Gå til innhold

Bryllup og frustrasjon - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster skal gifte seg i utlandet til høsten. Hennes kommende manns familie har et hus litt utenfor en storby.Vi ble invitert muntlig i februar og ble anbefalt å bli en liten uke/langhelg. Vi bestilte flybilletter. I april ble vi bedt om å betale deler av overnatting selv. Helt greit. De hadde bestemt seg for bryllupslunch i stedet for middag, fordi de har et lite barn. Ok. Så fikk vi beskjed om at stedet ligger så usentralt at vi må leie bil. Ja, ja.. I dag ringte hun og sa at dette kom jeg nok ikke til å like, men vi kan dessverre ikke være med inn til byen for å overvære vielsen. Det ble så vanskelig med transport at de hadde bestemt at kun foreldre og faddere fikk være med!

Vi skal altså ta fri en uke fra jobb, betale det meste selv, leie bil og styre for en lunch!

Jeg er sint, lei meg og skuffet. Hva tenker du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke kjøre til vielsen selv når dere allerede har leiebil?

Skrevet

Hadde avbestilt billettene og blitt hjemme. Så mye penger har ikke vi som familie, at vi kunne ha dratt så langt for en lunsj.

Skrevet

Søsteren din burde skamme seg dypt.

Avbestill billettene. Bli hjemme.

Anonymous poster hash: 91a80...d51

Skrevet

Merkelig opplegg, men du visste vel at det kom til å koste en del å reise utenlands i bryllup?

At dere ikke får være med på vielsen er jo helt uhørt; det syntes jeg du kan si til søsteren din! Men dere kan vel kanskje kjøre selv?

Skrevet

Jeg har sagt jeg synes det er skikkelig drøyt (!) og foreslått at vi kjører selv, men nei, vi får ikke lov - det må være likt for hans søsken også. Jeg er så utrolig skuffet!

Skrevet

Takk for støtte! Hun klarer nemlig å få det til at jeg er så vrang, fordi hans søsken godtar det... Må sjekke om jeg har avbestillingsforsikring. Vi har allerede betalt 1500 for overnatting 😖

Skrevet

Jeg har sagt jeg synes det er skikkelig drøyt (!) og foreslått at vi kjører selv, men nei, vi får ikke lov - det må være likt for hans søsken også. Jeg er så utrolig skuffet!

Da hadde jeg avbestillt hele turen og sagt dere heller får gå ut å spise en koselig lunsj når de er tilbake i Norge.

Skrevet (endret)

Hans søsken kan vel også sørge for egen transport så blir det likt for alle. Dere ordner jo allerede alt annet sjølv så korfor Ikkje transport til vielsen også. Hehe, sorry altså. Men ER litt rart.

Endret av Kathrine.
Skrevet

Om det er brudgommen som egentlig bestemmer alt her, og får ho til å formidle her? Fekk bare en "ekkel fornemmelse"

Skrevet

Akkurat det jeg også får følelsen av!

Om det er brudgommen som egentlig bestemmer alt her, og får ho til å formidle her? Fekk bare en "ekkel fornemmelse"

Skrevet

Hadde avbestilt alt og blitt hjemme. Det er det snåleste og kjipeste opplegget jeg har hørt om på lang tid.

Skrevet

Akkurat det jeg også får følelsen av!

Får nesten følelsen av at brudkommen prøver å skvise ut gjester her. De kan de ikke for alt her i verden tro at noen vil komme når de må betale så heftig mye for en lunsj.

Anonymous poster hash: 10936...5c0

Skrevet

og folk her inne syns jeg er frekk som ikke stiller med middag til 100 gjester og ber folk om ta med egen alkohol. Jeg ble jo rene engelen i forhold :P

Anonymous poster hash: 10936...5c0
Skrevet

Det er gjerne sånn det går med utenlandsbrylluper. Det koster en masse, er masse styr og ganske kjedelig for alle utenom brudeparet. Bli hjemme.

Anonymous poster hash: 09fa2...0fc
Skrevet

Dyr lunsj. Det kjipeste er at dere ikke fikk vite hele opplegget før dere bestilte. Det er jo endret etter det, og da sitter dere i saksa. Hadde snakket med søsteren min...og vurdert om vi skulle dra eller avbestille utfra hva hun sa.

Skrevet

Hadde avbestilt og blitt hjemme.

Skrevet

For ei søster. Dette var drøyt. Angrer brudeparet på at de har bedt med slekta? Virker som hun stikker kjepper i hjulene hele veien. Sikker på at dere får vært med på lunsjen og at ikke det trekkes tilbake også? Ville pratet med henne og fått henne til å se det fra din side. Fortell at du er der for å se henne gifte seg, du tar fri, bestiller flybilletter, betaler for hotell og gave, og så skal du ikke få se henne gifte seg en gang? Det må jo være opp til dere om det er vanskelig å komme dere dit. Hadde også som søster følt det var en plikt å si at det er en festdag og at maten på en slik dag bør stå i stil til at det er et bryllup. Greit med lunsj tidspunkt, men maten må være et bryllup verdig.

Dette var utrolig kjipt av søsteren din. Jeg er flau på hennes vegne.

Anonymous poster hash: de5ff...1c0

Skrevet

Hadde jeg droppet. Søsteren din er en frekkas og helt på bærtur .

Skrevet

Har opplevd noe av det samme.

Bortsett fra at der ble vielsen plutselige holdt i hemmelighet og middagen fikk vi regningen på.....

Anonymous poster hash: 5cccb...c22

Skrevet

Har opplevd noe av det samme.

Bortsett fra at der ble vielsen plutselige holdt i hemmelighet og middagen fikk vi regningen på.....Anonymous poster hash: 5cccb...c22

Heldigvis var det hele i et herlig land så vi fikk en fin reise ut av det.

Anonymous poster hash: 5cccb...c22

Skrevet

Dette er jo helt ko-ko! Er denne søsteren din normal ellers? Du må si i fra!

Anonymous poster hash: 75f33...fba

Skrevet

og folk her inne syns jeg er frekk som ikke stiller med middag til 100 gjester og ber folk om ta med egen alkohol. Jeg ble jo rene engelen i forhold :PAnonymous poster hash: 10936...5c0

Hæ, du holder bryllup uten mat og drikke??

Anonymous poster hash: 75f33...fba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...