Gå til innhold

Hvordan si nei på en fin måte...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hender det at dere ber bort barnet/barna deres noen dager når dere har ferie?

Har selv tre barn og jobber 100%. Har bare to uker ferie nå, og barna er selvfølgelig hjemme. Barnefar jobber.

Har hatt fullt hus her med overnattingsgjester siden ferien begynte, og er i grunn litt sliten nå..

-så til spørsmålet: en venninne har spurt om barnet hennes kan være hos oss noen dager fordi det blir kjedelig å være hjemme. Hun selv har ferie.. ( uaktuelt at hun vil ha besøk av oss en dag, har tross alt ferie)

Kjenner at jeg gjerne skulle hatt barnet her slik at det skjedde litt i ferien hans, men har mest lyst til å bare være alene med barna våre. Hvordan skal jeg si nei, uten at noen blir såret?

Anonymous poster hash: 911bd...1e5

Anonymous poster hash: 542d2...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare sier nei. Om de reagerer med å bli såret, so what. Ikke ditt problem.

Anonymous poster hash: 9dc5a...111
Skrevet

Da sier du det som det er: at dere har hatt fult hus hele ferien til nå, og at du dessverre må si stopp til de som vil overnatte.

Du kunne jo si at: "Jeg beklager, men vi har hatt fullt hus i noen uker nå og jeg er veldig sliten så dessverre så passer det litt dårlig med besøk... men om "Per" vil ha "Jonas" (din sønn) på besøk sånn at han ikke kjeder seg slik, så må du bare si ifra."

Skrevet

Bare si at du ikke orker besøk akkurat nå siden det har vært mye gjester.

Skjønner ikke hvorfor du er redd for å såre henne med å si nei når du samtidig vet at hun ikke ville sagt ja til besøk av dere/barnet deres.

Med andre ord er er hun ikke ute etter at barnet hennes ikke skal kjede seg hun er ute etter barnevakt.

Anonymous poster hash: 23ab5...df3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...