Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Datteren min på 2.5år slutter med bleie i disse dager, og vi har svært få uhell når vi følger med på henne hele tiden og setter henne på do ofte. Men burde vi heller la det gå i trusen så hun kjenner på ubehaget for hun sier aldri selv at hun må på do. Spørsmål 2: er det helt unødvendig og prøve å slutte på natten når hun har våte bleier på morran? Anonymous poster hash: 68587...e48
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Vi har alltid sluttet når barna har vist interesse for det. Vanskelig å si hva du skal gjøre, men tror jeg hadde latt hun tisset på seg et par ganger slik at hun lærer at det ikke er så stas og da kanskje vil begynne å kjenne litt bedre etter. Kan o være at du er litt tidllig ute og at hun ikke er klar for bleieslutt, hun er jo ikke så stor. Anonymous poster hash: c42c5...0e8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Kan vel tyde på at hun ikke er helt klar når hun ikke sier fra selv. Det jeg har sett med mine er at uhell er en god erfaring for de og at de raskt forbinder tissetrang til å måtte gå på do. Men om dere har god tid og kan passe på å få henne på do ofte, så er jo det også en erfaring, men kan ta noe tid. Ingen barn er like, så er egentlig vanskelig å gi spesifikke råd. Jeg slutter ikke med nattbleie før de har vært tørr på morgenen en stund. Driver selv med bleieslutt på min 3 åring, hun har veldig ofte tørre bleier på morgenen, men jeg tenker ikke å slutte med nattbleie helt enda. Mest fordi jeg ikke orker å stå opp om natta for å skifte på seng(har hatt nok nattevåk de siste årene). Den siste uken har hun flere ganger kommet å sagt at hun må på do når hun står opp, så føler vi er et langt skritt i riktig retning da, så kan hende det ikker er så langt unna at hun kan slutte med nattbleien. Anonymous poster hash: ef909...bc4
Mamma_til_2 Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Min jente på 2.5 sluttet med bleie av seg selv, men hun var tørr på natten og hadde tørre bleier lange tider av gangen, hun likte/ liker og gå på do, dere må følge med for hun skal lære og huske at når hun kjenner at hun må tisse så må hun koble det med og gå på do, min jente gjorde dette av seg selv og var 100% bleiefri med en gang. Men dere må ikke presse henne, om hun ikke er helt klar så la henne gå rundt naken eller i truse og la henne få på bleie om hun vill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå