Gå til innhold

lånte bort bilen min til en kamerat. .. men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde han hadde førerkortet, men tydligvis ikke da han ringte meg og sa at politiet hadde stoppet han og de tok nøklene. Hvordan finner jeg bilen min igjen nå? Og får jeg noen konsekvenser?

Anonymous poster hash: fdaef...841

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville personlig gått til politiet i morgen og lagt frem din historie. Jeg vet ikke om det er straffbart å låne bil til en uten førerkort, men det er jo helt klart at du er blitt lurt av kompisen her. Hos politiet vil du få vite eventuelle konsekvenser også. Det får uansett konsekvenser for din kompis.

Bilen er trolig tauet inn og du må trolig betale for å få den ut igjen. Det bør selvfølgelig din kompis betale.

Og så anbefaler jeg deg å gjøre din kompis til en ekskompis etter at han har betalt ut bilen din.

Dette er en mann du ikke kan stole på og som uten skrupler lyver til deg og utsetter andre for både vanskeligheter, økonomiske belastninger og kanskje til og med fare. Ikke en person du bør omgås.

Anonymous poster hash: 7b708...321
Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker, men tror faktisk du har et ansvar å forsikre deg om at den du låner bilen til har førerkortet.

Anonymous poster hash: 16a77...df5

Skrevet

Sjekket Veitrafikkloven. I følge paragraf 17 har bileier ansvar for å forsikre seg om at den som skal benytte bilen har førerkort.

""Eier av motorvogn eller den som på eierens vegne har rådighet over den, plikter å forvisse seg om at den som han lar bruke motorvognen, fyller vilkårene for å føre den."

Snakk med politiet i morgen. Om kompisen din har sagt han hadde førerkort så er du jo blitt løyet til av en person du hadde tillit til, vil tro det kanskje er formidlende.

Anonymous poster hash: 7b708...321
Skrevet

De kan faktisk inndra førerkortet ditt pluss heftig bot. Dit ansvar å sjekke om de som kjører bilen din har fyldig førerkort.

Anonymous poster hash: fb7ef...804

Skrevet

De kan faktisk inndra førerkortet ditt pluss heftig bot. Dit ansvar å sjekke om de som kjører bilen din har fyldig førerkort.Anonymous poster hash: fb7ef...804

De kan faktisk inndra førerkortet ditt pluss heftig bot. Dit ansvar å sjekke om de som kjører bilen din har fyldig førerkort.Anonymous poster hash: fb7ef...804

jeg vil veldig gjerne ha kilder på den påstanden din!

Anonymous poster hash: d20ec...a39

Skrevet

Ville dere ha spurt om å få se gyldig førerkort fra en som Evt låner bilen din (søster, venn, far osv).

En som har hatt lappen kan jo akkurat ha fått den inndratt....

Anonymous poster hash: cc2da...6fe

Skrevet

jeg vil veldig gjerne ha kilder på den påstanden din!

Anonymous poster hash: d20ec...a39

Er jo ei over her som har vist til en paragraf i veitrafikkloven. Et kjapt Googlesøk viser til hva andre har fått i straff. Ingen som sier det skjer, men vi sier det KAN skje.

Til deg rett over, nei, jeg ville ikke det, men jeg ville heller ikke lånt bort bilen min til andre enn familie.

Anonymous poster hash: 16a77...df5

Skrevet

Har du skrevet innlegg om dette tidligere? Var du i tvil om du skulle la ham ha bilen en stund, eller noe slikt?

Anonymous poster hash: 69ba1...cc5
Skrevet

Har du skrevet innlegg om dette tidligere? Var du i tvil om du skulle la ham ha bilen en stund, eller noe slikt? Anonymous poster hash: 69ba1...cc5

hmm nei det var ikke meg.

Anonymous poster hash: fdaef...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...