Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er dessverre kommet i den situasjonen at jeg trenger advokat til barnefordeling. Jeg har for øyeblikket en advokat som jeg har hatt en stund. Han er svært grei å snakke med og veldig forståelsesfull, men jeg greier ikke å fri meg fra tanken om at han muligens snakker meg litt etter munnen. Motparten har tross alt også en advokat som er svært enig med ham, og konfliktnivået her er mildt sagt høyt. I tillegg føler jeg at jeg på sett og vis er nødt til å mate ham med argumenter, så på en måte blir det jeg som lager saken, men så vet jeg ikke hva som er vanlig arbeidsfordeling. Hvor mye av arbeidet er en forventet å måtte gjøre selv? Jeg skulle ønske jeg bare kunne gi noen all den skriftlige korrespondansen oss imellom, og at ting bare skjedde av seg selv deretter, men det er kanskje litt mye å forlange ettersom dette er en svært spesiell sak med mange kompliserende elementer; et forhold med psykisk vold, manipulasjon av barna, rus. Kan jeg forvente at en advokat skal ha høy forståelse for disse problemområdene? Hvordan finner jeg en slik advokat evt? Hvis man spør en advokat, så er de jo selvsagt eksperter på et hvert område. Jeg bor i Bergen dersom noen kjenner en her Anonymous poster hash: f0f88...b05
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Dytter i håp om at noen kan tipse deg om en god advokat. Har du noen du kjenner som har vært i gjennom det samme og som kanskje har noen å anbefale? Jeg får inntrykk av at du mener advokaten din er litt "tafatt"? Hvis du får bv og fvk til å snakke din sak står du sterkere enn motparten. For all del tenk på barna først, ikke noe "skittentøyvask" mellom deg og barnefaren. Anonymous poster hash: d0d50...3e5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Hva som er en god advokat? En som er engasjert i mennesker, en som brenner for deg, for din sak, ikke bare for å tjene penger. Anonymous poster hash: e167f...692
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Jeg er advokat, men jeg jobber ikke med barnefordeling og holder ikke til i Bergen, så kan ikke hjelpe deg med konkrete tips dessverre. Men dersom du er usikker på om advokaten din er god nok anbefaler jeg at du bytter. Du skal ikke trenge å sitte og lure på om han gjør en god jobb. Du kan eventuelt ta opp med han det du skriver her også, de fleste vil bli glad for å få muligheten til å rette opp dersom klienten ikke føler seg godt ivaretatt. Lykke til! Anonymous poster hash: d18de...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå