Gå til innhold

Søke 100% jobb og be om 80% på ev. intervju?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet drømmejobben. 100%. Ønsker veldig denne jobben og er godt kvalifisert.

MEN, jeg ønsker å jobbe 80%. Grunnen er at jeg har en sønn som skal begynne i andre klasse og jeg syns at levering 8 og henting 4 er lenge nok for han på skole/sfo.

Hva tenker dere om å nevne et slikt ønske på eventuelt intervju? Har ord på meg for å jobbe effektivt og klarer som regel å ta unna mye innenfor 80%.

Anonymous poster hash: 7f9bc...cc5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Da velger de mest sansylig en de føler har høyere kapasitet. Jeg ville heller kjempet for å få jobben og jobbet 100% en stund også søkt med ned til 80% stilling :)

Anonymous poster hash: 7e8b7...a8b
Skrevet

Da bør du gjøre et veeeldig godt intervju. 

Anonymous poster hash: 9de28...409
Skrevet

Har de lyst ut 100 % så trenger de nok 100%. Du kan jo forsøke, men tviler på at de går med på det. 

Kan ikke barnet gå selv til og fra skolen i den alderen der? Min gjorde det fra midten av første klasse. 

Anonymous poster hash: e43cd...126
Skrevet

Nei, er du gal. Det må du ikke gjøre. Søk heller 80% hvis du får den (og la det gå noe tid først).

Skrevet

Selv om du selvsagt setter familien først er det dumt å gjøre det så veldig tydelig på et intervju. Med mindre du gjør et ganske mye bedre inntrykk enn dine kokurrenter kan det da være utslagsgivende.

Jeg ville ha forsøkt 100 først, og så evt søkt om reduksjon.

Hva med fleksitid? Kan du begynne før, evt slutte før? Kan ungen klare seg med sfo bare på morgenen eller ettermiddagen? Evt ingen av delene?

Skrevet

Det hadde jeg gjort. Men såklart med det i bakhodet at det kan hende de da prioriterer noen foran deg. Hadde sagt i intervjuet at du egentlig har ønske om 80 % men at det nok går fint med 100 om det ikke lar seg gjøre. Så får du ta stilling til det når de evt gir svar.

Har de en kandidat som stiller på lik linje med deg blir nok kanskje den valgt, men er du den de vil ha kan det hende de gir litt for å få akkurat deg. Det er hvertfall min erfaring.

Skrevet

Har funnet drømmejobben. 100%. Ønsker veldig denne jobben og er godt kvalifisert.

MEN, jeg ønsker å jobbe 80%. Grunnen er at jeg har en sønn som skal begynne i andre klasse og jeg syns at levering 8 og henting 4 er lenge nok for han på skole/sfo.

Hva tenker dere om å nevne et slikt ønske på eventuelt intervju? Har ord på meg for å jobbe effektivt og klarer som regel å ta unna mye innenfor 80%.

Hadde prøvd 100 % først og spurt om 20% 0permisjon et år etter å ha jobbet der noen måneder.

Anonymous poster hash: 84fb4...0fd

Skrevet

Tusen takk for mange gode innspill. 

Mange av barna går til og fra skolen allerede. Vi bor ca 30 minutter gange fra skolen, i mitt tempo. Min surrekopp trenger ennå litt guiding med tanke på trafikk og dette med å komme seg hjem i grei tid! 

Dette å teste 100%, for så å spørre om redusert, kan jo være en mulighet. Hvis jeg får jobben. Da får jeg jo sett hvordan dagsrytmen er på arbeidsplassen og hvor det eventuelt går ann å redusere noe. 

Stillingen er via et vikarbyrå, så jeg tror jeg har mulighet til å undersøke litt med konsulenten. Om konkurrenter, mulighet for redusert arbeidstid etc. 

Takk, alle sammen! 

Skrevet

HI igjen her. Hvor lenge bør man jobbe før man kan søke om redusert? Tror dere det er OK å jobbe fram til jul, fra august/september til ut desember, og undersøke muligheter for redusert fra nyttår?! 

Skrevet

Jeg fikk for noen uker siden tilbud om jobb 100%, jeg takket ja men sa jeg egentlig hadde sett for meg å jobbe 80%. Vi ble enige om å prøve 80% i prøvetiden, så får jeg være så effektiv jeg bare kan og bevise det er mulig :)

Anonymous poster hash: f874e...4e1

Skrevet

HI igjen her. Hvor lenge bør man jobbe før man kan søke om redusert? Tror dere det er OK å jobbe fram til jul, fra august/september til ut desember, og undersøke muligheter for redusert fra nyttår?!

Ville jobbet ut prøvetiden før jeg ba om redusert stilling.

Skrevet

Helt uenig i svarene du har fått. Jeg har jobbet mye med rekruttering og vi har sjelden hatt behov for 100 % stilling når vi har valgt å lyse ut, men velger å lyse ut 100 % for å favne størst mulig del av markedet innen vår bransje. Om det hadde dukket opp noen på intervju som ønsket å jobbe 80% hadde det vært en ren gavepakke for oss. MEN, vi har i de senere år rekruttert vi har vokst, dvs arbeidsmengden er for stor for de ansatte vi har. (Men kanskje ikke så stor at det tilsvarer 100 % stilling.)

Om det var en 100 % stilling som skulle erstattes hadd vi selvsagt vært mest interessert i en som kunne jobbe 100. Men vi strekker oss uansett veldig langt for den beste kandidaten, så om den kandidaten vi helst vil ha km ønsker å jobbe 80% , så vil jobben gå til den personen uansett.

Men her snakker vi kontorjobb. Skal man dekke opp på sykehjem, i bhg, butikk el.l så blir kanskje svaret helt annerledes.

Anonymous poster hash: 1029a...242

Skrevet

Helt uenig i svarene du har fått. Jeg har jobbet mye med rekruttering og vi har sjelden hatt behov for 100 % stilling når vi har valgt å lyse ut, men velger å lyse ut 100 % for å favne størst mulig del av markedet innen vår bransje. Om det hadde dukket opp noen på intervju som ønsket å jobbe 80% hadde det vært en ren gavepakke for oss. MEN, vi har i de senere år rekruttert vi har vokst, dvs arbeidsmengden er for stor for de ansatte vi har. (Men kanskje ikke så stor at det tilsvarer 100 % stilling.)

Om det var en 100 % stilling som skulle erstattes hadd vi selvsagt vært mest interessert i en som kunne jobbe 100. Men vi strekker oss uansett veldig langt for den beste kandidaten, så om den kandidaten vi helst vil ha km ønsker å jobbe 80% , så vil jobben gå til den personen uansett.

Men her snakker vi kontorjobb. Skal man dekke opp på sykehjem, i bhg, butikk el.l så blir kanskje svaret helt annerledes.

Beklager ufullstendige setninger og skrivefeil, er utenlands med crappy mobildekning og treeeegt nett, så det er en utfordring å skrive kjapt og smart☺️

Skrevet

Jeg jobber også innen rekruttering og støtter denne!

Er jobben privat eller statlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...