Gå til innhold

Negativ eggløsningstest


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for første gang prøvd eggløsningstester, og får bare negative. Er min 3. pp. Sluttet på p-piller i mai. Har hatt stabil syklus på 26 dager siden, og tatt det som en selvfølge at eggløsning kommer ca. 14 dager før første menstruasjonsdag, og regelmessig. Forventet eggløsning var da på søndag, og startet å teste på torsdag. Alle har vært negative, inkludert i dag.

 

Tar kun én test om dagen, på ettermiddag/kveld. Lar det gå minst et par timer siden forrige toalettbesøk. Bruker strimler fra billige-tester. Kjøpte 7, så nå har jeg bare en igjen..

 

Dette var jo ikke planen! ;) Ville bare se at eggløsning kom når jeg trodde og få følelsen av å gjøre noe. Noen som har opplevd liknende? Kan det hende at jeg bare har "gått glipp av" hormonstigningen? Eller at EL er litt forsinket denne gangen? Noen som har fått negative EL-tester, men blitt gravide i den perioden?



Anonymous poster hash: e72b0...5c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg ville brukt morgenurin hvis jeg var deg. :) Da er du sikker på at den er konsentrert nok. Dersom du tester hver eneste morgen fra TR er ferdig til den kommer igjen burde du jo absolutt få positiv test en eller annen gang! Ellers så kan det jo rett og slett være at eggløsningen din ikke har startet igjen etter P-pillene? Det går visst an å ha mensen likevel om man ikke har eggløsning... :-/ Ha is i magen, så ordner det seg nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaTilFelix

Jeg har brukt clear blue, den "vanlige" rosa, gav utslag to dager på rad. Brukte samtidig også den lilla, med dobbel hormonindikator, og da fikk jeg fire dager med smilefjes. Brukte morgen- og ettermiddags/ kveldsurin om hverandre. Begynte en uke etter første menstruasjonsdag, gikk noen dager før de begynte å slå ut.. Kanskje prøve clearblue for å være på den sikre siden neste gang..?

Endret av MammaTilFelix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Leste mye om det på forhånd, og forstod det slik at ettermiddag/kveld var det beste. Nå har jeg brukt opp den siste, fortsatt negativ. Men har lest en del rundt, og funnet mange som bare har fått negative tester, men som har blitt gravide -så jeg håper;) Får ikke en gang en svak teststrek, slik mange har. Kun kontrollstrek. Mulig jeg drikker for mye vann;)

 

Jeg får bare håpe EL skjer:) Det eneste som er litt rart denne pp er at jeg enda ikke har ømme bryster. Har fått det etter antatt EL de to forrige, kjempevondt bare å gå i trapper. Mulig det kommer om et par dager, altså. Uff, enhver kan bli gal av prøving, altså! ;)



Anonymous poster hash: e72b0...5c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt clear blue, den "vanlige" rosa, gav utslag to dager på rad. Brukte samtidig også den lilla, med dobbel hormonindikator, og da fikk jeg fire dager med smilefjes. Brukte morgen- og ettermiddags/ kveldsurin om hverandre. Begynte en uke etter første menstruasjonsdag, gikk noen dager før de begynte å slå ut.. Kanskje prøve clearblue for å være på den sikre siden neste gang..?

Ja, jeg får se om jeg heller skal prøve den neste gang. :) Men har hørt at flere ikke får positiv på den heller. Prøver liksom å ikke stresse så mye med prøvingen, men det går jo ikke så bra;P

 

Anonymous poster hash: e72b0...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Takk for svar:) Leste mye om det på forhånd, og forstod det slik at ettermiddag/kveld var det beste. Nå har jeg brukt opp den siste, fortsatt negativ. Men har lest en del rundt, og funnet mange som bare har fått negative tester, men som har blitt gravide -så jeg håper;) Får ikke en gang en svak teststrek, slik mange har. Kun kontrollstrek. Mulig jeg drikker for mye vann;)

 

Jeg får bare håpe EL skjer:) Det eneste som er litt rart denne pp er at jeg enda ikke har ømme bryster. Har fått det etter antatt EL de to forrige, kjempevondt bare å gå i trapper. Mulig det kommer om et par dager, altså. Uff, enhver kan bli gal av prøving, altså! ;)

 

Anonymous poster hash: e72b0...5c9

Da tror jeg ikke du har hatt el enda! Jeg drikker MYE vann, og ikke alltid jeg får sterkere strek enn kontrollstreken, men like sterk. Et par dager før el er billigtestene fortsatt helt hvite her, med A1-tester fikk jeg oftere to streker lenge før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal tempe i tillegg?

Så får du i alle fall et sikrere svar på om du faktisk har hatt el eller ikke :)

 

Forrige mnd fikk jeg bare svake streker i økende og avtagende styrke på el-testene. Ingen positive. Men, tempingen viste klar stigning ikke lenge etter den "sterkste" av de negative el-testene, så det var nok el, men bommet nok bare på tiden med testene. Denne måneden tenkte jeg da å øke frekvensen på testene, så da jeg på dag 12 fikk halv-sterk sterk på kvelden, tok jeg ny neste morgen, den var like sterk som kontrollstreken, og positiv. Neste morgen var den mye svakere igjen. Så tydeligvis er det et smal vindu for meg å få få positiv i.

 

Men om alle dine er helt hvite, så ville jeg definitivt tempet i tillegg. Har lest at det dessverre kan være sykluser hvor el ikke skjer. Og definitivt kan det skje at den blir forsinket også. Temping vil kunne gi deg noen svar sannsynligvis. Og fortsett å ta testene en hel syklus, kan hende den bare er treg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Har kjent bittelitt murringer i dag, kanskje det skjer noe nå. Jeg får bare vente og se, og fortsette å legge inn aksjer så ofte som mulig;)

 

Prøvde å tempe litt første pp, men bare under armen, og var nok ikke nøyaktig nok på tidspunktet. Synes det er så ekkelt å putte noe inn rektalt, så er ikke så interessert i det.. ;) Får nok vurdere det hvis det drøyer, men vil jo egentlig stresse minst mulig med dette. Burde nok droppet EL-tester også, i alle fall såpass tidlig i prøvingen. Menmen.



Anonymous poster hash: e72b0...5c9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville brukt morgenurin hvis jeg var deg. :) Da er du sikker på at den er konsentrert nok. Dersom du tester hver eneste morgen fra TR er ferdig til den kommer igjen burde du jo absolutt få positiv test en eller annen gang! Ellers så kan det jo rett og slett være at eggløsningen din ikke har startet igjen etter P-pillene? Det går visst an å ha mensen likevel om man ikke har eggløsning... :-/ Ha is i magen, så ordner det seg nok! :)

 

Man skal IKKE bruke morgenurin på eggløsningstester, kun på gravidtester! Dette fordi vi ALLTID har litt LH (eggløsningshormon) i kroppen hele syklusen, så hvis man bruker morgenurin kan det slå ut falsk positiv. 

 

Har man eggløsning skal det slå ut sterkt på ettermiddagsurin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...