Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Er høy og feit (på god vei ned) og har lyst å lærr meg å jogge! Hvor lang tid bruker jeg på p klare å jogge 30 minutter i strekk? Og hvor ofte bør jeg jogge? Anonymous poster hash: 6cab5...2de
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Begynn med å gå/jogge om hverandre, du klarer neppe 30min i strekk hvis du aldri har løpt før. Gå i godt tempo og jogg det du klarer, tre ganger i uka. Du merker etter noen uker at du klarer å jogge lengre strekker uten pause.. Anonymous poster hash: e3751...7d4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Last ned en app som heter C25K. Den har jeg nettopp begynt å bruke og skal vist være utrolig effektiv. Den gir beskjed hvor lenge du skal gå og hogge om hverandre og trapper opp etter hver uke. Anonymous poster hash: b6fd9...9cf
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Takk! Nei er du gal, jeg klarer knapt å jogge 50 meter uten å dø. Tenkte å jogge-gå-jogge mellom lyktestolpene først Anonymous poster hash: 6cab5...2de
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Jeg spurte om neste det samme for en mnd siden... Var helt utrent og null kondis. Jogger to-tre ganger i uken og klarer nå fem km på 30 minutter. Tok meg ca ti joggeturer. ( begynte i juni) Ble mest gåing i begynnelsen, men lengre og lengre perioder med jogging. Har som mål å komme litt lengre for hver gang før jeg må gå igjen.. Bare å hoppe i det, og ta det som det kommer!! Lykke til Anonymous poster hash: 53761...a23
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Last ned en app som heter C25K. Den har jeg nettopp begynt å bruke og skal vist være utrolig effektiv. Den gir beskjed hvor lenge du skal gå og hogge om hverandre og trapper opp etter hver uke. Anonymous poster hash: b6fd9...9cf Takk! Da er den lasta inn :-) Anonymous poster hash: 6cab5...2de
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 Jeg spurte om neste det samme for en mnd siden... Var helt utrent og null kondis. Jogger to-tre ganger i uken og klarer nå fem km på 30 minutter. Tok meg ca ti joggeturer. ( begynte i juni) Ble mest gåing i begynnelsen, men lengre og lengre perioder med jogging. Har som mål å komme litt lengre for hver gang før jeg må gå igjen.. Bare å hoppe i det, og ta det som det kommer!! Lykke til Anonymous poster hash: 53761...a23 Wow, så bra!!! Jeg begynner idag! Anonymous poster hash: 6cab5...2de
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #8 Skrevet 14. juli 2014 Utålmodig som jeg er har jeg alt Vært ute! Super app! Dritsliten, men absolutt overkommelig! Takk for tips! Anonymous poster hash: 6cab5...2de
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #9 Skrevet 15. juli 2014 Kan du forklare nærmere hvordan appen ser ut? Søkte på c25k og det kom mange opp.. Har også lyst til å jogge litt, men trenger et spark for å komme i gang. Ikke HI Last ned en app som heter C25K. Den har jeg nettopp begynt å bruke og skal vist være utrolig effektiv. Den gir beskjed hvor lenge du skal gå og hogge om hverandre og trapper opp etter hver uke. Anonymous poster hash: b6fd9...9cf Anonymous poster hash: 8918e...b50
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #10 Skrevet 15. juli 2014 Jeg begynte å jogge for 4 uker siden. Klarte knapt å jogge 100 meter før jeg nesten døde. Så fortalte en kamerat meg at det ble lettere hvis man ikke ga opp, at de første minuttene uansett er tøffe, og så blir kroppen varma opp og da går det lettere. Så jeg ga det en sjanse. Begynte først med 2 km jogging/powerwalk, og nå er jeg oppe i 3,5 km. Tar gradvis lengre turer, og merker at jeg klarer å jogge mer og mer på hver tur. Når jeg blir sliten, skifter jeg bare over til rask gange. Pusher meg selv litt mer for hver gang, og jeg synes jeg merker utrolig stor forbedring for hver gang. Anonymous poster hash: 128e6...078
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2014 #11 Skrevet 15. juli 2014 Jeg begynte å jogge for 4 uker siden. Klarte knapt å jogge 100 meter før jeg nesten døde. Så fortalte en kamerat meg at det ble lettere hvis man ikke ga opp, at de første minuttene uansett er tøffe, og så blir kroppen varma opp og da går det lettere. Så jeg ga det en sjanse. Begynte først med 2 km jogging/powerwalk, og nå er jeg oppe i 3,5 km. Tar gradvis lengre turer, og merker at jeg klarer å jogge mer og mer på hver tur. Når jeg blir sliten, skifter jeg bare over til rask gange. Pusher meg selv litt mer for hver gang, og jeg synes jeg merker utrolig stor forbedring for hver gang. Anonymous poster hash: 128e6...078 Jogger forresten så og si hver dag, rundt 30 min. Anonymous poster hash: 128e6...078
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. juli 2014 #12 Skrevet 16. juli 2014 Du bør variere hva du trener:) Intervalltrening f.eks gir deg skikkelig boost ifht kondisjon. Hvis du trener f.eks 4 gng i uka så varier mellom løping, trappeløp/bakkedrag, og intervaller. Da vil formen stige raskt. Jeg trener ca 6 gng i uken. Løper da ca 3 gng, to intervalløkter og to trappe/bakkeløp. Styrke ved siden av 2 gng. Hvis du trener mye så husk å variere sko og underlag også, vær forsiktig med å overbelaste. Eks på intervalltrening ( veldig fettforbrennende i tillegg), er å løpe 8 sek, hvile 8 sek. Gjenta 8 ganger. Så hvile i 2 min. Repeter dette først 2 gng og til slutt øker du til 4 repetisjoner. Det kommer til å dryppe svette av deg! Lykke til med treningen:)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #13 Skrevet 16. juli 2014 Jeg fikk også lyst til å prøve meg på jogging, men lurer på hvilken av alle disse appene som er den riktige. Anonymous poster hash: c554a...85b
MerraSomGår Skrevet 16. juli 2014 #14 Skrevet 16. juli 2014 Jeg fikk også lyst til å prøve meg på jogging, men lurer på hvilken av alle disse appene som er den riktige. Anonymous poster hash: c554a...85b Jeg bruker Nikeplus. Syns den fungerer flott. Blant annet fordi den gir "belønninger" for resultatene.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #15 Skrevet 16. juli 2014 Jeg fikk også lyst til å prøve meg på jogging, men lurer på hvilken av alle disse appene som er den riktige. Anonymous poster hash: c554a...85b Jeg bruker en som heter Runkeeper (ikke runkePer;)) og den har et fint program for nybegynnere. Jeg har bare prøvd denne ene så de andre er gjerne like greie:) Anonymous poster hash: 8321d...e68
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2014 #16 Skrevet 16. juli 2014 Jeg fikk også lyst til å prøve meg på jogging, men lurer på hvilken av alle disse appene som er den riktige. Anonymous poster hash: c554a...85b Jeg bruker en som heter Runkeeper (ikke runkePer;)) og den har et fint program for nybegynnere. Jeg har bare prøvd denne ene så de andre er gjerne like greie:) Anonymous poster hash: 8321d...e68 Hahaha, jeg leste faktisk runkePer!!! Sorry, er litt barnslig i dag... Anonymous poster hash: 8c6d6...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå