Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #1 Skrevet 13. juli 2014 Min samboer har i det siste hatt pappaperm og vært hjemme mens jeg har jobbet 70%. Har 30% gradert uttak. I tillegg har mannen slitt med depresjon og har gjort svært lite hjemme uten at jeg ber han gjøre det. Har tært på forholdet. Har også en 3 åring fra før. Jeg er så sliten av å alltid være den som ordner alt og å være psykolog til samboer. Har fått sovet utpå 2 x i løpet av 10 mnd og kommer meg sent i seng pga husarbeid som må gjøres. Så nå går jeg og småhakker på han hele tiden. Klarer ikke å dy oss og småkrangler fremfor barna (hever ikke stemmen). Vet jo at vi ikke burde gjør det men vi sliter litt nå. Gruer meg nesten til 4 uker med ferie:( ser bare frem til høsten og normal hverdag. Alt går for en periode men nå synes jeg denne tunge perioden har vart lenge...jeg har også blitt litt smådeppa av alt dette. Noen som har vært i lignende situasjon? Anonymous poster hash: e7cfd...ce4
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #2 Skrevet 13. juli 2014 Får mannen din behandling for depresjonen? Vet du noe om årsak til depresjonen? Han har depresjon, men er ikke sykmeldt (fra jobb/ skal han tilbake i jobb?). Og så lurer jeg på i hvilken alvorlighetsgrad depresjonen har. Du sier jo han er hjemme i permisjon, så han klarer da altså ta seg av babyen fint? Men han klarer ikke noe mer, som noe husarbeid. Det jeg vil frem til er om han faktisk er frisk nok til permisjonen/ta seg av babyen bra, eller om det er slik du bør overta permisjonen hans hvis han er syk. Anonymous poster hash: 6a2a8...d9c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #3 Skrevet 13. juli 2014 Han er bipolar type 2 så der har du grunnen til depresjonen...han går til psykiater for samtaler. Er bedre nå men det har vært tøft. Han jobber deltid og er ufør så er uaktuelt for meg å ta over permisjon. Han skal begynne å jobbe deltid igjen etter sommeren og tror det er veldig bra for han. Er vel bare å vente på bedre tider. Anonymous poster hash: e7cfd...ce4
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2014 #4 Skrevet 13. juli 2014 Ok, da er det noe å se frem til - sikkert bra for han å begynne i jobb igjen ja. Kan jo hende dere får en fin ferie? Du har jo fri fra jobb i det minste da Anonymous poster hash: 6a2a8...d9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå