Gå til innhold

Skolestart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva trenger 6 åringen til skolestart? Og til SFO?

Anonymous poster hash: 2004a...021

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ryggsekk

Matboks

Drikkeflaske / termos

Klær

Anonymous poster hash: 4b18d...36b
Skrevet

Skole: Innesko i tillegg til det over her.

SFO: Uteklær som kan ligge der, innesko, støvler, muligens tørrmat om man kan sette i skapene (knekkebrød, pålegg osv).

Skrevet

Penal, er det noe de behøver i dag?

Takk for svar.

Skrevet

Penal, er det noe de behøver i dag?

Takk for svar.

Her trenger de formelt sett ikke penal, men det er noe alle får og det første penalet er viktig for ungene. Det blir sammenliknet og vist frem. Innholdet trenger de egentlig bare til leksene.

Anonymous poster hash: 586f7...a07

Skrevet

Skolesekk og pennal er vel det viktigste. Innesko til vinteren. Litt ulikt hva skolene gir ut har jeg skjønt, men her må de ha pennal med fargeblyanter. MYYE tegning! Også praktisk med blyantspisser med beholder, lærerne snakker hele tiden om at vi må spisse blyantene hjemme, for de samler seg over søppelbøtten for å spisse, og det blir det uro av... 

Skrevet

Her trenger de ikke pennal på skolen, og får ikke lov å bruke det i timene heller. De har kopper med fargeblyanter på pultene. De har erfart at pennalene ofte inneholder litt for mye dill som tar fokuset og konsentrasjonen til ungene vekk fra undervisningen.

Men de må jo ha pennal likevel, det er viktig. De bruker det jo hver dag til leksene. Datteren min bruker også pennalet sitt på sfo, selv om de har masse tegnesaker på sfo henter de gjerne hvert sitt pennal når de sitter og tegner der.

Ellers trenger du bare et sett med skiftetøy som kan henge på skolen, innesko, matboks og drikkeflaske. Her har de hver sin kopp stående på en hylle ved vasken i klasserommet også, så kan de drikke vann ved behov. Datteren min har et par rimelige gummistøvler stående på skolen hele tiden, og en regndress. Greit å slippe dra det frem og tilbake hver dag.

Anonymous poster hash: b0cff...a7a
Skrevet

Hos oss er det sekk, penal, matboks, drikkeflaske (selv når de evt får melk ønsker skolende har noe å ha vann på. Mine unger har flaska stående på skolen) Litt skift i hylla, regntøy og gummistøvler.

Hos oss har de ikke forskjellig garderobe til sfo, så alt er på plassene deres ved klasserommet.

Men viktig med skiftetøy. Jeg har lagt tøy som ungene ikke er så glade i, som alltid ender bak i skapet. Jeg gidder ikke kjøpe noe nytt for å legge der. Andre barn i klassen har ikke alltid mye tøy der og ungene har latt de låne om de trenger, så tøy jeg er redd for gidd jeg ikke. Og supert ungene låner ut om andre trenger, kjedelig om slikt stopper en tur med klassen blandt annet.

Regntøyet har jeg sendt med er bedre enn vi har hjemme, ikke dyrt noe av det men hjemme er vi ikke like mye ute så har kjøpt ett billig hjemme slik at vi slipper å ta med hjem. Jeg syns det er greit å vite at det de evt trenger er på skolen. Kommer de hjem i regntøy sender jeg det med dagen ettere.

Anonymous poster hash: 3d777...96c

Skrevet

Regntøy og støvler både på SFO og skole fant vi fort ut at var greit. Plutselig kan det komme en skur midt på dagen og det er ikke alle barn som automatisk skifter klær når de blir våte. Lærere får heller ikke alltid med seg dette (forståelig nok). Så vi kjøpte på tilbud i begynnelsen av august. Ikke hatt et vått eller sykt barn, så de ekstra pengene var vel brukt :)

Skrevet

Her var det mange bra svar😊

Takk damer!

Hi

Skrevet

Noen steder får de ryggsekk fra vegvesenet...

Anonymous poster hash: 9156d...e7c
Skrevet

Hvor får man kjøpt bra pennal da?

Hi

Skrevet

Bra pennal er en smakssak, man velger det barnet liker. Men jeg har ikke sansen for de blyantene som følger med. De er ofte dårlige, tynne og knekker lett. Så jeg har som regel kjøpt andre blyanter og puttet inni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...