Gå til innhold

Tenk om det ikke er noen der


Januaris

Anbefalte innlegg

Huff, jeg føler meg så usikker på om jeg er gravid. Tenk om jeg ikke er det?!? Jeg føler meg ikke gravid i det hele tatt.

Jeg er liksom 12 uker på vei nå.

På fredag var jeg hos legen. Tok de noen prøver der som gir svar på om jeg er gravid? Jeg har liksom inntrykk av at legene ikke sjekker det.

 

Er det nok at jeg har tatt en graviditetstest for mange uker siden, og ikke har blødd i etterkant? Kan jeg være sikker på at jeg fortsatt er gravid?

 

Jeg har lyst til å gå på ultralyd i morgen, men det er vanskelig å få til nå som mange har feriestengt. Det er fort vekk 2 måneder til ultralyden på sykehuset. Det synes jeg er for lenge å vente, i denne usikkerheten.

 

Hvis jeg tar en ny test, og den er positiv, så vil vel ikke det kunne gi svar på om hjertet til Smula banker.

Kan man få time hos en gynekolog uten henvisning fra lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste sikre måten å få dette bekreftet på er ved Ultralyd, usikker på hvor du bor. Men Søk på privat ultralyd og din by på google så får du mange muligheter. Skal selv på tidlig ultralyd imorgen i Stavanger. er da 15uker på vei. Mange private av di stor kjedene, Kolibri, Alleris osv. som tar inn folk på dagen.

Håper du finner ut av det:) Alt er nok i sjønneste orden skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste private har sommerstengt akkurat nå. Men jeg googlet litt i går kveld og nå ser jeg at det er nokså normalt å ikke føle seg spesielt gravid i uke 12. Jeg prøver å innbile meg at jeg sikkert hadde merket det om noe var galt. Det er bare det at ting går så mye bedre enn i forrige svangerskap, og det er nok litt uvandt :)

 

Jeg venter og ser om det er lenge til jeg skal på OUL. Det bør jeg ha fått svar på i løpet av de to ferieukene som kommer nå. Hvis den kommer svært sent regner jeg med å prøve å få en time asap når klinikken i nærheten åpner etter ferie . Men hvis jeg får OUL i uke 17 eller noe sånt så kan jeg like gjerne spare pengene og vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at det er lett å tenke slik, og jeg har det litt på samme måte. Prøvde desperat å få til tidlig ul før vi reiste på ferie, men det var umulig selv med henvisning fra lege. Føler meg heller ikke så veldig gravid, men nå når jeg nærmer meg 14uker, begynner magen å vise godt. Begynner å lure på om det er to der inne ;) Så lenge du ikke har unormale smerter eller blødninger, så regner jeg med at alt er i skjønneste orden. Jeg vurderte til og med ul på ferie, men tenk om jeg fikk vite at noe var galt da! Har heldigvis fått oul i slutten av august, og håper jeg klarer å holde ut til da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er litt vanskelig å ikke vite om det går bra. Var på tidligUL, men det var før uke 12 og jeg har jo ingen garanti for at larva fortsatt har det bra. Men puppene vokser, magen er stoor på kvelden, og i går var fjellbuksa mi plutselig veldig trang! Så noe er jo mest sannsynlig på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 15+1 i dag, og har vært på tidlig ul og sett at alt er bra, men føler meg enda ikke gravid! Lurer på når det skal begynne å gå opp for meg! ;)

Syns ikke puppene vokser så mye, men de er ømme. Har hatt noen uker uten, og nå har de blitt ømme igjen xD Magen vokser og trives også, så noe er det som skjer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var på tidlig UL nr 2 i går. Ville forsikre meg at det fortsatt var liv etter 12 uker, før vi annonserer det for verden :P Heldigvis var det en aktiv krabat der inne <3 Har heller ikke følt meg spesielt gravid de siste par ukene bortsett fra at buksene mine er blitt litt trange, så var godt å få bekreftelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...