mange jakker blant annet. Fordi han passer det så godt. :) 

Anonymous poster hash: 4f5aa...3cb
Skrevet

Rødt er kjempefint, også til gutt! Kjør på :)

Skrevet

Går helt fint med rød vogn til gutt :)

Min mor hadde en dus-rosa og grønn spraglete vogn til min bror i sin tid, gikk helt fint det også ;)

Anonymous poster hash: 5e444...2e5
Skrevet

Har du lyst på den, kjøper du den:) Vi hadde rød/rosa babybilstol til vår gutt, han var også førstemann.

Anonymous poster hash: 78d0f...057
Skrevet

Jeg hadde lilla vogn til min gutt, synes det er mer "jentete" enn rødt, men jeg tenkte ikke over det da jeg kjøpte den, valgte bare den fargen jeg likte best. ;)

Og det gikk helt fint, fikk ingen kommentarer på det. Det var noen som trodde han var jente et par ganger, men da var vogna igjen hjemme, og han hadde blå klær på seg. Den ene gangen til og med en blå lue med navnet hans på. Så det kan skje helt uavhengig av farger. :P

Anonymous poster hash: b43b5...dc0
Skrevet

Jeg har nettop kjøpt en rød vogn og jeg får gutt.

Sambo mener det er jentefarge, men da spør jeg om han er jente siden han har så mye jakker, gensere, skjorter, t-skjorter og slips i rødt.

Han ble stille da ja.

Anonymous poster hash: 4b0df...75b

Skrevet

Jeg ville definitivt styrt unna rød vogn, uansett kjønn...

Anonymous poster hash: 9ba9a...e15

Skrevet

Jeg hadde rød vogn til sønnen min, og han har alltid hatt mye røde klær, og nå som han er 9 år så er ynglingsfargen hans rød og han velger selv rødt på klær :)

Så ja, synes rødt er fint på vogn til gutt :)

Anonymous poster hash: b15b6...df8

Skrevet

Jeg hadde knall rød bugaboo vogn til sønnen min.

Skrevet

Aldri fått kommentar på den rosa(!) vognen mine gutter har brukt. Eldste er jente og mannen plukket ut vogn. Rød vogn passer til begge kjønn. Gutta her har mye røde klær da jeg hater alt grått/ svart/ mørkeblått.

Anonymous poster hash: 243af...2ec

Skrevet

Jeg hadde også rød vogn til gutten. Syns det var kjekt å ha en annen farge en svart , mørkeblå og grå for da var det lett å se hvilken vogn som var min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...