Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #1 Skrevet 14. juli 2014 Babyen min på 6 mnd har diaré. Tre tømminger på tre kvarter:-( veldig tynt. Leser en del på google, men det står det at man skal følge med dersom barnet virker uttørret. Hvordan merker jeg det på en så liten? Han tar brystet, men sovnet på det da.. Han har hatt lite tissebleier siste døgn. Hva er symptomer på dehydrering til en så liten? Anonymous poster hash: 9cd21...6bd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #2 Skrevet 14. juli 2014 Innsunket fontanelle Anonymous poster hash: 1ed62...0c1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #3 Skrevet 14. juli 2014 Innsunket fontanelle Anonymous poster hash: 1ed62...0c1 men er ikke fontanellen gått sammen når de er 6 mnd? Anonymous poster hash: 9cd21...6bd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #4 Skrevet 14. juli 2014 Nei. Min er 9 mnd og har fontanelle ennå. Sjekket nå for sikkerhetsskyld. Størrelse med en 20 kroning. Ellers kan du følge med på om barnet har 2-3 tissebleier. Disse skal ikke lukte stramt eller være orange og sparsomme. Anonymous poster hash: 1ed62...0c1
Chl85 Skrevet 14. juli 2014 #5 Skrevet 14. juli 2014 Hold øye med tissebleiene og har baby diare så gi bryst ofte Er du veldig bekymret så ringer du lege/ hs for å høre om råd der
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2014 #6 Skrevet 14. juli 2014 Du kan også klype litt i huden. Huden skal trekke seg fint tilbake. Står huden så er det på tide å dra på sykehus. Anonymous poster hash: 1b86c...eac
Planleggendemamma Skrevet 14. juli 2014 #7 Skrevet 14. juli 2014 På så små barn kan det være vanskelig å bedømme, men følg med på allmenntilstanden, om barnet blir veldig slapt og trøtt.. Tørre bleier er også en måte å følge med på. I forhold til huden så er det vanskelig å se på små barn, min 2 åring ble innlagt med dehydrering etter 3 dager med omgangssyke, da brukte legen fingertuppene og presset inn huden på brystbeinet for å se hvor fort "avtrykket" forsvant.. Men det de brukte for å bedømme grad av dehydrering var blodprøver.. De små blir veldig fort dehydrerte, så hvis du er usikker så er det bedre å ringe en gang for mye enn en for lite til legevakt/fastlege.. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå