Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #1 Skrevet 15. juli 2014 Hvor hardt prøver du å gå ned i vekt? Anonymous poster hash: dac14...814
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #2 Skrevet 15. juli 2014 Sjelden. Prøver hardt, gått ned over 40 kg Anonymous poster hash: f8aa6...343
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #3 Skrevet 15. juli 2014 Hvordan var kostholdet ditt da du gikk ned 40 kilo? Jeg skal ned 30 kilo... Anonymous poster hash: 437bc...07a
QueeenBeee Skrevet 15. juli 2014 #4 Skrevet 15. juli 2014 Går aldri sulten. Spiser det jeg har lyst på, men begrenser inntaket. Slutter når jeg kjenner jeg begynner å bli mett.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #5 Skrevet 15. juli 2014 Ja, jeg går ofte sulten. Drikker litt farris, det hjelper. Nå har jeg gått ned 12 kg, men bør nok gå ned 10 kg til før jeg er normalvektig. Hender jeg sprekker, men da er det bare til å begynne på ny neste dag. Jeg går ned ca 7-800 gram hver uke. Trener 2-3 ganger i uken. Jeg prøver å se på min overvekt som en sykdom. Siden jeg har denne "sykdommen" kan jeg ikke spise så mye jeg vil, men jeg spiser hva jeg vil. Anonymous poster hash: bba64...bae
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #6 Skrevet 15. juli 2014 Klarte det for tre år siden. Ned 35 kg. Og dette er den eneste gangen jeg ikke har vært sulten når jeg vil ned i vekt. Sikkert derfor jeg lykkes også. Spiser du riktig mat så kan du spise ganske masse. Brukte en kaloritelleren til ShapeUp og hver kveld var jeg i underskudd på kalorier faktisk og kunne kose meg med en ekstra skål med frukt og mager kesam feks. Er du mye sulten spiser du feil. Anonymous poster hash: 1ebb1...be5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #7 Skrevet 15. juli 2014 Klarte det for tre år siden. Ned 35 kg. Og dette er den eneste gangen jeg ikke har vært sulten når jeg vil ned i vekt. Sikkert derfor jeg lykkes også. Spiser du riktig mat så kan du spise ganske masse. Brukte en kaloritelleren til ShapeUp og hver kveld var jeg i underskudd på kalorier faktisk og kunne kose meg med en ekstra skål med frukt og mager kesam feks. Er du mye sulten spiser du feil. Anonymous poster hash: 1ebb1...be5 Jeg har prøvd å spise "riktig", men da sprekker jeg alltid. Problemet mitt blir da at jeg ikke får spise hva jeg vil, klarer ikke den tanken i lengden. Jeg liker bedre å kunne spise alt mulig, inkludert gotterier og heller spise mindre av alt, selv om jeg da må gå rundt litt sulten. Anonymous poster hash: bba64...bae
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #8 Skrevet 15. juli 2014 Klarte det for tre år siden. Ned 35 kg. Og dette er den eneste gangen jeg ikke har vært sulten når jeg vil ned i vekt. Sikkert derfor jeg lykkes også. Spiser du riktig mat så kan du spise ganske masse. Brukte en kaloritelleren til ShapeUp og hver kveld var jeg i underskudd på kalorier faktisk og kunne kose meg med en ekstra skål med frukt og mager kesam feks. Er du mye sulten spiser du feil. Anonymous poster hash: 1ebb1...be5 Jeg har prøvd å spise "riktig", men da sprekker jeg alltid. Problemet mitt blir da at jeg ikke får spise hva jeg vil, klarer ikke den tanken i lengden. Jeg liker bedre å kunne spise alt mulig, inkludert gotterier og heller spise mindre av alt, selv om jeg da må gå rundt litt sulten. Anonymous poster hash: bba64...bae Ja da blir det vanskeligere for det er jo ved sult man tar dumme valg. Jeg tror at man bør avstå fra alt usunt en periode og gi kroppen riktig og nok næring er du sulten spiser du feil og spiser du feil er det vanskelig å gå ned. Uansett, det er jo din slankekur så du vet vel best selv hva som er riktig for deg. Anonymous poster hash: 1ebb1...be5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Jeg følger Grete Roede og er ikke sulten da. Man kan spise mye mat bare man spiser riktig! Blir bare sulten hvis vi f.eks. skal kose oss med middag etter at barna er lagt, kjenner at magen min trenger et større måltid i femtiden (spiser en brødskive da i stedet). Har gått overraskende bra, spiser eple eller annen frukt/bær om jeg får "sug", drikker mye vann. Jeg er normalvektig, da, har bare gått ned 2 kg på 5 uker. Skal ned 3-4 kg til. Mulig vektnedgangen går tregere siden jeg ammer. Anonymous poster hash: 2e63b...497
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Hvordan var kostholdet ditt da du gikk ned 40 kilo? Jeg skal ned 30 kilo... Anonymous poster hash: 437bc...07a Nå skal jeg være litt ærlig med deg.. Du må endre tankegangen din. Å ha en holdning til at du må spise ditt og datt er det som gjør det feit (bl.a.). Jeg vet det ikke føles sånn, men det sitter rett og slett i hodet. Jeg var helt lik! Brukt masse tid på hva som er viktigst, saus, pasta, sjokolade og dessert, eller glede, helse og tilfredshet. Etterhvert gikk det som en lek. I 3 måneder spiste jeg kun rent kjøtt, grønnsaker, salat, knekkebrød/rugsprø med magert pålegg og havregrøt. Ingenting annet, men av det spiste jeg stort sett det jeg ville. Begrenset meg til to knekkebrød pr måltid, men spiste igjen etter time om jeg ikke ble mett. Nå spiser jeg kake om jeg vil og saus om det frister, men det er sjelden. Jeg er så glad for byttet jeg har gjort, og ingen saus i verden er god nok til å være verdt det helvete jeg hadde som overvektig! Håper du finner motivasjonen i deg, lykke til!! Anonymous poster hash: f8aa6...343
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Tusen takk for tips og råd Anonymous poster hash: 437bc...07a
I scream for icecream! Skrevet 15. juli 2014 #12 Skrevet 15. juli 2014 Nei, jeg er aldri sulten. Jeg har rett og slett endret livsstil, mål og tankegang. Før gledet jeg meg til å ha gått ned så jeg kunne spise usunne ting igjen. Jeg var veldig fokusert på hva jeg ikke kunne spise, og led meg gjennom slankekuren. Nå har jeg trent hver dag i 5 uker. Jeg som aldri har likt å trene ser folk jogge forbi og gleder meg til jeg skal ut og jogge. Jeg spiser masse god mat som frister og smaker godt, jeg koser meg med å finne nye oppskrifter og eksperimenterer med sunne middager, frokoster og lunsjer. Maten jeg spiser smaker så godt at jeg ikke har lyst på usunne ting i det hele tatt! Det er helt fantastisk! Det eneste jeg har gjort er å finne sunne alternativer, byttet ut sukker med annen naturlig søtning, spiser mye frukt og grønt + rent kjøtt, lager ting fra bunnen av og belønner/trøster meg selv med en løpetur istedetfor å spise. Jeg leste et sted at man må gjøre det til en lidenskap, og det hjelper veldig for meg!
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2014 #13 Skrevet 15. juli 2014 Nei, sjeldent sulten. Sliter med å spise nok. Har gått ned 23 kilo til nå
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #14 Skrevet 15. juli 2014 Dere som aldri er sultne, hvordan har dere blitt så overvektige? Anonymous poster hash: bba64...bae
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #15 Skrevet 15. juli 2014 Dere som aldri er sultne, hvordan har dere blitt så overvektige? Anonymous poster hash: bba64...bae Les hva vi skriver. Vi har gått fra feil mat til riktig mat og spiser man riktig kan man spise seg mett. Anonymous poster hash: 1ebb1...be5
I scream for icecream! Skrevet 15. juli 2014 #16 Skrevet 15. juli 2014 Dere som aldri er sultne, hvordan har dere blitt så overvektige? Anonymous poster hash: bba64...bae Stort sett psykiske årsaker; trøstespising og annen følelsesmessig spising. Og at jeg spiste feil mat, ofte på grunn av tidspress, stress og liten mulighet og lyst til å lage ordentlig mat. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #17 Skrevet 15. juli 2014 Går ofte sulten når jeg slanker meg, selv om jeg spiser Greteroede kost! Er vant til mye mat, og er nok også litt sug. Men, når man går ned i vekt øker sultfølelsen og behovet for mat minsker i tillegg så det er normalt å føle sult for oss.. Gruer meg til å starte på diett igjen, men det må til gitt! Lærte mye nyttig på seminar og sult er visst en del av det å gå ned i vekt... Anonymous poster hash: b6838...306
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 For meg nytter det i alle fall ikke å prøve å slanke seg uten å gå rundt litt småsulten, men jeg spiste ganske sundt og trente i utgangspunktet. Kunsten min er blitt å spise mindre og godta at jeg ikke kan spise hver gang jeg kjenner litt sultfølelse. Det må jo være enkelt å slanke seg om det bare er til å bytte ut de usunne tingene, litt misunelig på dere ja Anonymous poster hash: bba64...bae
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #19 Skrevet 15. juli 2014 Dere som aldri er sultne, hvordan har dere blitt så overvektige? Anonymous poster hash: bba64...bae Enig med deg - hører at de sliter med å spise nok, men samtidig har de hatt behov for å ned 23 kg? Henger ikke helt på greip. Og gå ned 30-40 kg høres helt absurd ut for meg. Hvor stor er man ikke i utgangspunktet da? Blir litt sjokka, faktisk Anonymous poster hash: 8cc91...e1c
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juli 2014 #20 Skrevet 15. juli 2014 Vel. Når man blir feit spiser man for mye, og feil. Spiser man riktig så blir man ikke sulten. Hokus pokus! Ja, jeg har gått ned 23 kilo, og bør gå ned 20 til. Sjokk!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #21 Skrevet 15. juli 2014 Det er klart om du er 40-50 kilo for mye så har du sikkert spist mye feil og alt for mye og da er et nok mange kilo å hente i rett kosthold, men om det er snakk om 5-15 kilo for mye så må en nok ofte gå litt mer drastisk til verks før kiloene vil av og da tror jeg du må lære deg å leve med litt sultfølelse. Anonymous poster hash: bba64...bae
Miamimom Skrevet 15. juli 2014 #22 Skrevet 15. juli 2014 Jeg spiser riktig, men er likevel ofte skikkelig sulten! Jeg har gått på noen GR kurs, og det er demotiverende å høre " det er jo sååå mye deilig mat, og jeg er aaldri sulten" Jeg har vært helt nøye og streng på å spise " riktig", og holdt på i mange mnd. Er fortsatt like fordømt sulten, noen ganger så ille at jeg blir svimmel og kvalm...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #23 Skrevet 15. juli 2014 Dere som aldri er sultne, hvordan har dere blitt så overvektige? Anonymous poster hash: bba64...bae Enig med deg - hører at de sliter med å spise nok, men samtidig har de hatt behov for å ned 23 kg?Henger ikke helt på greip. Og gå ned 30-40 kg høres helt absurd ut for meg. Hvor stor er man ikke i utgangspunktet da? Blir litt sjokka, faktisk Anonymous poster hash: 8cc91...e1c Hehe, man sliter jo ikke med å spise nok når man er tjukk. Men den dagen man skal slanke seg seg, er det fullt mulig å spise masse mat men for lite kalorier. Hvis man spiser veldig kalorifattig men mettende mat kan må slite med å få i seg 1500 kalorier om dagen. Anonymous poster hash: 9208d...10d
ønskerbebis Skrevet 15. juli 2014 #24 Skrevet 15. juli 2014 Jeg spiser riktig, men er likevel ofte skikkelig sulten! Jeg har gått på noen GR kurs, og det er demotiverende å høre " det er jo sååå mye deilig mat, og jeg er aaldri sulten" Jeg har vært helt nøye og streng på å spise " riktig", og holdt på i mange mnd. Er fortsatt like fordømt sulten, noen ganger så ille at jeg blir svimmel og kvalm... Samme som meg! Men som sagt: Det er flere mekanismer i kroppen som virker sammen. Man blir mer sulten etter man går ned i vekt enn man var før, kroppen trenger også mindre kalorier enn når kroppen var stor. Så: Mindre faktisk behov og følelsen av større behov! Det er fælt. Men sånn fungerer kroppen! Fettcellene ønsker å komme opp til maks størrelse igjen, så det er en konstant psykisk kamp. 😩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå