Gå til innhold

Hvorfor har folk så behov for å "kjenne" en kjendis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble utsatt for en pinlig situasjon i dag.

En kunde og jeg kom i snakk.

Vi begynte å snakke om en idrett som det viser seg at h*n driver med.

Min søster er rimelig kjent innen denne idretten. Så sier min kunde helt ut av det blå ha h*n kjenner min søster godt og legger ut om treninger. Det virker som de er nære venner. H*n vet ikke vi er søsken (vi har forskjellige etternavn) så jeg sier "å så gøy da, det er min søster, hun har aldri nevnt deg før"

Kunde ble utrolig rar og avsluttet samtalen raskt.

Måtte selvsagt spørre søster og hun aner virkelig ikke hvem dette er.

Nå er hele greia skikkelig pinlig. Kommer selvsagt ikke til å si noe om dette til min kunde men må si jeg stusser skikkelig over dette.

Er det virkelig normalt å skryte på seg slikt?

Anonymous poster hash: a91aa...766

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster er rimelig kjent innen denne idretten. Så sier min kunde helt ut av det blå ha h*n kjenner min søster godt og legger ut om treninger. Det virker som de er nære venner. H*n vet ikke vi er søsken (vi har forskjellige etternavn) så jeg sier "å så gøy da, det er min søster, hun har aldri nevnt deg før"

Nå er hele greia skikkelig pinlig. Kommer selvsagt ikke til å si noe om dette til min kunde men må si jeg stusser skikkelig over dette.

Er det virkelig normalt å skryte på seg slikt?Anonymous poster hash: a91aa...766

du har nok mista den kunden nå!

Anonymous poster hash: 4ed06...bff

Skrevet

Er det virkelig normalt å skryte på seg slikt?Anonymous poster hash: a91aa...766

du har nok mista den kunden nå!

Anonymous poster hash: 4ed06...bff

Hehe. Det er en stor sentral avtale og jeg har flere kontaktpersoner hos denne kunden. Godt mulig denne personen ikke tar kontakt mer men overlater oppgaver til en kollega ja. Må være kjempe flaut. Og jeg ble jo veldig entusiastisk for syntes det var gøy at vedkommende var venn med søster.

Huff.

Anonymous poster hash: cee0e...265

Skrevet

Det er nok normalt å skryte litt.. Jeg kjenner ingen kjendiser tror jeg, men er fra et lite sted, så det er jo klart at jeg er på hils med noen som er herfra. Det er ikke til å unngå. Men jeg hadde aldri kommet på å si til noen at jeg er bestevenninne med Miss Norway, for det er jeg så langt i fra. Søsteren min er kompis med en musiker herfra, ikke jeg.

Og det lever jeg helt fint med, jeg har jo egne venner som er helt supre:)

Anonymous poster hash: 7c4a9...40f
Skrevet

Det kan jo hende at han "overdrev" når han sa han kjenner din søster godt, men at de har møttes på en treningssamling eller noe lignende. Da er det fort gjort at han føler han kjenner henne bedre enn han faktisk gjør (spesielt om hun f.eks. har holdt foredrag e.l.), men at hun ikke husker ham.

Jeg har hatt en god del å gjøre med forskjellige toppidrettsutøvere. Jeg tror de fleste av dem ville sagt som din søster om mitt navn ble nevnt, at de ikke kjenner meg. Men hadde de fått navnet mitt sammen med yrket mitt, da ville samme personer ha plassert meg umiddelbart og sagt at de kjente godt til meg/kjente meg godt.

Men man har jo de som bare skryter på seg også. Det vitner som regel bare på dårlig selvtillit...

Anonymous poster hash: 6e5e4...adf
Skrevet

Jeg har et seksuelt forhold til en idrettsutøver, men det er det ingen som vet om ;) Har absolutt ikke lyst til at folk skal vite om det. 

Anonymous poster hash: deaa5...bc2
Skrevet

Jeg føler det er motsatt, jeg? De som kjenner kjendiser maser sjeldent om det, men om det kommer opp blir andre nysgjerrig og vil vite ALT om hvordan man kjenner den personen. 

Mulig det kun gjelder for dem som faktisk kjenner en kjendis, da. Folk som VIL kjenne en kjendis, men ikke gjør det, må vel ha en merkelig trang til å skryte om det. Blir litt som den på Facebook som kun legger ut bilder fra treningsturer, men som i virkeligheten hadde den ene treningshalvtimen? 

Aner ikke. Jeg føler ikke for å briefe om de kjendisene jeg kjenner. For meg er de venner og bekjente. 

Anonymous poster hash: 8da25...e47
Skrevet

Jeg føler det er motsatt, jeg? De som kjenner kjendiser maser sjeldent om det, men om det kommer opp blir andre nysgjerrig og vil vite ALT om hvordan man kjenner den personen.

Mulig det kun gjelder for dem som faktisk kjenner en kjendis, da. Folk som VIL kjenne en kjendis, men ikke gjør det, må vel ha en merkelig trang til å skryte om det. Blir litt som den på Facebook som kun legger ut bilder fra treningsturer, men som i virkeligheten hadde den ene treningshalvtimen?

Aner ikke. Jeg føler ikke for å briefe om de kjendisene jeg kjenner. For meg er de venner og bekjente.

Anonymous poster hash: 8da25...e47

Nei. Jeg snakker sjelden om søster som kjendis. Men prater mye om henne som søster. Men når noen nevner henne sier jeg jo det er min søster.

Nå har hun og jeg en del felles venner som er kjente men prater jeg om de så sier jeg som regel "skal treffe min venninne *fornavn* til lunsj*

Rare greier da. :-)

Skrevet

Det er vel et behov for å gjøre seg selv mer interessant...

Skrevet

Jeg kjenner sønnen til Kurt Russel og Goldie Hawn fra et sted de ofte reiser på ferie, med andre ord en skikkelig kjendis hvertfall i statene. Det er det ikke mange som vet! Skjønner ikke hvorfor det er så kult? Kulere å være en god venn og ikke utgi vennene sine! De er jo mennesker som oss...

Anonymous poster hash: 22f71...3a6

Skrevet

Jeg har bodd sammen med, og vet veldig mye om en av Norges internasjonale kjendiser. Men jeg går ikke og skryter av det. Er ikke mange som vet det.

Også hatt sex med en middels kjent idrettsperson. Men det er det kun 2 venninner som vet.

Anonymous poster hash: 45c2c...27f
Skrevet

Syns nå det var svært merkelig ting å si at hun aldri hadde snakket om han?

Det var jo for å sette han på plass og det var ganske unødvendig i mine øyne.

Anonymous poster hash: c16d5...4ec

Skrevet

Syns nå det var svært merkelig ting å si at hun aldri hadde snakket om han?

Det var jo for å sette han på plass og det var ganske unødvendig i mine øyne.

Anonymous poster hash: c16d5...4ec [/quote

Det reagerte jeg også på...

Anonymous poster hash: d0af5...26d

Skrevet

En av mine nærmeste venninner er flere ganger VM vinner...men dette er noe vi snakker svært skjeldent om. Kommer det opp nevnes det jo men det er jo personen jeg er glad i, ikke prestasjonene hennes.

Anonymous poster hash: b30f3...6b4

Skrevet

Sa du til kunden at "min søster har aldri nevnt deg"?

Min søster har maaange venner og bekjente, men hun snakker ikke om alle til meg! Synes DU var ganske frekk!!

Anonymous poster hash: d0734...524

Skrevet

Sa det ikke i en frekk tone. Siden de var så gode venner jeg fikk inntrykk av så var det naturlig å si at jeg ikke hadde hørt henne nevne h*n. Spesielt siden jeg jeg har blitt kjent med en del av hennes idretts/treningsvenner. ;-)

Skrevet

Jeg har bodd i USA når jeg var mindre og kjenner noen som er verdens berømt osv....snakker enda med han på skype osv.men så hadde jeg ei venninne som var i new York på lang helg...hun vet at jeg kjenner denne personen og på sto at hun hadde møtt han osv...men jeg vet at ikke stemmte pga at han var i LA på innspilling av film...jeg bare jattet med henne uten og bry jeg.Så tror nok noen har et større behov osv...litt sjalusi osv.

Anonymous poster hash: 3cc2b...8ac

Skrevet

Er det virkelig normalt å skryte på seg slikt?

Anonymous poster hash: a91aa...766

Jeg synes vel gentlig at du var frekkere jeg da? Hvorfor hadde du såååååå stort behov for å si at dette var din søster? Slik som du fremstiller det så virker det som du hadde minst like stort behov for at han skulle vite at du har en søster som er kjent.....

Det er da slett ikke normalt at man vet om hele sine søskens omgangskrets eller bekjente vel? Mine søsken "kjenner" sikekrt mange sjennom sine virker som jeg ikke vet hvem er.... Å si til en kunde at din søster aldri har nevnt han er bare kleint fra din side!

Anonymous poster hash: 2512f...957

Skrevet

Du kunne vel spart deg for å påpeke at det var din søster og ihvertfall at hun ikke hadde nevnt kunden din. Det viser vel at du hadde like stort behov for å vise at du kjente/var i familie med en kjendis.

Anonymous poster hash: 21281...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...