Gå til innhold

Jeg syns synd på mannen min:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst vil jeg påpeke at dette ikke er noe stakkars-meg-innlegg, heller et hjertesukk fra meg her jeg sitter med en vond følelse inni meg.

Kjapp bakgrunnsinformasjon: Vi er gift, har vært sammen i ni år og har tre små barn. Mannen min er kjekk, slank og har en herlig utstråling, men er veldig hjemmekjær og går sjeldent ut likevel.

Jeg ser på ham og tenker på hvor heldig jeg er, samtidig som jeg blir trist. Får vondt av ham.

Ser på kompisene hans som har endt opp med flotte damer, og så har mannen valgt fra bunnen av søppelposen. Jeg føler meg så elendig i forhold.

Jeg har et stygt ansikt, en slapp og sliten kropp hvor fettet tyter ut overalt, jeg smiler lite for jeg vet jo at jeg er stygg, og jeg har ingen utstråling. Jeg syns synd på mannen min som ikke har noe bedre å "vise fram". Jeg fatter ikke at han vil ha sex med meg, og jeg som trodde man fikk bedre selvtillit med årene, føler meg verre og verre. Før kunne jeg sprade rundt naken, nå hater jeg det til tross for at jeg ikke har endret kroppen siden da.

Jeg har aldri hatt noe fin kropp. Selv ikke som tenåring. Har aldri hatt stramme lår feks, og selv om jeg trener så kan jeg ikke gå i shorts engang. Ser helt grusomt ut.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Mannen elsker meg, men jeg tror ikke på ham. Jeg avveier komplimenter fordi jeg vet jo at det ikke er mulig å mene at JEG er pen, flott eller sexy for jeg er jo ikke det! Jeg har tross alt speil.

Jeg hater sommeren for da vrimler det av flotte damer overalt, og jeg føler meg enda styggere. Selv om gradestokken viser over 20 grader går jeg rundt i bukse og store gensere, noe som igjen gjør meg styggere og rarere.

Jeg er redd jeg kommer til å skyve mannen fra meg, og om det skjer så kommer jeg bare til å tenke at jeg hadde jo rett - jeg fortjente ham ikke og jeg var ikke bra nok.

Jeg føler jeg har gitt opp. Jeg vil aldri bli pen, jeg kommer alltid til å ha stygg kropp. Forstår ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette, hva jeg skal gjøre for å få en bedre kropp, føle meg bedre.

Dette er skikkelig vondt, og gjør at jeg i tillegg har en elendig personlighet fordi jeg aldri er glad. Hva er igjen da? Jeg er jo ikke verdt en dritt, stygg i utseende og stygg i personlighet.

Anonymous poster hash: 567e5...0d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at han valgt deg av sin egen frie vilje, og han er med deg av samme grunn:) Han synes garanert at du er vakker og flott akkurat sånn som du er:) Mannen min er kanskje ikke den mest billedskjønne, men så utrolig sexy på alle måter, så øm og med en fantastisk personlighet.... Og han kjenner meg på godt og vondt og elsker meg for det...Kunne ikke tenke meg en annen mann i hele verden:) Tror du ikke det er akkurat det mannen din tenker om deg? Jeg kan se noen andre menn er kjekkere enn min, men aldri om jeg hadde byttet han ut! Akkurat som det finnes en drøss med andre kvinner som er vakrere enn meg så velger jeg å tro at vi har noe dypere enn et fokus på kun utseende....

Det virker som du har dårlig selvbilde, og kanskje ikke ser ting helt som de er! 

Anonymous poster hash: 5e8f1...81d
Skrevet

Du vet at han valgt deg av sin egen frie vilje, og han er med deg av samme grunn:) Han synes garanert at du er vakker og flott akkurat sånn som du er:) Mannen min er kanskje ikke den mest billedskjønne, men så utrolig sexy på alle måter, så øm og med en fantastisk personlighet.... Og han kjenner meg på godt og vondt og elsker meg for det...Kunne ikke tenke meg en annen mann i hele verden:) Tror du ikke det er akkurat det mannen din tenker om deg? Jeg kan se noen andre menn er kjekkere enn min, men aldri om jeg hadde byttet han ut! Akkurat som det finnes en drøss med andre kvinner som er vakrere enn meg så velger jeg å tro at vi har noe dypere enn et fokus på kun utseende....

Det virker som du har dårlig selvbilde, og kanskje ikke ser ting helt som de er!

Anonymous poster hash:

5e8f1...81d

Takk for fint svar.

Jeg vet jo at han har valgt meg av egen fri vilje og jeg vet at utseendet ikke er alt. Men han blir bare kjekkere og kjekkere, og til tross for dårlig utgangspunkt blir jeg likevel bare styggere og styggere. Jeg føler han fortjener noe bedre enn meg.

Jeg syns personligheten min blir dårligere med årene også fordi jeg ikke er så naiv lengre at jeg tror at kanskje han syns jeg er fin. Nå tenker jeg bare at han må jo selv se at han ikke akkurat har valgt et prakteksemplar av en dame, og når personligheten heller ikke er bra så er jeg jo definitivt ikke god nok.

hi

Skrevet

Høres ut som du trenger hjelp til å bearbeide de negative tankene dine, så jeg vil anbefale psykolog. Du trenger hjelp med å se realistisk på deg selv, men også å styre tankene unna selvmedlidenheten du velter deg litt i. 

Skriver ikke dette for å være ekkel, men det virker som du synes mer synd på deg selv enn mannen din. Han har tross alt valgt deg som du er, du må bare leve med deg selv.. og når du hater deg selv, så blir resultatet ganske deprimerende ja. 

Søk hjelp, få noen å prate med. Finn ut hvorfor du føler deg så håpløs, og samtidig se om det er noe av det du hater du kan gjøre noe med. F.eks nappe øyenbryn hos proff, gå til frisøren og få en lekker farge/frisyre/extensions, ta silikon om det er et stort problem, få hjelp av personlig trener til å få deg i form osv. For at du ikke kan gjøre NOE er bare tull, men du må gjøre det uten å tenke at dette gjør du for alle andre. Du må gjøre det for deg selv. Trening f.eks vil utløse endorfiner som gjør deg lettere til sinns og gladere, fint hår hjelper på mye, nye klær vil kanskje hjelpe.. 

Bare slutt å rulle deg i selvmedlidenhet, og gjør heller noe med det du anser som et problem.

Anonymous poster hash: 6fbf2...4f7
Skrevet

Ikke la deg lure av utseende på de pene kjærestene til kompisene til mannen din. Det er ikke sikkert de er like vakre på innsiden, og det er tross alt det som teller, i det lange løp :)

Anonymous poster hash: 1f4a9...7a8
Skrevet

Her har jeg hørt folk mumle kommentarer om hvordan mannen fikk tak i meg. Og vet du, jeg orker ikke bli sur for de kjenner han ikke. Han er sexy, snill, har fantastisk humor og er rett og slett perfekt.

Jeg er sikker på det er derfor din mann er med deg også. ;-)

Anonymous poster hash: 403e1...ff7

Skrevet

Jeg vet du er bedre og finere enn du tror!Jeg er sammen med en flott mann som liker meg for den jeg er.

Det jeg var ute etter når jeg skulle finne en mann, var en mann med gode verdier,godt hjerte og snille øyne jeg var ute etter.

Mannen din liker deg for den du er husk det!

og utsende har ikke noe og si hvis innholdet i personen ikke en noe å samle på.

Rett deg opp i ryggen og tro på deg selv!

En god klem fra meg

Anonymous poster hash: 098ef...b62
Skrevet

Anonymous poster hash:

5e8f1...81d

Takk for fint svar.

Jeg vet jo at han har valgt meg av egen fri vilje og jeg vet at utseendet ikke er alt. Men han blir bare kjekkere og kjekkere, og til tross for dårlig utgangspunkt blir jeg likevel bare styggere og styggere. Jeg føler han fortjener noe bedre enn meg.

Jeg syns personligheten min blir dårligere med årene også fordi jeg ikke er så naiv lengre at jeg tror at kanskje han syns jeg er fin. Nå tenker jeg bare at han må jo selv se at han ikke akkurat har valgt et prakteksemplar av en dame, og når personligheten heller ikke er bra så er jeg jo definitivt ikke god nok.

hi

jeg får skikkelig vondt av deg, det må være fryktelig å gå å tenke sånn... personligheten din er helt sikkert super, men kanskje du går gjennom en vond periode nå og er mer selvkritisk enn noen sinne... men akkurat slike perioder har damene som du ser på som flottere også... Alle går gjennom det innemellom... Du er bra nok sånn du er, og mistenker du depresjon så gå å få hjelp, for det finnes mye god hjelp der ute:) ingen burde ha det sånn som du har det nå...

Anonymous poster hash: 5e8f1...81d

Skrevet

Høres ut som du trenger hjelp til å bearbeide de negative tankene dine, så jeg vil anbefale psykolog. Du trenger hjelp med å se realistisk på deg selv, men også å styre tankene unna selvmedlidenheten du velter deg litt i.

Skriver ikke dette for å være ekkel, men det virker som du synes mer synd på deg selv enn mannen din. Han har tross alt valgt deg som du er, du må bare leve med deg selv.. og når du hater deg selv, så blir resultatet ganske deprimerende ja.

Søk hjelp, få noen å prate med. Finn ut hvorfor du føler deg så håpløs, og samtidig se om det er noe av det du hater du kan gjøre noe med. F.eks nappe øyenbryn hos proff, gå til frisøren og få en lekker farge/frisyre/extensions, ta silikon om det er et stort problem, få hjelp av personlig trener til å få deg i form osv. For at du ikke kan gjøre NOE er bare tull, men du må gjøre det uten å tenke at dette gjør du for alle andre. Du må gjøre det for deg selv. Trening f.eks vil utløse endorfiner som gjør deg lettere til sinns og gladere, fint hår hjelper på mye, nye klær vil kanskje hjelpe..

Bare slutt å rulle deg i selvmedlidenhet, og gjør heller noe med det du anser som et problem.

Takk for svar. Du har nok rett i at jeg velter meg litt i selvmedlidenhet akkurat nå, har en veldig dårlig dag.

Jeg kan nok gjøre noe med noe, men kroppen min tror jeg aldri vil bli fin. Jeg har prøvd å trene, mye forskjellig og også med trener, men det hjelper jo ikke noe. Jeg er misunnelig på alle de som elsker å trene, for for meg er det et ork nå fordi jeg føler at jeg ikke får noe ut av det likevel. Klart at utseende ikke er eneste grunnen til å trene men når det ikke blir noe som helst forskjell så klarer jeg ikke å se helsehevinsten ved det.

Huff, skulle gjerne ikke ha skrevet dette innlegget. Det er ikke meningen å være sutrete, og jo, jeg synd virkelig synd på mannen min, jeg kan ikke fatte og begripe hva han ser i meg, og nå tenker jeg at han kun er sammen med meg pga barna.

Men ja jeg syns nok syns i meg selv også. Føler jeg har prøvd alt for å føle meg bedre, men ingenting hjelper. Går jevnlig til frisøren og har fint hår, men det hjelper ikke på selvfølelsen. Resten er jo fælt.

Har tenkt på psykolog men vet ikke hva jeg skulle ha sagt. Vet ikke hvordan en psykolog kunne hjulpet meg, for uansett hva vedkommende ville ha sagt, så vil ikke jeg se noe bedre ut eller bli et bedre menneske inni meg.

hi

Skrevet

Jeg er sikker på at du har 1000 fine sider, og at de er grunnen til at mannen din valgte akkurat deg, har fått tre barn med deg og fortsetter å være sammen med deg!

Det er også sånn at mennesker vi er glad i synes vi er søte, pene osv selv om vi også ser at de kanskje ikke er klassisk "ukebladpene"

Om du fylte rundt år i morgen og mannen skulle skrive en tale til deg, hvilken av de 1000 sidene tror du han ville vektlagt?

La meg gjette:

Du er en fantastisk venn og samtalepartner. Du er så omsorgsfull, empatisk og snill. Du er generøs og gavmild. Du er flink til å støtte og hjelpe menneskene rund deg, til å gi komplimenter og glede andre. Du stiller alltid opp. Du er flink til å bake/lage mat. Ikke minst er du en fantastisk mor for hans barn!

Det er mange egenskaper som gjør et menneske vakkert, fra innsiden og ut.

Stol på mannen din når han sier han elsker deg, hvorfor i alle dager skulle han si det om han ikke mener det?

Rett ryggen og smil, du er bra nok!

Anonymous poster hash: d0859...999

Skrevet

Ikke la deg lure av utseende på de pene kjærestene til kompisene til mannen din. Det er ikke sikkert de er like vakre på innsiden, og det er tross alt det som teller, i det lange løp :)

Anonymous poster hash: 1f4a9...7a8

Det er nettopp det de er. Nydelige, vakre damer både inni og utenpå.

Og selv om det er det indre som teller, så har jeg jo ikke det engang.

hi

Skrevet

Jo, for du lærer nye tankemønstre som kan hjelpe deg med å se mer positivt på ting. Rett og slett lære å se ting fra en annen innfallsvinkel.

Men du, har du en hobby? Begynn med noe du kan bli skikkelig god i, eller som du bare elsker å gjøre! Det gjør underverker for selvtilliten. :)

Skrevet

Ville bare gi deg en klem. Har selv alltid vært stygg, til og med da jeg hadde modellkropp minus pupper, ansiktet har bestandig vært stygt. Har vitiligo, mye svart hårvekst og masse kvisearr. Delte magemuskler og hud mangler elastisitet. I tillegg har jeg en sykdom som gjør at jeg kommer til å dø tidlig, sånn at jeg ikke gidder å trene meg ihjel for å leve lenger enn de som ikke trener

Anonymous poster hash: 68052...7f6

Skrevet

Jeg tror du er mer enn bra nok :-) og mannen din har valgt deg og det sier vel nok. Tenker på det du sier om kropp og om du virkelig ikke er fornøyd med deg selv og vil forandre, hva med å kontakte en personlig trener? Min man er kjempe kjekk, men ville ned 15 kg og bygge mer muskler. Han klarte ikke finne motivasjonen selv og fikk hjelp til dette. For meg var han like fin før og etter, men for han var det stor forskjell på selvtilliten.

Anonymous poster hash: fc1ce...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...