Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Han sluttet med bleie når han ble tre år i mars, har siden det gått helt fint med tissing, går selv på do når han må. Helt tørr på natta. Men å bæsje i trusa, det gjør han hver eneste dag! Kan sitte lenge på do/ potte, underholde ol, men skjer aldri noe. Kun i trusen! Han vet godt at han skal gjøre dette på do. Å da er han enig, neste gang skal han gjøre det på do...men nei. Har prøvd belønning og allt som er føler jeg. HVA kan jeg gjøre annerledes? Tips?:-) Anonymous poster hash: 088b4...b10
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Sikker på at han var klar for å slutte med bleie? Anonymous poster hash: c1bad...cf4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Da er han ikke klar for å gå uten bleie. Putt den på igjen til han faktisk begynner å bruke doen, det er sikkert kjipt for ham, men han kan ikke holde på sånn. Anonymous poster hash: 12afe...2a8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Hvor lenge har han vært uten bleie? Anonymous poster hash: 954ca...307
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Hvor lenge har han vært uten bleie? Anonymous poster hash: 954ca...307 Hvis du leser hovedinnlegget får du all infoen du trenger gitt. Anonymous poster hash: 12afe...2a8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Vi hadde samme problemet, men dog bare i 2 mndr før det plutselig løsnet av seg selv. Og etter det ingen uhell! Har han vondt når han bæsjer? F.eks hard mage, en liten rift osv? Hvis han har det kan det hende han bare kniper igjen helt til det plutselig bare kommer i trusen. Hvis dere mistenker det kan dere prøve laktulose f.eks. Sier han i fra om at "nå bæsjer jeg"? Det gjorde vår, men vi rakk aldri frem til toalettet. Vi hadde 3-4 uhell daglig med små bæsjer i trusen før det plutselig løste seg. Siden han sa i fra når han bæsjet så tolket vi det slik at han var klar, og holdt ut all trusevasken. Har dere prøvd belønning? Vi laget et ark som han fikk klistremerker på. 1 klistremerke hvis han sa fra når han bæsjet, men fikk litt i trusen. Og 2 klistremerker hvis han klarte å bæsje på do uten at det kom noe i trusen. Evt non-stop som belønning eller at han kan samle opp 10 klistremerker og få en større ting hvis han forstår det konseptet? Jeg vil i alle fall råde deg til å ikke ta på bleien igjen! Er man sluttet så er man det. Siden tissingen går så fint, både på dag og natt, så var han nok klar. Jeg har hørt fra andre også at bæsjingen tok lenger tid, så prøv å hold ut! Anonymous poster hash: c3a24...ae5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Han har ikke forstoppelse da? Min gutt holdt på lenge og bæsje på seg ( han gikk på do også og bæsjet) og etter leeenge med dette så tok vi røntgen av magen og det viste seg at han hadde veldig forstoppelse. Så det satt fast masse oppi der, mens en del bæsj klarte og komme forbi og det var ikke alltid han merket at det kom noe. Etter noen runder på medisin så ordnet det seg. Anonymous poster hash: 6e377...aa3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Hvor lenge har han vært uten bleie? Anonymous poster hash: 954ca...307 Hvis du leser hovedinnlegget får du all infoen du trenger gitt. Anonymous poster hash: 12afe...2a8 Beklager. Leste litt fort. HI: Om han har bæsjet på seg hver dag siden mars så hadde jeg satt på ham bleie igjen. Anonymous poster hash: 954ca...307
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Ikke sett på han bleie fordi om han bjæser i trusa...forstår godt du er lei av at han gjør det i trusa.Men å bjæse for unger går litt på trygghet,det kan være skummelt å bjæse noen andre plasser.Prøv å få han avslappet og gjerne bruk god tid.Prøv å finne ut om han bjæser på et fast tidspunkt.og eller da ta han på do...lese ei bok å få han til å slappe helt av. Anonymous poster hash: 897a7...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå