Gå til innhold

Hadde dere kjøpt hus i byens beste strøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller gått for et rimeligere ett og hatt god økonomi i hverdagen?

Vi gjorde det siste, og kjenner jeg angrer på det.

Anonymous poster hash: 356d4...5fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på ekstremt mange ting, men for oss er det viktigste å bo ok. Prioriterer det fremfor å ha mye penger til shopping etc.

Skrevet

Vi gikk for rimelig første gangen vi kjøpte oss hus i 2005, selv om det var en del oppussingsarbeid som sto og ventet på oss. Vi hadde nemlig ikke lyst å bo i hjel, dessuten er det kjekt å opparbeide seg en slunk kronasje i bufringskonto. Oppussing utførte vi etter hvert som vi klarte å spare opp. I 2010 og 2011 tok vi og pusset opp de to viktigste rommene nemlig kjøkkenet og badet, og året etter solgte vi huset og flyttet til et større, nyere hus og til en bedre bydel. Siden husprisen har steget mye fra 2005 til 2012, fikk vi en kjempe pris for daværende huset vårt, og hadde derfor råd til høypris klasse hus i etter tid. Og vi begge angrer ikke den dag i dag at vi gjorde det slik. For vi levde godt da, og lever fortsatt godt nå uten å ha økonomisk bekymring, med to unger i tillegg, takke å være riktig investering. Cluet mitt her er at man jobber seg oppover i boligmarkedet hvis man utgangspunktet ikke har råd til et dyrt hus.

Anonymous poster hash: c81c7...f57

Skrevet

Nei jeg ser den.

Poenget er vel at vi hadde hatt råd til et hus i et annet og bedre strøk, nå har vi 1,3 i gjeld. Vi kunne nok hatt minst en mill mer kanskje tilogmed to.

Men her vi bor er det usnobbete, vi er blant de familiene som har god råd. Det bor endel innvandrere men det er greit.

Føler bare ikke at vi hører helt hjemme her, har skolebarn og så det er ikke så lett og flytte.

Men skulle så inderlig ønske at vi hadde tenkt litt lenger da vi kjøpte...

Skrevet

Jeg foretrekker å bo et sted der vi har like god eller litt bedre økonomi enn de fleste andre. Det blir fort slitsomt for ungene om de stadig skal være blandet dem med minst penger, kjedeligste ferier osv. I byens beste strøk er det ofte stort press på å være vellykket. Andre steder er det ofte litt mer avslappet, men det varierer jo litt fra by til by.

Anonymous poster hash: 534bd...dee

Skrevet

Hva er det du angrer på? Hva er det som ville vært bedre med å bo i det beste strøket?

Jeg bor på landet hvor strøkene ikke er finere enn andre :P

Anonymous poster hash: 76ce9...29a
Skrevet

Det er viktig for meg å bå i et strøk der jeg føler meg vel. Jeg ville ikke valgt et stort hus i et billig nabolag der jeg ikke føler meg hjem, men heller ikke kjøpt noe lite i et skikkelig snobbete villastrøk.

For oss er det viktigst at boligen passer med personlighet og livsstil, derfor har vi nok valgt boliger som ikke er helt A-4 ift hva man kunne forventet ut fra inntekten vår. Alle vi kjenner har enebolig litt utenfor Bergen sentrum, inntil vi flyttet til utlandet eide vi en sentrumsleilighet som kostet mer enn en enebolig litt i utkanten. Men slik trives vi best, uten plen å klippe eller hus å male.

Anonymous poster hash: 8216e...5e1

Skrevet

Her eg bur er det blanda busetnad i alle strøk. Kan ikkje sjå for meg at eg skulle trives bedre i finare strøk, eller semre strøk for den del.

Skrevet

Vi kjøpte i byens beste boligstrøk. Dette pga god og helt ny skole, kun gangsti til skolen, gode barnehager rett i nærheten, kort gåtur til sentrum, ikke behov for bil pga at alt er i nærheten osv os. Vi bygget to hybler i kjelleren - og derfor er økonomien den samme som om vi bodde i et dårligere strøk :)

Anonymous poster hash: bd0b9...bf0
Skrevet

Jeg synes ikke vi passer helt inn, vi er høyt utdannde og har litt andre preferanser.

Her vi bor er det mange innvandrereog lite ressurssterke mennesker. Et typisk arbeiderstrøk i tidligere tider.

Men så er jeg ikke sikker på at vi nødvendigvis hadde sklidd rett inn noe sted, ingen av oss er helt a4.

Men kjenner at jeg ikke helt slår rot her.

Hva tenker dere om å flytte med skolebarn. Jeg tenker at det må vi lykkes neste gang, kan jo ikke drive og flytte hit og dit. Det er liksom ikke noe poeng å flytte innen skolekretsen.

HI

Skrevet

Arbeiderstrøk, lite ressurstreke mennesker og nabolag som ikke er snobbete nok........uff. Snakk om å sette folk i bås

Anonymous poster hash: e9550...a6d
Skrevet

Arbeiderstrøk, lite ressurstreke mennesker og nabolag som ikke er snobbete nok........uff. Snakk om å sette folk i bås

Anonymous poster hash: e9550...a6d

Ja du kan kanskje ha litt rett i det.

Men det er nå en gang slik at jeg ikke føler meg helt hjemme her vi bor. Det er mange koselige folk her og, men tror vi hadde passet bedre inn et annet sted.

Skrevet

Vi har valgt mindre bolig i et fint strøk, med nye skoler og barnehager, sentralt men rolig fremfor stort hus i et annet strøk. Det er opp til hver enkelt, vi har nok mindre penger enn mange av naboene, men ikke noe vi merker. Bor oss ikke ihjel og trives godt.

Anonymous poster hash: f814c...d1b

Skrevet

For meg er snobberiet i byens beste strøk ikke noe positivt. Ungene blir merkebevisste altfor tidlig, opptatt av hva ting koster, må delta i konkurransen om den fineste mobilen, de kuleste feriene osv osv. Vi prøvde en "fin" bydel i Oslo og jeg likte ikke hva det gjorde med datteren min. Vi flyttet da hun var 10, det gikk fint det. Tilpasset seg ny skole raskt.

Skrevet

Jeg tenker at det å bo et sted alltid vil være en form for kompromiss.

Du får noen fordeler ett sted, mot å miste noe annet.

Skrevet

Vi bor i det beste strøket her. Perfekt. Nærme skole, byen, strendene, skog og mark... stortrives. Det kostet skjorta for 7 år siden, men vi har kommet oss på "stell" nå med økonomien. Kjøpe oppussingsprosjekt, og har tatt litt og litt etterhvert som vi har hatt råd! 

Det skal ikke være skole og mijø som skal "ødelegge" mine barn. De skal ikke tro de er noe kulere eller bedre enn noen andre. Her er det mange barn som går i arveklær og har gode verdier - selv om de bor i byens beste strøk ;) 

Anonymous poster hash: b4c7a...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...