Gå til innhold

Barn, data, konsekvenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn som spiller maincraft og er inne på forskjellige servere. Nå er han blitt kastet ut (banet) fordi han har gjort noe han ikke skulle.

Han prøvde å ordne opp i dette og ville ikke si noe til meg. Jeg kom inn på rommet og han la ned pc med engang.

Selvsagt så jeg noe var galt og sa han skulle fortelle meg alt. Etter mye om og men fortalte han og spurte meg om jeg kunne ordne det så han fikk spille mer.

Hva hadde du gjort?

- ordet det slik at han fikk spille videre siden han beklaget det

- sagt at dette er konsekvensen, nå er du utestengt for du kan ikke oppføre deg og følge reglene

Jeg sa det siste. Forklarte at det er noe som heter å lære på den harde måten. Ga noen eks han forsto.

Vi har pratet mye om nettvett og regler, han blir 10 år.

Er jeg for hard med ham?

Anonymous poster hash: 4a0c9...1a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utestengt er Utestengt. Lærer ingen ting hvis han får lov til å spille igjen.

Anonymous poster hash: df3fe...611

Skrevet

Synes du gjorde det riktige😊

Skrevet

Han lærer ingenting om han lærer at "mamma ordner opp etter meg"... ;)

Skrevet

Selvsagt latt ham bli utestengt. Oppfører man seg ikke og bryter man reglene får det konsekvenser.

Anonymous poster hash: 376aa...c14
Skrevet

Synd for han, han ble neppe bannet for alltid. 

Anonymous poster hash: f6c70...1a5
Skrevet

Synes du gjorde det riktige. Han må lære av det han har gjort.

Skrevet

Det var det rette å gjøre fra din side. Sannsynligvis er han vel bannet bare for en periode. Og en prat om nettvett er veldig viktig.

Skrevet

Nå spiller ikke mitt barn mindcraft online, går fint an å spille det vanlig. Men poenget er at du ikke kan gjøre stort om de har utestengt han samme hva.

Om han har gjort noe galt for første gang er det vel i de fleste slike online spill at man blir utestengt 2-3 dager, om det gjentar seg flere ganger risikerer han å bli utestengt permanent. 

Går vel an å komme forbi med å skape nye kontoer og slikt men.....

Jeg hadde undersøkt hvorfor han ble utestengt og for hvor lenge. Er det første gangen er straffen grei han får vente til dagene går over og han igjen har tilgang.

Og hadde det vært permanent for han har gjort ting flere ganger eller veldig ille ting hadde jeg nok sagt han pent kunne glemme spillet.

Eventuelt vurdert å skaffe han ny konto om 3-6 mnd om han har oppført seg.

Barn skal kunne si unnskyld men de må også lære at det ikke er et magisk ord som ordner opp alt der og da.

Anonymous poster hash: fff8b...1dd
Skrevet

Nå spiller ikke mitt barn mindcraft online, går fint an å spille det vanlig. Men poenget er at du ikke kan gjøre stort om de har utestengt han samme hva.Om han har gjort noe galt for første gang er det vel i de fleste slike online spill at man blir utestengt 2-3 dager, om det gjentar seg flere ganger risikerer han å bli utestengt permanent. Går vel an å komme forbi med å skape nye kontoer og slikt men.....Jeg hadde undersøkt hvorfor han ble utestengt og for hvor lenge. Er det første gangen er straffen grei han får vente til dagene går over og han igjen har tilgang.Og hadde det vært permanent for han har gjort ting flere ganger eller veldig ille ting hadde jeg nok sagt han pent kunne glemme spillet.Eventuelt vurdert å skaffe han ny konto om 3-6 mnd om han har oppført seg. Barn skal kunne si unnskyld men de må også lære at det ikke er et magisk ord som ordner opp alt der og da. Anonymous poster hash: fff8b...1dd

Takk for svaret ditt :) alltid så greit med dere damer her på forumet, får svar på det en lurer på :)

Han måtte pent fortelle meg hva han hadde gjort. Saken var at han hadde ødelagt for andre i spillet fordi han kjedet seg og ville se hva som skjedde.

Ja ja, sa jeg da- nå vet vi iallfall hva konsekvensen ble ;) du er bannet og har ikke tenkt å løfte en finger. Litt surmuling og en skikkelig samtale etterhvert så skjønte han straffen.

Flere med barn som har opplevd dette?

HI

Anonymous poster hash: 4a0c9...1a5

Skrevet

sånn for at jeg lurer.... hva feil kan man egentlig gjøre på et sånt spill da? datteren min surrer med det der, men hun er ikke på det som trenger nett da=)

Skrevet

Hvis man spille minecraft online med andre kan man snakke stygt til andre. Ellers kan man ødelegge/ rive ned det de andre har bygd, og da blir de forståelig nok sure.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...